De mijne was ook aan het hangen en toen heb ik hem in de badkamer gezet. Toen mijn vriend uit bad kwam (vochtig) was hij weer helemaal happy. Nu is hij een beetje tussenin omdat het s avonds wel koud is daar.
Was je vriend vochtig ja?
Haha alles wat in de badkamer stond
Hmm klinkt wel goed dan. Ik heb ze maar een keer gestekt en dat deed ik toen op water idd.
Help! Mijn dieffenbachia cammilla blijft maar gele bladeren krijgen terwijl ze altijd in het halfdonker staat (nu even niet vanwege de foto)
Ik krijg er veel weer tot leven wat ik doe;
- ze staan bij mij in een raam op het westen, krijgen best veel licht overdag.
- Ik laat ze 1x per 2 weken in het water staan voor 15 min en laat ze hierna goed uit lekken
- als ze geen knoppen meer hebben 1x in de 5 weken water.
- mijne hadden langer dan een jaar niks gedaan en die heb ik op water gezet. Continu water dus wat ik doordeweeks ook weer verschoonde hierna is er weer een tak omhoog gekomen. Maar zou dit pas doen als het echt niet lukt.
- orchideeën pokon gebruik ik in de zomer. Maar niet altijd in het water.
- zeg tegen hem dat hij goed zijn best doet. Nee grapje. Al schijnt het praten wel te helpen.
Mocht je in den Haag wonen mogen ze ook wel even bij mij logeren
Wow bedankt voor je lijstje! Staan ze ook zonder knoppen / bloemen zo licht? Misschien kan ik dat nog veranderen… En dat houtkleurige aan de bovenkant van de stengel klopt?
Hmmm en misschien moet ik dan ook stoppen met ‘WANNEER KRIJG JE NOU EINDELIJK WEER BLOEMEN’ schreeuwen tegen de orchidee
Lief aanbod van het orchideeën-retreat maar ik denk dat de reis voor de plant een beetje teveel van het goede is
Omdat mn paastakken zo lekker wortels aan het schieten waren heb ik besloten ze gewoon op water proberen groeien met wat voeding.
Deze ging zo goed, maar vorige week een stukje verstekt en nu hebben ze allebei opeens gaatjes in de bladeren, iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn en hoe ik er vanaf kom?
Kan het zijn dat je hebt gesproeid en dat die druppels in combinatie met de zon het blad hebben verbrand?
@TantePollewop houd je de grond vochtig? en genoeg voeding? Dat potje heb ik ook (ikea toch?) superleuk, maar kan niet echt tegen vocht… is die niet aan het rotten van binnen toevallig? Dat heb ik gehad iig en vond mijn plant niet echt leuk.
Ik heb net een hele mooie Senecio Herreianus purple flush gekocht. Zal zo een foto posten
Even een check wat normaal is, want ik word soms gek…
Heb je ongedierte bij je kamerplanten?
- Ja, rouwvliegjes.
- Ja, luis.
- Ja, wolluis.
- Ja, trips.
- Ja, spintmijt.
- Ja, witte vlieg.
- Ja, ik heb alle ongediertes die er bestaan
- Nee, gelukkig niet!
- Ik heb het wel gehad, maar nu niet meer.
0 stemmers
Ik heb af en toe een vliegje maar heb er geen last van.
Heb ‘er last van’ weggehaald, dus nu meer een neutrale vraag
Van een vriendin kreeg ik trouwens deze pluggen van keramiek. Je stopt het uiteinde in een potje water en dan houden ze zelf de aarde voldoende vochtig.
Ik heb een orchidee staan hier met 9 knoppen maar die staan al sinds ik heb dicht. Ga me bijna afvragen of ie nep is…
En ik heb een probleem met dat ik bijna altijd schimmel krijg in de potgrond op de bovenste laag, heeft iemand daar een tip voor?
Ja! Heb de planten ernaast gesproeid, dus dat zal het zijn. Dan zal ik ze een beetje extra liefde en aandacht geven haha. Thanks
Dat van die pot is een goeie! Ga hem eens in een andere zetten. Merci!
Ik heb helaas geen tip! Maar ik lees met je mee, want hier heb ik ook last van. Ik schep het er nu steeds af en dan blijft het weer een paar weken goed. Maar het staat wel zo stom.
Na jaren mijn ficus lyrata van anderhalve meter verpot. Hij is met de verhuizing destijds vrijwel al zijn bladeren verloren en is nu super zielig. Maar ik geef niet op!
Ik laat ze inderdaad ook zo licht staan als ze geen knoppen hebben. Maar zou dat wel kunnen proberen als het mij niet lukt.
Dat hout kleurige is normaal dat is gewoon een dood stukje.
Ik heb er 1 2 jaar terug van mijn vriend gekregen op 1 van onze eerste dates en die bleoit dus nu voor de 3e keer precies in hetzelfde seizoen weer. Dus eigenlijk altijd maar 1x per jaar. Dus geduld moet je wel hebben. Hij krijgt meestal meer bloemen dan het jaar ervoor