Greatest of all time
Harry is een GOAT in welke wereld man
Ik bedoel hij heeft de bare minimum gedaan, en een hele hoop shitte dingen gedaan zoals een fucking nazi uniform dragen (en dan in de docu bloedserieus ‘ik ben daarna naar Berlijn gevlogen om te praten met een overlever, oké klinkt vooral rijk eigenlijk?). Alleen omdat ie zich 1x uitspreekt tegen racisme is ie ineens een held?
De bar is weer eens onzichtbaar laag hoor
Ik vind haar zoooooo fake
Ik zit die docu op Netflix te kijken, maar heeft iemand enig idee waarom ze elkaar telkens M en H noemen (moet ook elke keer aan charlotte blitzblum denken met ‘H’ haha)
Ik vond de laatste 3 afleveringen op een aantal punten wel echt shocking. Ik geloof best dat beide partijen iets verkeerd gedaan hebben en dat H & M ongetwijfeld ook fouten gemaakt hebben. Maar de beveiliging verwijderen is wel echt een heel nare en gevaarlijke actie. En ik vraag me echt af wat daar nou de reden voor was.
Ik heb in een week the crown en de serie met Harry en Meghan gekeken. Helemaal into the royal british family! Alleen nog maar de 1e 3 afleveringen gezien.
Ik begrijp de drijfveren van harry en meghan wel heel goed. Dat je zelf je verhaal wilt vertellen, als de media zo enorm aan de haal zijn gegaan met je privé leven, met zoveel roddels en shady familieleden die je voor de bus gegooid hebben. Dat lijkt me echt killing en ik zou ook enorm de behoefte voelen, for better or worse, om in ieder geval je eigen verhaal zoals jij dit hebt beleefd toe te voegen. Zeker als je als buitenstaander opeens in deze knotse gekte bent belandt.
In the end, voor publiek, voeg je natuurlijk gewoon nog een versie van de waarheid toe waar men iets van kan en gaat vinden.
Dus je doet het uiteindelijk vooral voor jezelf, wat me overigens helemaal ok lijkt. Oja en voor het geld want die beveiligingskosten (en kuch, je levensstandaard) moeten natuurlijk linksom of rechtsom wel betaald worden. Hoeveel miljoen verdienen ze ook alweer aan deze serie?
Ik vind het zelf ook heel fijn er iets van te vinden. Mijn mening tot nu toe: ik vind ze best sympathiek overkomen eigenlijk (t/m afl 3). Natuurlijk zijn ze wel the good guys in their own story en is het allemaal mooi gescript en geplakt. Wil eigk nu ook een serie met William en Kate. En krijg ook wel het gevoel dat ze emotioneel hier nog middenin zitten. Soms denk je: is het niet handiger een family meeting te organiseren? Maar dat zal dan wel weer niet zo makkelijk gaan.
Het geld dat ze verdienen met het vertellen van een privé verhaal waar anderen bij betrokken zijn (mag hopen dat bijv. de nicht die niet op de bruiloft mocht komen maar nu wel in deze serie een rol krijgt ook betaald wordt?!)
én toch het feit dat ze hun gelijk willen halen over anderen die zich nòòit gaan verdedigen wat ze weten (en nogmaals, ik begrijp die behoefte wel heel goed)
maken wel dat ik er nog niet helemaal over uit ben wat ik ervan vind.
Nou een heel epistel. Lekkere braindump.
Omdat ze geen working royals zijn. En zelfs van de working royals krijgt niet iedereen beveiliging.
Volgens mij was het grootste issue dat ze pas 3 weken van te voren hoorden dat de beveiliging weggehaald zou worden (aldus Harry). Hij had dat nooit verwacht gezien de dreigingen. Daar kun je wel wat van vinden natuurlijk, nu ze zelf een stap terug hebben gedaan, ander continent verhuisd etc. dus wellicht wat naïef om te denken dat dat gewoon eeuwig doorgezet zou worden.
De reden is denk ik dat de beveiliging door belastinggeld betaald wordt, en dat Harry en Meghan de facto Amerikaanse staatsburgers worden die geen onderdeel meer zijn van de Britse royal family, en er daarmee 0 ‘prestatie’ meer tegenover het belastinggeld staat.
De andere kant: Harry heeft er zelf niet voor gekozen in deze wieg gesmeten te worden. Het hebben van een Koningshuis / monarchie vereist dat je alle leden van die monarchie beschermt, òòk als ze zelf kiezen uit het Koningshuis te stappen maar nog steeds bedreigd worden door het simpele feit dat ze er ooit in geboren zijn.
Los van alles is een overgangsregeling van 3 weken wel erg cru.
Het probleem met de beveiliging is dat Harry en Meghan in UK naast private beveiliging ook politiebegeleiding nodig hebben. Maar de regering heeft besloten dat ze dat niet mogen krijgen, omdat ze niet in de UK wonen. Zelfs niet als ze het zelf betalen, wat Harry dus heeft aangegeven te willen doen.
In dit stuk meer details:
Daar staat dat Harry in de discussie op Sandringham met de familie, waar hij zich heeft teruggetrokken als werkende royal, heeft aangeboden zelf de beveiliging te betalen, incl politie en inlichtingen, maar dat dat daar is afgewezen door de familie. Zonder dat voelen ze zich niet veilig in de UK.
Echt debiel met die beveiliging zo snel weghalen hebben ze dan niks geleerd met het verleden en Diana. Gestoorde monarchie sowieso voor hun echt het beste dat ze eruit zijn gestapt
Ik vond het ook mooi dat Tyler Perry dit in aflevering 5 of 6 belichtte. Over hoe Diana voor de leeuwen is gegooid na haar scheiding met alle paparazzi en geen vorm van beveiliging.
Ik begrijp na het zien van de hele docu oprecht dat ze dit hebben gedaan. Wat lijkt het me vreselijk om jaren lang tegenover leugens te moeten staan en niks er tegen te kunnen doen. En dan ook nog afkomstig van je eigen familie…
Heb de 6 afleveringen af. Wat ik vooral heel bijzonder vond was om te zien hoe close Harry en Meghan zijn met Eugenie en Jack. Ze komen niet heel uitgebreid aan bod, maar het samen stappen en dat Eugenie naar de VS gaat enz. Dat had ik niet verwacht.
Ik ben benieuwd of we ooit een reactie zullen krijgen vanuit William. Vast niet, maar het is en blijft natuurlijk een triest verhaal eigenlijk. Voor alle betrokkenen, ook al zien bepaalde personen binnen de firm dat vast niet zo.
Ik vraag me af of William niet ‘jaloers’ is op Harry. Als spare kan Harry natuurlijk makkelijker afstand doen. Ben benieuwd hoe William zijn jeugd heeft beleefd.
Wat stond er in dat berichtje, ben wel benieuwd?
Je kon het berichtje helemaal niet lezen want het scherm was wazig gemaakt. Dus nogal overdreven reactie hierboven
Zelfs dan heb je nog menselijkheid. Dit zijn niet ‘gewoon’ wat royals, maar wereldwijd bekende mensen die gevlucht zijn voor de pers en waarvan bekend is dat er dreigementen binnenkomen. Dat je dan op korte termijn de beveiliging verwijderd is imo echt heel verbitterd.
Er werd niets over de inhoud gedeeld, ook niet of het een positief of negatief bericht was.
Machtsmiddel.