Volgens mij zei hij in de podcast dat hij er trots op is omdat hij dat echt heeft verdiend. En zijn vader trots was op de Vierdaagse speld voor dezelfde reden.
Waarom eigenlijk pas 8 maanden na het overlijden? Ja ik snap dat je dat niet direct de dag erna doet hoor lol maar toch. Charles kijkt echt uit alsof ie het liefst zo snel mogelijk weer weggaat. Echt dit:
Omdat je eerst het koninkrijk en familie tijd moet geven om te rouwen en vervolgens moet de hele kroning nog geregeld worden. Dat doe je niet in 2 maanden tijd en je gasten moeten ook op tijd op de hoogte zijn.
maar hoe kan een begrafenis van vergelijkbaar formaat wel in enkele dagen geregeld worden
Omdat daarvoor de draaiboeken al decennia klaarliggen en ieder jaar up to date worden gehouden. Zie dit stuk uit 2017, uit The Guardian:
ja ken ik, interessant! maar in principe volgt daarop toch altijd een kroning? dus dat zou in principe ook kunnen
Waarom zou dat op een holletje moeten? De nieuwe koning/koningin wordt direct al na de dood van de monarch, officieel als koning erkent. Dit is een ceremonie die nog eens bevestigd wat die persoon al is.
Even als voorbeeld: Queen Elisabeth overleed in september. Dan volgt er een rouwperiode, grote veranderingen in hofhouding, er moet verhuisd worden, en een kroning georganiseerd. Zouden ze dat snel doen, dan zou het in oktober/november moeten plaatsvinden? Grote kans op rottig weer. Geen tijd voor handgemaakte kleding, Alle mensen die net met de begrafenis zich uit de naad hebben gewerkt, moeten dat nog een keer doen, en nauwelijks tijd om na te denken waar je jouw persoonlijke nadruk op wil leggen. Waarom?
Kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt in een kroningsfeestje de week of maand nadat je eigen moeder is overleden
En om de bankholiday op een (mogelijk) warmere dag te laten vallen dan in de herfst of winter en er waren in 2022 al twee extra bankholidays voor elizabeth in juni voor haar jubileum en in september voor haar overlijden. Hoewel drie vrije maandagen in mei ook weer wat veel is en later in de zomer ook wel leuk was geweest
Interessante longread geschreven door de ghostwriter van Harry voor Spare in The New Yorker:
Over hoe hij meer waardering kreeg voor Harry, en meer van hem begreep toen hij door paparazzi werd gevolgd en niet kon reageren op foutieve berichten in de media.
Ik blijf het echt ongelofelijk vinden die hele paparazzi business. Is het dan niet genoeg om gewoon bij aankomst/vertrek te fotograferen? En tijdens het evenement? Hoeveel meer fotoâs wil je nog schieten dat het weer tot een achtervolging moet leiden?!
Prins Harry en Meghan Markle in auto opgejaagd door paparazzi: âBijna fataalâ Prins Harry en Meghan Markle in auto opgejaagd door paparazzi: 'Bijna fataal' | Koningshuis | NU.nl
Dit is echt weer zoân sensatie verhaal; bijna ongeluk, ternauwernood overleefd. Ze hebben de dood in de ogen gekeken. Je laat je opjagen. Niemand kan jou dwingen opeens (te) hard te rijden.
Tuurlijk ze hebben het verzonnen. Waar lees jij dat ze te hard hebben gereden? Ook verzonnen?
Zeg dat maar tegen Diana.
O nee, dat kan niet wat ze is dood omdat ze werd opgejaagd door paparazzi
Dan verhuis je naar de andere kant van de wereld om te ontsnappen aan de Britse paparazzi en dan zit die van Amerika achter je aan. Paparazzi is echt walgelijkâŠ
Aan de andere kant, ze kruipen naar mijn mening ook wel heel erg snel in de slachtofferrol en dan neem je een reactie van hun woordvoerder nogal snel met een korrel zout. Wat dan wel erg is als blijkt dat iets effectief levensbedreigend is en niemand je nog gelooft.
Het lijkt zo simpel: zet de auto stil en bel de politie. Wel echt heftig voor ze zeg.
Als je in LA gaat wonen, continue de media zelf ook opzoekt dan blijft paparazzi in je geĂŻnteresseerd. Dat hele Meghan vergelijken met Diana die ook achtervolgd werd en waarbij het fataal werd vind ik erg. Meghan is Diana niet, niet te vergelijken. Ik snap nooit waarom er van Beyonce haast nooit paparazzi fotos zijn en van Meghan en Harry wel, terwijl Beyonce veel bekender is.