Het Royals topic

Misschien juist om wat in hun handen te hebben. Anders weet je misschien niet wat je met je handen moet doen.
Geen idee maar dat zou ik zelf denk ik wel fijn vinden. Het ziet er inderdaad een beetje raar uit

8 likes

Mooie jurk en ik ben heel benieuwd naar de tentoonstelling! In 2025 in Rotterdam, nog even geduld hebben.

11 likes

wat een consternatie over een racistisch instituut dat racistisch blijkt te zijn

Samenvatting

charles

1 like

En blijkbaar ook Kate.

2 likes

Ben niet verbaasd als het inderdaad Charles blijkt te zijn, alleen ik snap niet waarom dit dat zou bevestigen? Het staat niet in de originele versie, en blijkbaar wel in de vertaalde nlse versie, maar die vertaler heeft die inside info helemaal niet, dus dat is dan toch sowieso een (heel bijzonder) foutje en geen bevestiging van het verhaal. Dat weten ook maar een paar mensen.

4 likes

Ja of het heeft ooit wel in het origineel gestaan en de Britse/Engelse/originele versie heeft het er later uitgehaald (wellicht om juridische redenen) en de Nederlandse vertaler had nog de ‘oude’ versie. Het lijkt me niet dat een vertaler dit zomaar erin fietst. Dat kan hem of haar z’n carrière kosten.

13 likes

Ik hoorde net een reporter op de radio suggereren dat dit “expres” in de NL versie is gezet, om zo een relletje/buzz rondom het boek te creëren. De auteur kon het wegens wetgeving niet in het boek zetten. In de UK zou hij dan een rechtszaak aan zijn broek krijgen.

Je kunt als uitgever natuurlijk een vertaler van een klein taalgebied een andere versie geven en dan net doen of je neus bloed in dit relletje. De hele wereld weet dan wat het moet weten, en niet zo goed traceerbaar. Of zo? (Ik vind het een zwak verhaal, nu ik het zo op schrijf.)

6 likes

Ja zoiets zal het haast wel zijn dan!

Dat de Britse pers, die er anders altijd als de kippen bij zijn, nu stil is zegt me ook wel iets. Lekker het instituut de hand boven het hoofd houden als er eens concreet een naam wordt genoemd.

7 likes

De Britse pers is niet stil hoor. Daily Mail, Sun en Mirror hebben het allemaal groot op hun voorpagina staan, en vand e niet-tabloid pers staat het ook op The Guardian.

4 likes

Hebben Meghan en Harry hier al afstand van gedaan of bevestigd? Op basis van wie zijn informatie schrijft die man een boek?

Het is een vertaling.

1 like

Ik bedoel het originele boek van Scobie

De bron voor de rel die nu in de pers is, komt volgens Scobie van een ex-medewerker van Meghan die inzage heeft gehad in de schriftelijke correspondentie tussen Meghan en Charles na het interview met Oprah.

2 likes

Ja ik ben heel benieuwd of hij tot koning geroepen word op het balkon. Lijkt mij een aparte manier maar dat is met zijn moeder schijnbaar ook gebeurd

6 likes

Hij lijkt wel heel klein vind ik altijd maar misschien valt dat wel mee hoor geen idee.

Wel een bijzondere manier van een nieuwe koning kronen. Het ging wel snel en zonder heel veel poespas. Wat een mensenmenigte ook bij dat balkon. Hopelijk hebben ze een succesvolle periode als koningspaar!

2 likes

Koning Charles heeft kanker :cry:

Ahh wat verdrietig. En hij heeft zijn hele leven gewacht om koning te worden en dan nu dit…

2 likes

Eigenlijk ook de omgekeerde wereld. Normaal ga je juist met pensioen op die leeftijd. (Met een reden) En hij wacht inderdaad zijn hele leven op dit moment ofzo? En dan dit… ik vind het ergens wat sneu allemaal. Zie hem weer zitten met die enorme kroon, cape en scepter.

4 likes

Harry reist ook af naar Londen. Is natuurlijk logisch dat je bij familie wil zijn dan, maar krijg er niet helemaal een lekker gevoel bij.

Wat zit je niet lekker?