Het Royals topic

Haha, aan einde die prinsessen nog eens roepen en dat die allemaal 1x omkijken en vervolgens zie je ze denken: jaaa doeg hopelijk is deze zwoele blik en haarzwiep genoeg voor je, zoek het uit, ik ga naar binnen

4 likes

Amalia hangt ook met haar hak vast tussen de klinkers :upside_down_face: voor ze naar binnen lopen. Ik vind dat juist grappig, gewoon lekker menselijk en relatable wat dat betreft.

2 likes

Ik heb de laatste jaren wat moeite gekregen met het concept koningshuis maar als ik dan deze foto’s/filmpjes zie denk ik gelijk ‘omggg kijk nou hoe prachtig iedereen is en mn hart is helemaal warm’ :cry:

2 likes

Ahh zo leuk om Beatrix weer eens te zien, zo’n lief klein Omaatje is het nu! Ben blij voor onze royals dat ze niet door hoeven te gaan tot ze er letterlijk bij neervallen zoals de Queen doet. Lekker genieten van je oude dag, Bea!

14 likes

Ik heb die jurk die Alexia (?) aan heeft tijdje terug gekocht voor een bruiloft haha. Nu lijk ik straks een Koningshuis stan, terwijl ik eerder het tegenovergestelde ben.

7 likes

Alexia is gewoon net als ons allen een Bunnyslippers stan

7 likes

Amalia droeg vgens mij Loubs aan de rode zool te zien. Zijn ook niet de laagste hakken.

2 likes

Vanwaar is de jurk? Vind hem erg mooi!

1 like

Het is een jurk van Maje! De prijs though😭. Hoopte stiekem dat ie zoals wel vaker bij Alexia gewoon van de Zara zou zijn.

3 likes

Oh zo mooi maar idd net iets boven budget haha

Volgens mij wil WA dat Amalia wat meer naar voren komt staan voor de foto, want ze kroop (onbedoeld?) echt een beetje achter haar vader. Denk wel dat het goed bedoeld was :relaxed:

1 like

Ik wist helemaal niet dat Beatrix niet meer met koningin aangesproken wordt, maar nu prinses als titel heeft?

Juliana werd na haar aftreden toch ook prinses genoemd? Het is ook wel verwarrend als de titel koningin 2 keer in omloop is.

1 like

Een oplossing a la UK. Alleen zou het hier dan koning-moeder moeten zijn? :joy: goed dat ze het bij prinses gehouden hebben.

1 like

Maar zij was ook daadwerkelijk de moeder van de koningin. Beatrix is de moeder van Willem Alexander. Of denk ik nu te simpel.

1 like

Na haar aftreden werd ze inderdaad weer prinses, maar we hebben hier de gewoonte dat voormalige koningen en koninginnen na hun dood weer die titel krijgen. Beatrix is nu prinses, maar als ze komt te overlijden, zal ze, net zoals koningin Juliana en koningin Wilhelmina, weer koningin Beatrix genoemd worden. Koning Willem I was na zijn aftreden ook prins Willem, tot hij overleed.
Het is inderdaad om verwarring te voorkomen: het is verwarrend als er twee levende koninginnen zijn op hetzelfde moment, maar na dood van een van beiden is dat niet meer het geval, en is het gebruikelijk om de ‘hoogste’ titel die een persoon gehad heeft, weer te gebruiken. Dat is ook vaak de titel waaronder de meeste mensen die persoon kennen.

12 likes

Dat de man van de koningin geen koning genoemd mag worden is omdat koning de officiële titel van het staatshoofd is, of die nu man of vrouw. Beatrix was dus formeel al koning, dus kon Claus niet ook zo genoemd worden. Alleen voor een vrouw gebruik je de aanspreektitel koningin, maar de ‘functietitel’ is dus altijd koning. Nog steeds raar en ouderwets natuurlijk maar ik vond dat wel een grappig feitje toen ik dat hoorde. Is wel net iets anders dan onder of boven de koning(in) staan. Maxima is formeel overigens ook nog steeds prinses en geen koningin.

8 likes

Grappig wel, want volgens mij blijven ze in België koningin? Ik denk dat wij heel kort 3 koninginnen gehad hebben, Fabiola, Paola en Mathilde, maar ik ben absoluut geen kenner. Het kan wel zijn dat de officiële titel anders werd, maar ik heb ze nooit anders genoemd weten zijn (behalve Mathilde dan, voor de kroning van Filip).

1 like

Klopt! Het enige verschil is dat Albert koning is, en Filip Koning der Belgen. Jullie hebben feitelijk dus ook twee koningen en twee koninginnen.

2 likes

Ja woow echt prachtige foto’s. 50 zou je haar niet geven, maar ook weer wel. 50 jaar staat haar goed!
Vind het wel winterse kleding maar goed het was ook erg koud in april.

4 likes