Amalia wil pas geld krijgen van de staat als ze aan het werk gaat na haar studie.
Eén van de zonen van koning Filip (BE) zit op een school voor kinderen met leerproblemen. Op zich zegt dat niets over intelligentie, natuurlijk, maar er kleeft denk ik toch wel een beetje een stigma aan.
Ik ben wel blij dat het kan, want ik denk dat dat in de vorige generatie niet mogelijk was. Het scheelt natuurlijk ook dat deze prins niet de troonopvolger is natuurlijk. Dan zou er misschien meer commotie over geweest zijn? Het zal ook wel helpen dat koningin Mathilde logopediste is van opleiding, zodat zij beseft dat goede ondersteuning heel veel kan doen.
we stan
En nog gaan mensen klagen (dat het niet uit haarzelf komt maar de PR-afdeling , dat ze beter het geld had kunnen overmaken naar een bepaald goed doel). Eigenlijk bijzonder sneu hoe mensen kunnen zijn.
Mensen zijn zo enorm afgunstig. Blijf me daarover verbazen.
Ook over het cum laude slagen. Natuurlijk beschikt het koningshuis over de beste middelen om succesvol te kunnen slagen, maar alsnog moet Amalia zelf het eindexamen maken en de druk is bij haar veel hoger. Dan is het alsnog een knappe prestatie.
Ja de afgunst vind ik altijd zo raar. Het zijn kinderen die niet hun eigen ouders kiezen (dus positie) kiezen, kinderen die minder vrijheden hebben en constant in de spotlights staan. Iets meer respect voor die jonge meiden is wel op zijn plaats.
Ik zat net te bedenken. Wow zou zo mooi zijn als het naar een goed doel ging, iets met kinderen, mentale issues. Ben totaal niet afgunstig, hoezo moet dat er direct bij worden gehaald
Ik weet nog dat er toen een hoop ophef was omdat Amalia haar verjaardag in huiselijke kring gevierd had. Dit was nog voor corona. Volgens mij had ze toen een fiets gehad en dat was natuurlijk ook helemaal belachelijk. Hoe zit je serieus te haten op een minderjarig meisje die haar verjaardag viert en een fiets krijgt??? Ze moest naar de middelbare school het jaar daarop? De jaloezie droop er van af.
Alsof die mensen zelf 10% van hun inkomen aan het goede doel geven.
En ja dan krijgt ze waarschijnlijk een kwalitatief goede fiets van Nederlandse makelij, in plaats de goedkoopste van de Halfords. Boeiend ;'D
Of ze draagt een Zaraatje of iets uit je moeders kast. Belachelijk. Ik zou echt niet met haar willen ruilen.
10%? Dat is ook best… veel toch? Laat staan eenverdiener of alleenstaande moeder met meerdere kinderen
We hebben het hier over belastinggeld wat ook naar andere maatschappelijke doeleinden kon. Mag toch ook allemaal een tikje minder. Verder hele leuke hardwerkende meid die we alles gunnen
10% is wat “aangeraden” wordt om weg te geven. Maar dat is zeker niet voor iedereen van toepassing, maar toch. Vind het lullig om een meisje van 18 aan te vallen terwijl mensen zelf vaak ook niks doneren of doen voor het goede doel.
Bedoel je wat fiscaal aftrekbaar is?
Nogmaals 10% (van vrij weinig) is heel veel voor sommige gezinnen. Je weet ook niet of iemand toch - vanuit wat ze kunnen missen - wel weggeven aan goeie doelen
Vind het altijd bijzonder dat kritiek op het instituut direct als jaloezie wordt afgedaan. Geloof me. Is niet zo
Geen idee eigenlijk, ik hoor dat vaak. Volgens mij kun je tot 10% aftrekken van je belasting dus het zal daar wel vandaan komen.
Zeg ook zeker niet dat iedereen dat moet doen hoor, vind het zelf ook veel.
Naja, als je gaat zitten haten op een meisje die een fiets krijgt en haar verjaardag viert dan komt dat toch echt wel over als jaloezie.
Ik zag Amalia’s brief voorbij komen en daar staat dus in “Corona tijd”. Vinden mensen op Twitter het nodig om dingen te zeggen als “het is ‘coronatijd’, nou ze was toch cum laude geslaagd??”
En mensen die de hele brief analyseren op gebruik van interpunctie

waarom zeuren mensen zo
Het viel mij ook op maar ik vind het juist wel aandoenlijk ofzo.
Straks nog: “Dat heeft de PR-afdeling expres gedaan zodat het lijkt alsof het door haarzelf geschreven is.”
De Bijbel, haha (‘tienden’). Volgens mij zijn er wel kerken/gemeenschappen waar dit gehanteerd wordt maar niet zoveel geloof ik.
Ik vind het trouwens onzin dat het naar een goed doel zou moeten, het is gewoon geld van de overheid en die kan veel beter bedenken wat met dit geld te doen dan een individu. Het zal hopelijk goed terecht komen. Echt klasse dat Amalia dit gedaan heeft.
Denk je niet dat de PR zich ermee bemoeit? Er zit in ieder geval wel een heel team aan adviseurs om het koningshuis heen. De ophef rondom het inkomen wat Amalia zou krijgen (en sowieso de dalende populariteit) zal het hele koningshuis ongetwijfeld niet ontgaan zijn en daar zullen echt wel gesprekken over gevoerd zijn. Geloof wel meteen dat Amalia die brief zelf heeft geschreven, al dan niet hier en daar gestuurd door haar adviseurs. Ik vind het een solidaire keuze.
Tuurlijk komt er bij zo’n instituut PR kijken maar het zal mij niets verbazen als het initiatief wel eerst uit Amalia zelf komt.