Het Royals topic

Ja en Diana heeft haar kleinkinderen nooit kunnen zien, dus ik snap die urgentie wel. Misschien wilde Meghan zelf juist ook heel graag deze vernoemingen. En blijkbaar hadden ze geen zin in meer dan twee namen… Ik vind Lili iig heel leuk en eigentijds!

3 likes

Ben heel benieuwd of ze ook een foto van hun dochter willen delen, ze zijn daar met Archie (begrijpelijkerwijs) best wel terughoudend in

2 likes

Volgens Omid Scobie (journalist die bevriend is met ze) niet https://mobile.twitter.com/scobie/status/1401574803618897926

1 like

Ik vraag me af of er ooit een royal gewoon lekker Mavo heeft gedaan?

11 likes

Beetje een dooddoener. Los van wat je van de monarchie vindt… Hartstikke knap van haar toch? Cum laude slagen, dat is maar een heel klein percentage per jaar die dat lukt!

Duidelijk een slimme meid, dus nee; geen mavo. En misschien hebben de omstandigheden waarin ze is opgegroeid ook meegeholpen (2 of 3 talig opgevoed, wat van de wereld gezien, etc.) maar alsnog…

22 likes

Ik oordeel helemaal niet. Maar naar mijn weten kunnen alle royals gelijk naar de universiteit, dat vind ik best bijzonder.

Oh dat heb ik gemist inderdaad. Gelukkig, dat maakt ze al iets relatable :wink:

1 like

Ik zie voor me dat het dan zo ging:

18 likes

Lijkt me echt zuur als je lid van het koningshuis bent en dus wel écht zo slim dat je cum laude voor je VWO kan slagen, niemand die je gelooft :sweat_smile:

17 likes

Vind het wel een beetje een dooddoener dat dit iedere keer weer wordt opgehaald als het gaat over de schoolprestaties van de kinderen van WA en Maxima. Zo moeilijk te geloven is het toch niet dat Amalia dit op eigen kracht heeft behaald? Moeten ze dan allemaal naar het mbo omdat de rest van NL dat nou eenmaal realistischer vindt? Tuurlijk zal Amalia door het milieu waarin ze opgroeit vast een bepaalde voorsprong hebben, maar zoals iemand hier al zei: ze komt echt wel over als een pientere meid.

27 likes

Hahah dit is zo herkenbaar bij wiskunde, en mijn vader maar geduldig blijven als ik half in paniek en huilend boven zo’n boek hing.

Maar dat cum laude vind ik ook een beetje showerig ofzo? (Heb zelf een 6jes mentaliteit)
Niemand vraagt toch ooit nog naar je cijfers. Gewoon precies genoeg leren en voor de rest ook wat genieten van je leven :laughing:

2 likes

Zijn redelijk wat plekken waar nog wel naar je cijferlijst van middelbare school wordt gevraagd, mocht je er willen werken. Vraag is of Amalia dag ooit gaat doen aangezien ze al een andere baan in het verschiet heeft, maar het blijft gewoon een knappe prestatie.

2 likes

Hoezo wordt er nergens naar gevraagd? In mijn vak gebied zeker wel hoor. Ook je studie erna is het belangrijk om hoge cijfers te halen. Je kunt cum laude slagen en plezier hebben in je leven.

9 likes

De kans op een normaal begaafde prominente royal op de mavo is klein. Het ‘niveau’ van een kind is helemaal niet zo star. De gemiddelde vmbo’er had onder andere omstandigheden naar het vwo kunnen gaan. De gemiddelde vwo’er had zonder die ondersteuning een vmbo’er kunnen zijn. Het is dus best vanzelfsprekend dat een kind in de context van de royals op de hoogste niveaus eindigt. Je hebt vanaf dag één een veel rijkere educatieve omgeving.

13 likes

Jaa ik heb het denk ik teveel vanuit mijn eigen perspectief gepost, bij ons op t HBO destijds ook 3 meiden cum laude geslaagd, maar die waren dan ook altijd aan het studeren en namen alles heel serieus. Ik heb best wat gesolliciteerd maar heb nog nooit cijfers of een diploma hoeven laten zien. Maar wellicht is dat elders anders. Het is zeker knap, denk dat ik andere prioriteiten stelde in die tijd :beers:

Kwam trouwens op de radio of in het nieuws dat een moeder zich ‘kapot schaamde’ voor haar dochter die naar het vmbo ging/moest terwijl die hele familie vwo gedaan had. Waar ze vervolgens ook nog gespest werd als kakker.
Nou mijn hormonen toen ik dat hoorde, ik schoot gewoon vol hoe erg ik dat vind

1 like

Amalia is cum laude geslaagd en heeft een klas overgeslagen, duidelijk een hele slimme meid (heeft ze denk ik van haar moeder).

12 likes

Vreselijk is dat, ik hoop zo dat ik trots ben op wat mijn kinderen doen later als ze het met plezier doen.
Vriend van mij werkt in het praktijkonderwijs en daar komen sommige ouders niet naar de diplomauitreiking uit schaamte. Dan breekt je hart toch?

2 likes

Precies hierom krijg ik ook een beetje de kriebels van de post van @Maurice hierboven. Amalia is een hele slimme meid omdat ze cum laude slaagt voor het gymnasium en een jaar heeft overgeslagen, dus als je op het havo/vmbo zit ben je niet slim/dom? Dat wordt niet gezegd, dat weet ik, maar door aan gymnasium het label ‘slim’ te hangen suggereer je dat wel soort van.
Het zou mooier zijn als de verschillende middelbare school opleidingen gewoon gezien werden als verschillende manieren van leren/denken ipv dat er over niveaus (wat weer een toon van hoger/lager, beter/slechter, meer/minder, slimmer/dommer geeft) gepraat wordt.

9 likes

Dit gaat wel gebeuren! Een excollega van mij is nu betrokken bij een project waarbij ze een school oprichten die wel niveaus heeft, maar per vak. Dus je kan wiskunde op een vmbo niveau doen, maar Engels op het vwo. Zo wordt leren en school veel persoonlijker en gerichter en worden leerlingen niet in het hokje vmbo/havo/vwo geduwd. Je doet alles op jouw eigen niveau. Dit wordt volgens mij wel particulier onderwijs. Helaas wordt het reguliere onderwijs nog te veel door de overheid reguleert en zal het daar nog flink wat jaren duren voordat ze daar verandering in kunnen krijgen.

11 likes

Klinkt interessant! Hoe gaat je vervolg-opleiding er dan uit zien?

1 like