Het Royals topic

Ik dacht dat in Nederland de grootouders helemaal geen rechten hadden?

Jawel, grootouders kunnen een omgangsregeling krijgen, maar dan moet er sprake zijn van een ‘nauwe persoonlijke betrekking’. Dat is dus meer dan een grootouder die op verjaardagen komt, er moet echt een nauwe band zijn

1 like

Ik denk dan echt: Thomas neem even gas terug wees een geduldige empathische man en probeer in alle rust aan je relatie met je dochter te werken. Maar deze man moet alles uitmeten in de media, nu zelfs ten koste van zijn kleinkinderen.

2 likes

In Nederland is er toch een soort van wet zodat onze royals of iig de kinderen met rust gelaten moeten worden door de pers? Hoe zit dat dan in het buitenland met het Nederlandse koningshuis. Als Alexia straks naar Wales gaat, krijgen we dan ineens veel meer paparazzifoto’s/foto’s op social media te zien?

Ik denk dat die fotos dan ook alleen in het buitenland gebruikt mogen worden

Volgens mij is het meer een afspraak met de (Nederlandse) pers. Maar kan het verkeerd hebben hoor :wink:

Klopt. Op buitenlandse sites staan ook altijd vakantiefoto’s van de familie. Zoals de veelbesproken bikinifoto van Maxima op de boot vorig jaar (dacht ik).

1 like

Klopt dit is een afspraak of eigenlijk deal. De pers laat de familie met rust en krijgt in ruil daarvoor toegang op zelfgekozen momenten. Heet de mediacode. Het staat ze dus vrij te publiceren wat ze willen, maar niemand is bereid de verstandhouding te verpesten. Als Alexia dus straks in Wales zit zullen we daar in nl pers ook niks van zien. Medialogica heeft hier een hele boeiende special over omdat het dus best tegen vrije pers ingaat (kritische vragen stellen, burger informeren).

1 like

True, dus Shownieuws ofzo mag het dan niet plaatsen, maar Facebook en Instagram zijn niet aan een land verbonden, ik zie niet alleen Nederlandse dingen daar

Ik heb stiekem heel hard gelachen om deze meme deze week. Ik vond de foto zo gek en toen viel het opeens op zn plek:

38 likes

Lijkt wel zo idd, als je naar zijn hand kijkt op haar schouder is het wat wazig.

1 like

Ja het is echt enorm gephotoshopt, daarom
ook die berg memes waar ik heel erg om moet gniffelen. Zij heeft een enórm bos haar, zelfs Harry heeft er op miraculeuze wijze heel wat haar bij en ze zijn zo glad en polished. Weinig natuurlijks aan!

6 likes

ik vind het broekpak van Megan er ook uit verhouding uitzien.

Eloise van Oranje postte vandaag op Instagram dat ze een ‘huisje in Amsterdam’ heeft. Ze is net tweedejaars student. Is het heel zuur dat ik denk: ja tuurlijk, jij wel?

5 likes

Ik denk dat heel NL vooral denkt; ja thanks to je achteroom aka de pandjesbaas zeker.

8 likes

Precies dat dus. Het AD probeert er nog een neutrale draai aan te geven. Alsof het voor haar ook heel lastig was:

Ik vind haar sowieso echt prachtig altijd.

5 likes

Ze lijkt ook wel weer heel erg op haar pa en oma hier, maar zie Máxima er ook wel een beetje in

3 likes

Iemand ook die foto van Alexia gezien, schaarsgekleed met vriendinnen? Ik vraag met af of het echt is…
Ik deel 'm niet want vind het een beetje gek, maar op o.a. Twitter kun je hem vinden.

1 like

Lijkt mij ook heel lastig voor haar om ‘vrienden’ te vertrouwen. Heb je een leuke feestje, worden er foto’s gelekt.

2 likes