George en Philip zouden sowieso al afvallen lijkt mijš Zou ook wel wennen zijn trouwens als hij nu ineens een andere naam ging hanteren, King Charles (III) klinkt ook wel goed naar mijn mening!
Hahaha die foundation van Elizabeth is ook niet al te best
lijkt wel een spook tov haar nek
Vanavond op de BBC:
Elizabeth was als een levend geschiedenisboek waarvan het laatste hoofdstuk nu afgeschreven is. Het boek gaat definitief dicht. ![]()
![]()
![]()
Prachtige beschrijving.
Heel mooi!
Ik vond de tekst van Boris Johnson ook erg mooi:
āShe seemed so timeless and so wonderful that I am afraid we had come to believe, like children, that she would just go on and on.ā
Dat omschrijft denk ik het gevoel van heel veel mensen.
Ik heb voor mijn werk zoveel over haar geschreven en gemaakt. Alsof ze nooit weg zou gaan. Ik ben onwijs benieuwd wat voor VK we gaan zien zonder haar. Echt nog moeilijk om daar een voorstelling van te maken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat het vanavond zou gebeuren. Wel een van deze dagen maar niet zo snel.
Mn vriendin zei ook " Dit is echt een waar was jij op dat moment-ding" haha.
Denken jullie niet dat ze bij dat statement vanmiddag al was overleden? Maar dat ze haar dierbaren de tijd wilden geven om afscheid van haar te nemen zonder dat de hele wereld al wist dat ze was overleden? Dat gevoel heb ik namelijk. Maakt ook verder niet uit natuurlijk, als het zo is begrijp ik het heel goed.
Wat ik ook denk is dat Charles een heel andere koning gaat zijn en dat William weer meer in de voetsporen van de Queen gaat treden als Charles er ooit niet meer is.
@Sarie ja denk het wel idd, lijkt me in ieder geval best logisch!
Echt bizar wel wat Charles gelijk moet doen morgen, is je moeder nog niet eens 24 uur dood en dan moet je alweer opdraven
Vond ik wel interessant om even te lezen en:
ā Volgens BBC News zal koning Charles III vanavond al een korte toespraak houden.ā Dus wie weet. Het is daar een uur eerder toch? Dan wel laat dan.
Er is bekend gemaakt dat de Prime Minister de boodschap kreeg om 4:30 lokale tijd. Dat is het moment dat het vliegtuig met Edward, Andrew en William landde op Aberdeen Airport.
Bij het eerste statement vanuit het Paleis was de Prime Minister in het Parlement en kreeg een briefje in haar hand. Toen was ze dus nog niet overleden.
@Drawster Er wordt op de liveblogs van de BBC en The Guardian gesproken over dat Charles morgen de Prime Minister spreekt en de natie zal toespreken. Wanneer is nog niet bekend.
Je hebt nog niet alle topics gelezem
Weet iemand wie van de Britse royal family ging buigen toen de kist van Diana voorbij reed?
Ja the queen, maar wie nog meer? Zag er nog een paar maar wie zijn dat.
Op fotoās zie ik Edward en Sophie (Earl en Countess of Wessex) achter de koningin staan en ook hun hoofd buigen maar verder kan ik geen gezichten zien op de foto
Als ik de beelden bekijk iedereen, maar niet tegelijk. De Queen als een van de eersten, maar Anne (dochter van de Queen) weer later. Ik kan het ook niet goed zien, maar het lijkt me dat het de kinderen van de Queen zijn met hun partners van dat moment.
William is dus direct Prince of Wales. Dat zei Charles in zn eerste speech. Ook een mooi plekje voor Harry en Meghan in zān stuk. Viel me wel op dat Kate niet direct Princess of Wales werd/is genoemd. Ben benieuwd of ze die straks nog krijgt zoals Diana (en officieel ook Camilla).
Edit: op de officiƫle instagram pagina van William en Kate heten ze nu al wel de Prince and Princess of Wales. Dus die titel zal ze nu ook gaan dragen. Ben heel benieuwd, die prinsessentitel gebruikte ze eerst nog niet natuurlijk.
Kijk; dat had ik dus gemist. Op rtl boulevard hebben ze maar de helft laten zien
dus moet hem nog even terugkijken. Had het in ieder geval nog niet verwacht, maar ook voor William zal er nog een ceremonie komen na de kroning. Ben benieuwd!
Waarom noemen we Charles eigenlijk geen Karel, zoals we wel met zijn twee voorgangers doen?
Ik vind het leuk dat ze in Spanje wel aan hun namen vasthouden (Isabel, Carlos): Isabel II del Reino Unido - Wikipedia, la enciclopedia libre
Catherine is āofficieelā niks, zij leidt haar titels af van William. Is hij Earl van Lutjebroek, dan is zij Countess van Lutjebroek. Nu dus ook met de titel Prince of Wales, dat maakt haar de Princess
Officieel had ze de titel The Princess William. Uiteraard via haar huwelijk, maar die gebruikte ze nooit. Altijd de Duchess. Zelfde geldt voor Meghan. Die is officieel ook The Princess Henry.
Edit: ik bedoel dus dat ik benieuwd ben hoe en wanneer zij voor het eerst publiekelijk als Prince and Princess of Wales aan het werk gaan en wat zullen zeggen.
Klinkt wel leuk, Earl and Countess of Lutjebroek. Sexbierum zou het ook goed doen ![]()
Kan iemand mij heel kort uitleggen hoe dat werkt in engeland?
Waarom zijn ze niet gewoon prins en princes van het hele land? Waarom alleen van een bepaald gebied? En dan heb je ook nog dukes and duchess. Krijgt het hele koningshuis een gebied toegewezen waarover ze regelen ofzo? (ik weet er echt niks van maar vind het wel interessant)
Ik zoek ook een mooie serie waarin je dat gevoel mee krijgt hoe dat daar allemaal werkt met de hiƫrarchie etc. maar niet te dramatisch, heeft iemand een mooie aanrader? mag ook een stukje geschiedenis in zitten.