Het Royals topic

En Harry en Meghan zijn uitgerekend nu ook in het land, alsof het zo had moeten zijn

11 likes

Net door Liz Truss aangekondigd: King Charles.
God save the King!

edit: King Charles III

9 likes

Komt prince… eh King Charles vanavond nog aan het woord of is dat iets voor later? (Ik heb duidelijk niet de uitgebreide protocollen gelezen haha)

Hoorde dat dat volgens protocol morgen 18:00 dus 19:00 NLse tijd is

2 likes

@Drawster vanavond iig niet meer. Hij heeft al wel een verklaring afgegeven

3 likes

Dit is ook zo’n onwerkelijk beeld van haar.

Het lijkt me zo gek om zo oud te worden dat je niet alleen actief de tweede wereld oorlog hebt meegemaakt, maar ook de release van de eerste iPhone.

Wat een wervelwind van een leven.

23 likes

Ik hoorde vandaag dat er bijna 100 jaar (!!!) verschil zit tussen het geboortejaar van Churchill, haar eerste premier, en Truss, haar laatste premier.

Churchill 1874
Truss 1975

:scream:

31 likes

Voor welke andere naam kan hij kiezen dan?

1 like

Voor een van zijn middelste namen, dat hebben veel voorgangers gedaan. De vader en oom van Elisabeth kozen bijv. niet hun eerste voornaam

4 likes

Is geloof ik al bevestigd dat het King Charles III wordt!

2 likes

Haha lekker make-uppie Bea, die blauwe oogschaduw tot haar wenkbrauwen :laughing:

12 likes

George en Philip zouden sowieso al afvallen lijkt mijšŸ˜… Zou ook wel wennen zijn trouwens als hij nu ineens een andere naam ging hanteren, King Charles (III) klinkt ook wel goed naar mijn mening!

3 likes

Hahaha die foundation van Elizabeth is ook niet al te best :sweat_smile: lijkt wel een spook tov haar nek

6 likes

Vanavond op de BBC:

Elizabeth was als een levend geschiedenisboek waarvan het laatste hoofdstuk nu afgeschreven is. Het boek gaat definitief dicht. :heart::heart::heart:

Prachtige beschrijving.

16 likes

Heel mooi!

Ik vond de tekst van Boris Johnson ook erg mooi:

ā€˜She seemed so timeless and so wonderful that I am afraid we had come to believe, like children, that she would just go on and on.’

Dat omschrijft denk ik het gevoel van heel veel mensen.

33 likes

Ik heb voor mijn werk zoveel over haar geschreven en gemaakt. Alsof ze nooit weg zou gaan. Ik ben onwijs benieuwd wat voor VK we gaan zien zonder haar. Echt nog moeilijk om daar een voorstelling van te maken.

3 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat het vanavond zou gebeuren. Wel een van deze dagen maar niet zo snel.
Mn vriendin zei ook " Dit is echt een waar was jij op dat moment-ding" haha.

13 likes

Denken jullie niet dat ze bij dat statement vanmiddag al was overleden? Maar dat ze haar dierbaren de tijd wilden geven om afscheid van haar te nemen zonder dat de hele wereld al wist dat ze was overleden? Dat gevoel heb ik namelijk. Maakt ook verder niet uit natuurlijk, als het zo is begrijp ik het heel goed.

Wat ik ook denk is dat Charles een heel andere koning gaat zijn en dat William weer meer in de voetsporen van de Queen gaat treden als Charles er ooit niet meer is.

10 likes

@Sarie ja denk het wel idd, lijkt me in ieder geval best logisch!

Echt bizar wel wat Charles gelijk moet doen morgen, is je moeder nog niet eens 24 uur dood en dan moet je alweer opdraven

6 likes

Vond ik wel interessant om even te lezen en:

ā€˜ Volgens BBC News zal koning Charles III vanavond al een korte toespraak houden.’ Dus wie weet. Het is daar een uur eerder toch? Dan wel laat dan.