Het Royals topic

In de Engelse pers is de analyse dat hij onder druk staat, en rouwt om zijn moeder, dus het is heel normaal dat hij zo reageert als iets mis gaat. Ik hoop het voor de Britten.
Zelf vrees ik dat ze een verwende kleuter als koning hebben gekregen. We gaan het zien.

15 likes

Zoals met dat pennenbakje dacht ik echt van huhhh zet het zelf dan even aan de kant??

Hij had toen een pen in de hand, het was zijn eerste handeling voor het oog van de natie, en hij moest een handtekening zetten. Ik kan me voorstellen dat je dat niet gaat niet doen. Maar “c’est le tongue qui fait la musique”. Met wat oogcontact, een knik en een kleine glimlach was het opgelost op een heel andere manier. Zelfde als met de pen in Noord Ierland. Het is vervelend, maar hij gaat nog 3 zinnen door te mokken, met alle camera’s op zich gericht. 1 keer zeggen dat het vervelend is, en verder mokken als de camera’s uit zijn is ook tactiek.

Maxima schijnt echt best wel bitchy te zijn als er geen camera’s en journalisten zijn, en verandert als een blad aan een boom tot een schatje als zij in de gaten heeft dat er iemand is die buiten de ‘inner circle’ valt. Zij is echt de meester in weten wanneer de cameras op haar gericht zijn en mooi, lief en vriendelijk zijn.

1 like

Het verhaal gaat dat ze best wel kortaf, dominant, en hard communiceert. Niet hetzelfde als de empathische vrouw die wij te zien krijgen. Is dat menselijk? Jazeker. Maar heeft ze een ander gezicht dat ze bewust opzet als ze in de spotlights staat? Ook ja. Is, denk ik, ook waarom ze zo professioneel overkomt.

2 likes

Wel typisch om een vrouw kortaf, dominant en hard te noemen terwijl hetzelfde gedrag bij een man niet eens opgevallen was…

42 likes

Ja mijn bloed kookt al als ik lees over dominante vrouwen in een negatieve context

6 likes

Ik vraag me af van wie/hoe je dit weet? Ken je iemand die met haar werkt (of werk je zelf met haar)?

1 like

Inderdaad, of dan wordt het juist als positief bestempeld; leidinggevend, professioneel, straalt gezag uit, etc.

3 likes

Wie zet er nou eigenlijk geen ‘masker’ op als je aan het werk bent? Ik ben thuis echt anders dan op werk hoor, wel mezelf maar de professionele versie. Ik denk dat dat heel normaal is. En thuis\met vrienden vind ik het ook heerlijk om te zeuren en klagen en overdrijven, maar op werk doe ik dat toch minder. Dat zal Maxima ook hebben.

19 likes

Nou, dit ja. Als ik mij op mn werk zou gedragen als hoe ik me thuis gedraag, dan was ik al 33 keer ontslagen.

Het zijn gewoon mensen he. En ja, mensen met extreem veel privileges, maar wel mensen.

13 likes

Er is sowieso toch niks mis aan dominant, hard en kortaf. Ben niet op de wereld om mensen te pleasen hoor. Vind dat echt iets anders dan ‘bitchy’.

12 likes

Als ik dit soort dingen zie dan denk ik echt waarom geven we mannen zoveel macht…

2 likes

Thuis zeg ik alles wat ik denk en heb ik geen filter en op mn werk let ik erop dat mn filter er wel is

2 likes

Gerri mag natuurlijk verslag doen vanuit een pub :joy:

4 likes

Ik wilde het ook al komen zeggen love Gerri!

2 likes

Ik wilde eigenlijk bij de BBC kijken, maar nu ik net zeg dat Gerri ook present is ga ik toch maar switchen naar NOS

4 likes

Jeetje, indrukwekkend hoor. Al die rituelen, George en Charlotte die meelopen in de kerk. Bijzonder om te zien.

2 likes

Wat een organisatie zit hier achter jeetje

1 like

Ik heb echt vol spanning naar die kist dragers zitten kijken, je zou maar struikelen of misgrijpen. Natuurlijk is dat ontelbaar vaak geoefend maar een ongeluk zit in een klein hoekje…

2 likes

Of alleen al jeuk😅

1 like