Bedankt! de meeste van je tips pas ik al toe. Misschien moet ik nog langer kloppen. Ik heb ook schrik om het te ver te kloppen, zoals je met eiwit kan hebben.
Jouw meringues storten nooit in terwijl ze in de oven staan? Ik laat de ovendeur ook dicht, maar ik blijf door het raampje kijken als een soort ramptoerist:blush:
Voor grote plakken merengue zoals pavlova gebruik ik ook nog wijnsteenpoeder naast alle andere ingrediënten die je al gebruikt.
Ik vind granaatappelpitjes, stukjes geroosterde zoete aardappel en pompoenpitjes altijd heel lekker door couscous achtige salades. En ik heb pas een keer als dressing hummus met appelciderazijn en wat goede olijfolie met elkaar gemengd, klein beetje water om het te verdunnen. Het smaakte een beetje naar mayo zelfs 
Ik denk dat iets zuurs toevoegen al helpt! Dat werkt als smaakversterker. Bijvoorbeeld appelciderazijn, wat @Jellyshoes zei, of gewoon citroensap. Ik vind zelf citroensap met koriander echt een geweldige combi, mocht je dat lusten.
Mijn go-to salade (voor ik vegan werd) in de zomer is met botersla, aardbeien of mango, honing-mosterd dressing, lente ui, paprik, tomaat en gerookte kip. Die laatste, hoe vervang ik die??? Dat zoutige is vét lekker erdoorheen/
Sommige biowinkels verkopen gerookte tofu, dat kan best heel lekker zijn in een salade. Ik vind de spekjes van AH heel lekker door een salade maar die moet je dan wel eerst bakken.
https://www.ah.nl/producten/product/wi457475/ah-vegan-spekreepjes?
Gerookte tofu! Ekoplaza heeft chille van het merk taifun.
Ik maakte mijn nasi goreng altijd met ei erdoor (geroerd, niet een gebakken ei erop), nu dus zonder maar ik mis het best wel, vind 'm toch minder smeuiig en smaakvol zonder ei. Wat zou een goede manier zijn om dit te vervangen?
Stevige tofu verkruimelen met je handen boven een pan, kurkuma, kerrie en kala namak erdoor en je hebt een soort roerei.
Maak ik altijd zo voor bij mn nasi (of voor in breakfast burritos).
Thanks, dat ga ik proberen! Maakt dat het ook iets smeuĂŻger zoals een ei doet of niet?
Het maakt het niet vochtiger, maar het geeft wel een smaakvol zacht iets te kauwen tussen de rijstkorrels.
Ik vind (scrambled) tofu altijd juist superdroog en het geheel zeker niet smeuĂŻger maken 
@Dazed ik gooi altijd wat extra woksaus / marinade door nasi of wok om het geheel wat vochtiger te maken 
Perfect! It hits the sweet/salty spot! Dankjewel!
EDIT: de spekjes dus
Eventueel silken tofu gebruiken? (als je een asiatische supermarkt in de buurt hebt)
Ook een aanrader voor de scrambled tofu, 1 pakje silken tofu en 1 pakje gewone tofu.
Ik heb een grote toko in de buurt dus dat kan ik wel proberen ja, thanks! Denk dat ik de komende weken maar veel nasi ga eten om te testen :â)
Oh mijne wordt nooit droog.
Dit is hem in een burrito, zit er wel ook een beetje mayo* en sriracha bij, maar hij is niet droog van zichzelf:
Ik gebruik altijd die van de Jumbo en de Lidl.
*op de foto zeg ik hummus, maar dat was die van mân vriend. Zie nu pas dat ik in mijne mayo had.
Nee nog niet, heb nog plannen om te experimenteren met tofu maar is er nog niet van gekomen. Dit klinkt in ieder geval als een goed idee, ga ik ook proberen! Dankjewel 
Sjurrrrrrr, help! Bestaan er vegan tortillaâs? En wat kan ik als boter doen? En die vanilleslagroom? Dit is toch he-le-maal de shit?
Vanille slagroom kan je wel maken met die sojaslagroom en vanille extract of vanille suiker. En tortillas zijn toch vegan? Wat zit daar meer in naast bloem en water? Boter kan je vervangen door plantaardige boter