Vanille slagroom kan je wel maken met die sojaslagroom en vanille extract of vanille suiker. En tortillas zijn toch vegan? Wat zit daar meer in naast bloem en water? Boter kan je vervangen door plantaardige boter
Hoi! Ik heb dit recept vandaag gemaakt met plantaardige melk, -room, -boter, etc. en dat is heel lekker geworden. Is er ook iets waarmee ik de eidooier kan vervangen?
@Kaarsgeur
Ik heb vandaag voor het eerst vegan slagroom uit een spuitbus van de ah geprobeerd en die was lekker. In mijn herinnering had campina ook altijd een plantaardige slagroom vroeger maar die zag ik niet in de winkel.
Volgens mij gebruik je eierdooiers vooral voor de plakkerigheid, ik denk dat je dat kunt vervangen door xanthan gum.
Ik zag vandaag ook dit recept, volledig vegan (en de bodem kan je uiteraard vervangen naar keuze). Ik ga hem morgen maken, ben benieuwd!
Ik wil vegan sushi maken! Iemand goede tips voor vegan vis wat ik vanavond nog kan eten? Het recept van wortelzalm van @anon76889665 duurt 3 dagen geloof ik.
Met roma tomaten kan je vegan tonijn maken. Is wel even een werkje om de tomaten te pellen enz maar ik vond het best geslaagd!
Oeh nice!
Ik maak deze vaak! Heel simpel en echt lekker!! Alleen havermout, amandelmelk en banaan! In het recept staat ook nog quinoavlokken maar dat doe ik er niet bij want dat heb ik nooit in huis
Hahaha ja ik had ook altijd mislukte pannenkoeken maar hiermee lukt het heel goed! Ja omdraaien gaat heel makkelijk!! Het beslag is best dik dus ze zijn wat steviger en dat maakt het veel makkelijker vind ik! Je kunt ook meer water/melk gebruiken zodat het beslag dunner is maar toen vond ik het wel lastig bakken.
https://tasty.co/recipe/the-fluffiest-vegan-pancakes Ik had deze laatst gemaakt, zonder suiker in het beslag want dat slaat nergens op. Waren lekker!
De link werkt niet
Fixed it!
@anon76889665 weet jij toevallig een recept om een vegan pate te maken? Ik zie allemaal recepten online, maar kan me niet voorstellen dat die dat specifieke smaakje geven net als dvs en kips vega.
Hmmm, lastig. Recepten met paddestoelen geven het beste resultaat qua smaak. Ik zal eens voor je kijken.
Ik ben zelf niet zo’n bakker maar waar zit het eigeel normaal door?
Ah ok, dat betekent dat het eigeel waarschijnlijk wordt gebruikt om de emulsie te verstevigen. In dat geval zou ik zelf waarschijnlijk lijnzaad of chiazaad gebruiken als eivervanger of appelmoes.
Voor een lijnzaad-ei meng je een eetlepel fijngemalen lijnzaad met 3 eetlepels water tot een papje en dat laat je 20 minuten staan.
Als er melk in het recept zit zou je het kunnen vervangen door sojamelk. Soja is ook geschikt om emulsies te maken namelijk. Als je naar de ingredienten van deze cake kijkt zie je bijv. geen eivervanger tenzij de vegan creamcheese ook bindmiddelen bevat:
Valt een vier kazen pizza te veganizen?
Ja
Ik kan je ( en iedereen pretty much) dit boek aanraden:
https://www.bol.com/nl/p/purezza-vegan-pizza/9200000115594783/?bltgh=rOaGLMHZUBkb5iX4F-5KMA.1_4.6.ProductPageUrl
Staan ook recepten voor makkelijke vegan kazen voor op pizza in inc. een recept voor 6 kazen pizza
Wow level up, I love it