Het "Sjurrr, hoe moet ik dit veganizen?" topic

@Degas @Dombo dankjulliewel! Ga binnenkort wel eens experimenteren :grin:

Bij mijn favoriete vegan lunchtent roeren ze een beetje vegan mayo door de tofu scrambe :grimacing:

2 likes

Perfect! It hits the sweet/salty spot! Dankjewel!

EDIT: de spekjes dus

1 like

Eventueel silken tofu gebruiken? (als je een asiatische supermarkt in de buurt hebt)

Ook een aanrader voor de scrambled tofu, 1 pakje silken tofu en 1 pakje gewone tofu.

2 likes

Ik heb een grote toko in de buurt dus dat kan ik wel proberen ja, thanks! Denk dat ik de komende weken maar veel nasi ga eten om te testen :’)

Oh mijne wordt nooit droog.
Dit is hem in een burrito, zit er wel ook een beetje mayo* en sriracha bij, maar hij is niet droog van zichzelf:


Ik gebruik altijd die van de Jumbo en de Lidl.

*op de foto zeg ik hummus, maar dat was die van m’n vriend. Zie nu pas dat ik in mijne mayo had.

2 likes

Nee nog niet, heb nog plannen om te experimenteren met tofu maar is er nog niet van gekomen. Dit klinkt in ieder geval als een goed idee, ga ik ook proberen! Dankjewel :blush:

1 like

Sjurrrrrrr, help! Bestaan er vegan tortilla’s? En wat kan ik als boter doen? En die vanilleslagroom? Dit is toch he-le-maal de shit?

Vanille slagroom kan je wel maken met die sojaslagroom en vanille extract of vanille suiker. En tortillas zijn toch vegan? Wat zit daar meer in naast bloem en water? Boter kan je vervangen door plantaardige boter

Hoi! Ik heb dit recept vandaag gemaakt met plantaardige melk, -room, -boter, etc. en dat is heel lekker geworden. Is er ook iets waarmee ik de eidooier kan vervangen?

@Kaarsgeur
Ik heb vandaag voor het eerst vegan slagroom uit een spuitbus van de ah geprobeerd en die was lekker. In mijn herinnering had campina ook altijd een plantaardige slagroom vroeger maar die zag ik niet in de winkel.

Volgens mij gebruik je eierdooiers vooral voor de plakkerigheid, ik denk dat je dat kunt vervangen door xanthan gum.

1 like

Ik zag vandaag ook dit recept, volledig vegan (en de bodem kan je uiteraard vervangen naar keuze). Ik ga hem morgen maken, ben benieuwd!

2 likes

Ik wil vegan sushi maken! Iemand goede tips voor vegan vis wat ik vanavond nog kan eten? Het recept van wortelzalm van @anon76889665 duurt 3 dagen geloof ik.

Met roma tomaten kan je vegan tonijn maken. Is wel even een werkje om de tomaten te pellen enz maar ik vond het best geslaagd!

7 likes

Oeh nice!

Ik maak deze vaak! Heel simpel en echt lekker!! Alleen havermout, amandelmelk en banaan! In het recept staat ook nog quinoavlokken maar dat doe ik er niet bij want dat heb ik nooit in huis

1 like
2 likes

Hahaha ja ik had ook altijd mislukte pannenkoeken maar hiermee lukt het heel goed! Ja omdraaien gaat heel makkelijk!! Het beslag is best dik dus ze zijn wat steviger en dat maakt het veel makkelijker vind ik! Je kunt ook meer water/melk gebruiken zodat het beslag dunner is maar toen vond ik het wel lastig bakken.

https://tasty.co/recipe/the-fluffiest-vegan-pancakes Ik had deze laatst gemaakt, zonder suiker in het beslag want dat slaat nergens op. Waren lekker!

1 like

De link werkt niet :frowning: