Het stagetopic

Dat is optijd ja! Onderwijsinstellingen willen altijd dat hun studenten op tijd een plek hebben maar vaak is dat gewoon niet mogelijk, dus stress je er niet te veel door! Oneworld.nl heeft een knline vacaturebank waar ook vaak stages geplaatst worden en alle organisaties zijn maatschappelijk betrokken, misschien staat daar iets!

Moet je ook echt meewerken of is alleen een opdracht voldoende? Bij dat laatste zou je kunnen benadrukken dat het een goede winst winst situatie is. Bedrijf betaalt je niet, investeert een aantal uur maar krijgt daar een uitgebreid onderzoek voor terug.

Verder zou ik organisaties mailen en zeggen waar je interesses in liggen en of ze wellicht een vraagstuk hebben voor je (of tijd om ff te kletsen/bakje koffie te doen).

Zijn er hier meiden die een hoge reiskostenvergoeding van stage hebben gekregen? Normale vergoeding is 350 maar mijn reiskosten zijn 356 per maand (traject vrij kaart) dus ben benieuwd of er speling is en hoe ik dat aan moet kaarten. Heb morgen gesprek!

Oh wat goed dat jij die ervaring hebt, ik ga het bespreken!

1 like

Als ze bereid zijn tot een reiskostenvergoeding is een standaard vergoeding meestal 19 Cent per gereisde kilometer. Zeker nu tijdens corona wordt er steeds meer gekeken naar het aantal dagen dat je daadwerkelijk op locatie bent. Je mag er dus niet zomaar vanuit gaan dat de kosten voor een trajectkaart volledig gedekt zullen worden.

Mijn ervaring is dat er in de meeste gevallen wordt uitgegaan dat een stagiair een studenten reis product voor doordeweeks bezit. Heb je dat niet, dan kan je het bespreekbaar maken, maar het is altijd een grijs gebied omdat je ook geen salaris krijgt maar een vergoeding.

1 like

19 cent per kilometer x 240 km zou uitkomen op ruim 900 euro per maand, als ik 5 dagen pw op kantoor zou komenā€¦ een trajectkaart is 350, haha. Ik ga het gewoon bespreken, dankjewel!

Bij mijn stage kreeg je of een ns business card of je moest elke reis declareren war je wel volledig vergoed daarna kreeg.

Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek en ik ben aangenomen in mijn hoofd en Ik ben ook al een kamer aan het zoeken hahaha

4 likes

Leuk! Heb ik ook gedaan, succes!

2 likes

Leuk! Nu ben ik wel benieuwd waar je uiteindelijk bent beland als je dat wil delen, werk je nog bij het OM?

Ik werk nu bij Slachtofferhulp als juridisch medewerker! Mn stage bij het OM was niet heel dicht op het strafrecht/op de praktijk daarvan (niet als beoordelaar) en dat miste ik wel echt. En ik kon op dat moment niet doorstromen naar een meer in ā€œinhoudelijkeā€ functie. Wie weet ooit! Heb jij al een idee welke richting je verder op wilt?

1 like

Leuk joh! Ben benieuwd hoe je het gaat hebben.

1 like

Pfff, ik ben die stage van thuis uit beu. Er zijn ook voordelen aan, maar op dit moment zie ik vooral de nadelen (weinig begeleiding, weinig controle/motivatie, weinig interactie, ā€¦).

1 like

Even wat polletjes!

  • Ik loop momenteel stage
  • Ik ben op zoek naar een stage

0 stemmers

  • Ik wil thuis stage lopen
  • Ik wil liever op kantoor stage lopen
  • Bij mijn stage kan je niet thuis werken

0 stemmers

  • Dit is mijn eerste stage
  • Dit is mijn tweede stage
  • Dit is mijn derde stage
  • Dit is mijn vierde (of meer) stage

0 stemmers

  • Ik krijg geen stagevergoeding
  • Ik krijg een lage stagevergoeding
  • Ik krijg een normale stagevergoeding
  • Ik krijg een hoge stagevergoeding

0 stemmers

  • Ik vind mijn stage leuk
  • Ik vind mijn stage wel okee
  • Ik vind mijn stage niet zo leuk
  • Mijn stage kan niet snel genoeg voorbij zijn

0 stemmers

2 likes

Yes ik ben ergens aangenomen!! Het was in eerste instantie niet mijn droomvacature maar het gesprek was echt superleuk. Ik heb volgende week twee gesprekken, die wil ik ook nog wel volgen (ivm lang weekend zit er geen haast achter dingen regelen) dus helemaal leuk!!!

9 likes

Vandaag heb ik mijn laatste stagedag :partying_face: :partying_face:. Ik heb echt veel geleerd, maar het was ook wel heel intens :crazy_face:. Net het ā€œafsluitgesprekā€ gehad en ze vroegen me naar mā€™n toekomst/of ik op zoek ben naar werk. Ik ben (nog) niet op zoek naar een job, maar ze hebben me wel uitgebreid gezegd dat ik ze altijd mag contacteren als dat verandert of als ik nog een stage nodig heb o.i.d. :smile: :smile: :smile: Toch wel heel fijn om te horen na al het gesukkel, de frustraties, de twijfels en alle gevoelens.

Ik ben nu te hyper, maar ik moet eigenlijk nog wel wat losse eindjes afronden vandaag :joy:.

(En ik heb nog steeds het gevoel dat ik nog door de mand zal vallen, maar vandaag wil ik toch wel vieren dat dit afgerond is.)

7 likes

Ik heb net een bon van 25 euro gekregen van mijn stagebedrijf. Gebeurt dat vaker? Ik dacht dat het eerder de stagiair is die iets geeft aan de mentoren en niet omgekeerdā€¦

2 likes

Ik heb bij mijn beiden stages ook een klein cadeautje gekregen. Bij eentje een soort aandenken en wat smarties, en bij de laatste stage een bioscoop bon met wat popcorn en cola.

3 likes

Wij geven onze stagiaires ook altijd een bon, meestal van 15 euro.

1 like

Ja ik heb tot nu toe ook altijd iets gekregen!

1 like