Ja ik vind het zo duidelijk hoor
Ja hoor! Desnoods plak je er nog een eindtijd aan vast, 17.00 uur ofzo als je dat fijner vindt
Zijn er hier mensen die stages hebben gelopen als oriëntatie? Dus meer om te zien waar je wil werken en hoe het kantoor is voordat je een echte vaste baan zoekt (en dus niet verplicht voor studie).
Ik zal binnenkort afstuderen, maar voor de baan die ik zoek is het wel redelijk gebruikelijk om eerst rond te kijken dmv werkstudentschappen of stages, maar dat voelt aan de andere kant weer zo zonde van mijn tijd omdat de volgende mogelijkheid hiervoor zich pas weer voordoet als ik klaar ben met studeren, want dan heb ik pas weer tijd.
Deze maand is mân laatste stagemaand (van 4 maanden) en ik heb een vrij grote verantwoordelijkheid gekregen vind ik zelf. (Moet elke dag communicatie sturen naar 100+ mensen, een analyse doen en die dan weer versturen naar al die mensen)
Ik maak regelmatig fouten en moet die dan weer rechtzetten tegenover al die mensen.
Langs de ene kant is het wel leuk dat ik grotere taken krijg (ik vervang ook een volwaardige medewerker) maar langs de andere kant geeft het me ook heel wat stress, en dat wordt meer per fout die ik maak
In de zorg zijn mensen gewoon nodig dus ik zou me niet zoân zorgen maken als ik jou was. Heb je vrijwilligerswerk gedaan? Een sportteam waar je een functie had? Jongerenraad in je gemeente? EHBO-cursus? Eigenlijk kan er heel veel op je CV.
Maar wat heb je in die drie jaar gedaan? Oprechte vraag uit interesse.
Nee joh dat telt gewoon! Alles wat jij hebt gedaan om de professional te worden wie je bent telt mee
Je zou kunnen overwegen om iets neer te zetten wat je in de break geleerd hebt. Ik bedoel je hebt vast veel therapie gehad waar je zinnige dingen uit hebt geleerd. En vrijwilligerswerk bij de kerk is ook werk of je nu religieus bent of niet.
Dit is wat ik bedoel. Vaak maak je je er zelf drukker om dan daadwerkelijk nodig is. Zo heb ik me paar jaar terug heel druk gemaakt om mijn contract wat niet verlengd werd en een heks van een teamleider waardoor ik dat niet als referentie kon opgeven. Geen haan die er naar kraaide uiteindelijk.
Ik neem aan dat je door je break van 3 jaar hebt geleerd wat je graag wil doen en wat juist niet en misschien heb je inderdaad iets van vrijwilligers werk gedaan. Benoem vooral de positieve dingen!
En ik snap die onzekerheid echt heel goed hoor, denk dat het al heel goed is dat je het actief aan het voorbereiden bent. Heel veel succes met het solliciteren @Blablabla.
Ik heb ook een gat omdat ik twee keer van studie ben gewisseld, maar heb er verder eigenlijk niks over op mijn cv staan. Je zou kunnen neerzetten wat je geleerd hebt, maar je kan er ook voor kiezen om dit voor te bereiden als ernaar gevraagd wordt.
je zou ook de opleiding kunnen benoemen en je resultaten (gemiddelde of de vakken die je hebt gevolgd) en dat je het niet hebt afgemaakt (mogelijk ook waarom als je dat wil), dan is je cv minder leeg.
Ik zie wel vaker legere cvâs, dus dat komt ook wel echt vaker voor dus niet teveel zorgen over maken! Vooral omdat je student bent en het voor een opdracht is. Veel andere studenten hebben er ook gewoon een bijbaantje op (of 10 omdat ze vaak geswitcht zijn, of sommigen helemaal niks). Als je een beetje met de layout speelt (foto, interesses, adres, rijbewijs, niveau talen, over mij) kan je het ook een beetje opvullen!
Ik ben dus uitgenodigd voor mijn eerste gesprek volgende week. Maar dat vind ik best snel al! Deze stageplek biedt geen BAPD aan, wat ik het liefst wel zou willen. Als het een hele leuke organisatie is, vind ik dat wel prima. Maarr mocht een andere organisatie waar ik dat wel kan behalen me ook nog uitnodigen na dat gesprek daar? Wat dan?
Hebben ze ook aangegeven waarom het niet mogelijk is?
Oh snap, dat is juist de studie die ik hierna wil gaan doen. Wat spreekt je niet aan?
Pff stage vinden is een draaamaa. Zoveel afwijzingen âgeen rijbewijsâ âje woont te verâ âverkeerde universiteitâ.
Raak er nu wel enigszins gefrustreerd van. Vooral omdat de rest het wel lukt.
Ik zou me daar helemaal niet druk om maken
Nou dat is een andere vraag, want in je bericht heb je het puur over de inkomsten. Als je die vaardigheden wel wil beheersen, dan zou ik de plek kiezen waar dat het beste kan
Maar is je studieschuld ook niet hoger (bij benadering) als je in het ziekenhuis werkt? Neem aan dat je daar langer voor doorstudeert en dus eventueel ook een hoger krediet voor moet afsluiten.
Alsnog ben ik het wel eens met @Luzarl. Je moet doen waar je passie ligt. En ik weet niet of je wellicht een partner hebt of wenst maar dat speelt natuurlijk ook mee.
Zou oprecht proberen je niet te veel te blindstaren op het jaarsalaris.
Was er een specifieke reden waarom je destijds wel voor deze stageplek bent gegaan?
Kan je niet op beide plekken stage lopen?
Een huis kopen in je eentje is sowieso een lastig verhaal, dus voor het salaris zou ik het niet doen. Je zegt dat je al wat ervaring hebt met onderwijs. Heb je dan ook een goed beeld van wat je van dat werkveld vindt? Zo ja, dan zou ik misschien voor het ziekenhuis gaan, omdat een stage juist een goede kans is om te ontdekken wat je wel/niet leuk vindt. Vaak kun je makkelijk blijven plakken bij je afstudeerstage, maar als je het niet leuk genoeg vindt om daar te blijven werken dan solliciteer je na je afstuderen toch gewoon ergens anders? En als het tegenvalt weet je in ieder geval wat je niet wil.
Ik had zelf op het hbo al een heel goed beeld van de kant die ik op wou, maar ik vond het belangrijk om verder te kijken en heb toen voor een afstudeerstage de totaal andere kant op gekozen. Viel tegen en ben toen op de uni de richting gaan doen die ik voor ogen had en daar werk ik nu ook in. Dus dat je een afstudeerstage doet in een bepaalde richting wil niet zeggen dat je gedoemd bent om daarin te blijven werken