Het tanden/tandarts topic

Controle was gelukkig goed, en blijkbaar zijn de kronen niet echt noodzakelijk. Tandarts zag dat ik de afspraak had staan maar gaf aan dat het best een risico was. Dus volgende week ipv kronen de kies bijwerken. Hoop dat dat dan voldoende is.

Ja, zal ik doen! Ik moet precies over een week.

Thanks!

1 like

Het is me echt reuze meegevallen! Tot nu toe weinig last. Ik ben vanmiddag 14:00u onder het mes gegaan, en het is nu 22:30.

Ik werd ondanks de narcose ook nog verdoofd, dus toen ik wakker was waren mijn kin en lippen volledig verdoofd, dat vond ik even spannend, maar ik voelde al snel dat het weer begon te tintelen en rond een uurtje of 20:00 was al het gevoel weer terug! :raised_hands:t3:

Het waren enorme kiezen dus ik kan verwachten dat ik morgen flink blauw en opgezet zal zijn. En het meest kutte: ik moet 4 weken vloeibaar eten.

Er zat ook een ontsteking waar ik eigenlijk geen last van had (ik post hieronder mijn röntgen nog wel een keertje, vind het zelf stiekem ook gewoon fascinerend hoor), tussen de kies die heel ver lag (op de foto links) en mijn normale achterste kies. Daar was hij wel redelijk van geschrokken, dat is nu op de kweek gezet en daar krijg ik over twee weken uitslag van.

Straks een ibu 600 en start van mn antibiotica en dan hopelijk goed slapen! Ben benieuwd hoe ik wakker word.

Röntgen

Links op foto is alleen kroon van de kies verwijderd
Rechts op de foto kies incl wortels getrokken

13 likes

Ik zat vorig jaar ook op een verwijsbrief te wachten, maar blijkbaar geeft de tandarts het door en moet je dan zelf het ziekenhuis bellen voor een afspraak.

1 like

Echt janken weer dit. 3 weken geleden een klein gaatje laten vullen. Het verdoven verliep enorm pijnlijk maar goed.
Nu heb ik nog steeds napijn, kan ik aan die kant niet eten of drinken omdat het zeer doet.

Kan ik weer terug en weeeeeer dokken. En ik verzuip echt weer even in mijn angst dus ik weet echt dat ik een afspraak moet maken maar word misselijk van.

Dus ik ben eigenwijs en doe het niet omdat ik oprecht moet janken van het idee.

2 likes

Waar bestel jij dit?
Ook voor anderen: welke site voor crest whitening strips is het best?

1 like

Ik dacht hier echt vanmiddag nog aan :grimacing: ben ook benieuwd

2 likes

@Solee Whitestripskopen.nl

1 like

Thx! En je schreef 3d professional, bedoel je dan deze Crest 3D Whitestrips Professional Effects bestellen in NL/België

Of die met een lichie

2 likes

Nee ik schreef professional effects! Die inderdaad, zonder lichie. En ik doe altijd zonder doos dan krijg je t in een ziplock ding en past t door de brievenbus.

2 likes

Er zelf bij verzonnen :rofl: Grazie

3 likes

Ik wil weer whitestrips van Crest in huis hebben. Normaal koop ik ze gewoon in de US, maar hat duurt te lang voordat ik daar ben. Zijn er toevallig forummers die ze bestellen bij een webshop en zo ja, welke? Ik wil geen Chinese troep opgestuurd krijgen.

3 likes

Is hier nog een paar dagen geleden besproken

2 likes

Oh top, thanks! Ik ga snel lezen.

3 likes

Nou ik heb vanochtend gebeld en stond huilend bij de tandarts… moet een wortelkanaal aan mijn kies die 4 kanalen heeft… Ik kon nog geen afspraak maken want tandarts zit vol, dus ik wordt straks terug gebeld met opties, dus dat is lief.
Het was letterlijk de kies achter de behandelde tand van het gaatje, heeft niks met elkaar te maken.
Dus nu ben ik een groot wrak en zo verdrietig omdat ik wéér een grote behandeling moet doen en mijn angst weer zo ontiegelijk groot is.

5 likes

Iemand de tip voor een goed werkende whitening tandpasta? Ik gebruik al een tijdje die van crest maar die is niet in Nederland te koop.

Ik heb de afgelopen weken ook een doosje crest whitestrips gebruikt maar het idee dat die mijn tanden deze keer niet zo wit heeft gemaakt als ik had gehoopt. Twijfel erover of ik het 2e doosje er meteen achteraan zal gebruiken. Je mag max 2 doosjes per jaar geloof ik.

Ik weet niet of het een optie is qua locatie of wellicht zit je er al maar is een angst-tandartspraktijk een optie?

Zit ik al bij, het zit zo erg mentaal in mijn hoofd want het gaat daar goed, ze plannen extra tijd voor me in etc. Ik ben ook al langs het ziekenhuis geweest voor zo’n angst traject. Dus wel oprecht alles geprobeerd.
bedankt wel voor je tip!

1 like

Hoe is het gegaan?

Mijn voortand bleef chippen door zuuraanslag dus heeft de tandarts gister achter mn tanden een laagje composiet (denk ik?) aangebracht en mn tanden onder weer recht gemaakt. Het ziet er geweldig uit maar heb vandaag met praten een tand best wel hard geraakt met mn ondertanden. Heeft iemand hier ervaring mee? Is t een kwestie van wennen met praten of zijn ze dan nu gewoon ‘te dik’?