Het The Ordinary / Deciem topic

Bij mij ging dit spul ook niet goed! Heb toen ook idd opgezocht of het een purge was maar kwam tot de conclusie dat het dat niet kon zijn. Ben ermee gestopt en toen was er niks meer aan de hand. Met andere producten had ik dit probleem niet.

1 like

Ik heb dat er niet voor over hoor. Mijn huid doet het goed op andere producten, dus ik ga er niet mee fucken!

2 likes

Ik had vorige week echt exact hetzelfde en ook dat op reddit gevonden. En nu durf ik het niet meer te gebruiken haha.
Ik heb geen zin in al die puisten eerst en mogelijk wordt het niet eens beter daarna maar kan ik het gewoon niet hebben. Ik lees er superveel gemengde verhalen over, ook dat het bij veel mensen gewoon niet overgaat.
Dus het ligt eraan of je dat wil testen.

Ik gebruik nu niets qua cleanser. Of, nou ja, ik gebruik de kruidvat sensititve reinigingsmelk om mn makeup e.d. eraf te halen, en daarna water. Sinds gisteren gebruik ik nu ook tea tree oil op aanraden van iemand in een ander topic. Ik heb vooral kleine, huidskleurige bultjes op mn voorhoofd waar ik vanaf wil :frowning:

1 like

Hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet met de hyaluronzuur? Mijn huid op mijn voorhoofd is chronisch droog of zo :persevere:

Woow zo’n fijne reactie. Het is wel veel info opeens. Is het erg dat mijn hoofd hier van tolt? Hahaha!
Ik weet wel het een en ander over Kbeauty en die toner truc, maar mijn huid reageerde daar zo slecht op. Hoewel ik de toner van Etude House wel heel fijn vond. Sheetmasks irriteren mijn huid (blijft toch een natte lap op je gezicht) dus die kan ik niet echt vaak gebruiken.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn huid echt zat ben en gewoon niet meer weet wat mijn huidtype is. Ik zou zeggen dat ie droog en trekkerig is, maar ik heb ook snel last van een vette huid als ik bepaalde producten gebruik. Heb ook fijne lijntjes, dus ik ga ervanuit dat ie vochtarm is.

Op dit moment gebruik ik de hyaluronzuur, niacinamide, squalene en ‘s avonds die azelaic acid. Ik wacht even een tijdje af en dan zie ik wel of mijn huid opknapt.

1 like

Wow bedankt voor de reactie! Heb ook veel geleerd van je reactie naar vaiana haha

1 like

Leuk topic dit! Ik gebruik sinds een paar maanden een aantal TO producten, de exacte namen weet ik zo snel even niet te benoemen. Maar: ik gebruik de exfoliator (dat rode spul), krijg er echt een zachte huid van! Verder gebruik ik het HA serum, waar hier eerder al over gesproken is. En ik gebruik een oogcreme/olie.

Ik ben ook benieuwd naar de dagcreme, want mijn huidige (Embryolisse) is echt fantastisch maar aan de prijzige kant. Heeft iemand ervaring met de dagcreme? Trekt deze snel in de huid? Laat het zo’n vervelend ‘poeder laagje’ achter? Ik hoor het graag! Ik vind het een leuk en veelzijdig merk. X

Oh en ik gebruik ook nog een toner, gekocht bij Douglas. Volgens mij is het ook van een hip merk (Mario ofzo?), in ieder geval vrij bekend door de face mists… :hugs:

Ik vind de dagcrème helemaal niet fijn. Trekt slecht in, blijft op de huid liggen. Vind de structuur ook een beetje korrelig. Het is in ieder geval geen match met mijn huid.

Ik ben nu wel lid van die Facebook groep en ik ga binnenkort even alles goed doorlezen. Hopelijk wordt alles nog duidelijker.
Heb je trouwens een favoriete sheet mask? Dan ga ik die opzoeken en proberen

Ik ga deze zeker ff opzoeken :blush:

Als je voordat je deze dagcreme aanbrengt een serum/olie gebruikt, “telt” dat dan als vochtige huid? Of bedoel je echt dat je je gezicht nat maakt met water?

Stomme vraag misschien, maar maak je je gezicht nat, dan hyaluron dan weer nat en dan die creme? Zou je ook je gezicht ‘nat’ kunnen maken door bijvoorbeeld zo’n spray van Mario Badescu te gebruiken?

Is het handig om een sprayflacon te vullen met water je je huid zo nat te maken of is het dan niet nat genoeg?

Goede tip voor het natmaken van je gezicht alvorens de HA aan te brengen. Lezen jullie je veel in of is dit jullie beroep?:slight_smile:

Wow inderdaad een goede tip van het nat maken. Net voor het eerst gedaan en het voelt zoveel fijner! Thanks @kali!

1 like

Ik ben ook lid geworden van de fb groep en heb net 2u in bed gelezen haha. Thanks @kali!

Ik heb gebruik sinds een weekje ong. de buffet+koper gevolgd door HA (aangebracht op een vochtige huid) en mijn huid voelt nu al zoveel zachter! Bovendien merk ik dat wondjes veel sneller helen. Ik had plots een onderhuidse puist en na 2 dagen was die al bijna weg terwijl het normaal veel langer duurt! Ik heb ook nog de granactive retinoid liggen maar die durf ik nog niet gebruiken haha.

1 like

Ik vind de dagcrème fijn, maar enkel in de winter als mijn huid droog aanvoelt en ik iets rijkers wil of als ik daarna enkel concealer en lichte make-up draag. Als ik iets wil dat sneller intrekt of een gladdere basis geeft voor make-up gebruik ik toch liever een moisturizer op siliconenbasis, zoals Moisture Surge van Clinique.

Over welke fb pagina hebben we het? Glossed skin NL?