Het The Ordinary / Deciem topic

Ik wil nou eindelijk voor eens en altijd weten of mijn routine daadwerkelijk effect heeft op mijn huid en wat het verschil is. Dus voor de komende 4 weken ga ik de rechterkant van mijn gezicht beleggen met mijn uitgebreide skincare producten en de andere helft met alleen een dot crème

Reiniging voor het hele gezicht:
Heimish Cleansing balm
CosrX Low-pH Good Morning Cleanser

Rechterhelft:
Hyaluronic Acid 2% + B5
Niod Survival 0 ('s avonds)
Azelaic Acid Suspension 10%
Moisturizing factors/ rosehip oil ( afhankelijk van tijdstip)
spf 50 ( overdag)

Linkerhelft:
Moisturizing factors of nivea blauw blikje ( afhankelijk van tijdstip)

Ik reinig en verzorg mijn gezicht altijd als ik ga douchen. Meestal is dat 's avonds en dat is dan het enige moment van de dag dat ik mijn hoofd doe. Als ik overdag douche en makeup draag reinig ik 's avonds mijn hoofd nog wel.

13 likes

Ik ben echt heel benieuwd wat hier uit komt!

Wat een gaaf idee!

Zijn er nog mensen die op black friday iets gekocht hebben trouwens? ik heb dit gekocht:


Ben vooral heel benieuwd naar het eerste, dat is een beauty-supplement wat je dus inneemt. Heb er ook een voor mama gekocht. En voor de rest allemaal dingen die ik nog nooit geprobeerd heb, behalve de lactid acid en retinoid.

Ik heb die eerste ook! Smaakt iig prima :stuck_out_tongue:
Ergens hoop ik dat et niet werkt want anders wil ik het vaker…

Haha ja, normaal is die ook te prijzig voor mij. Aan de andere kant heb ik een tijd lang medicatie gebruikt voor acné, die was duurder dan dit en ik kreeg daar bijwerkingen van. Maar we zullen het zien.

ik ben ook los gegaan bij de store in amsterdam. Super behulpzaam en lief personeel! Heb de vampire facial al uitgeprobeerd; en moet mij nu inhouden niet de hele tijd aan mn gezicht te zitten zoooooo zzzaaachhhhttt

1 like

Hey! Ik heb een tijd geleden squalane en buffet gekocht, maar ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik ze nu best in mijn routine kan integreren. Kan iemand me helpen? Dit is mijn routine:

's Ochtends

  • Decubal reiniger
  • soms TO vitamin C -> ik dacht hiermee de squalane te mengen, kan dat?
  • Decubal dagcrème
  • Avène SPF

's Avonds

  • DM oliereiniger
  • Decubal reiniger
  • afwisselend Paula’s Choice BHA of TO retinol
  • oogcrème waarvan ik het merk niet meer weet
  • Decubal dagcrème gemengd met wat olie

Bedankt!

Ik zie nu verschillende mogelijkheden. Wat gebruiken jullie voor KP?

Ik heb nu een tijdje de Calm dag- en nachtvrème van Paula’s Choice gebruikt en mijn huid is een stuk rustiger geworden. Nu een tijdje niet gebruikt maar in plaats daarvan de lijn voor de gevoelige huid van de Hema, helaas merk ik dat mijn huid weer enorm vlekkerig aan het worden is.
Het liefst bestel ik weer bij PC, maar… de prijs, niet echt goedkoop. Zijn er goede alternatieven bij The Ordinary? Ik heb al Buffet en Retinoid.

Je zou misschien kunnen kijken naar de ingredienten van de PC cremes, en de equivalenten daarvan bestellen bij TO? Ik vind zelf de niacinamide/zink en de azalic acid heel erg fijn, maar als je een gevoelige huid hebt weet ik niet of dat misschien te heftig is. De hyaluronzuur/b5 is fijn voor hydratie, en die is vrij mild.

Ik heb in de laatste maanden opeens een paar kleine rode stipjes (geen bultjes, helemaal vlak) op m’n gezicht en vraag me af of dit met mijn TO regime te maken heeft. Als ik google lijken ze het meest op petechiae, maar het zijn er niet veel bij elkaar maar een stuk of 4 verspreid over mijn gezicht. Volgens mij had iemand het er in dit topic een keer over dat het met overexfolieren te maken kan hebben en gesprongen bloedvaatjes?

Ik heb toch maar weer PB besteld, maar bedankt voor je reactie. Mn huid is nu zo onrustig dat ik het risico ook niet wil lopen, gelukkig morgen weer een voorraadje. Zelfs Niacinamide is (na jaren gebruik) te veel.voor mn huid. Het enige wat ik nu durf te gebruiken van TO is Buffet.

Snap ik! Dan inderdaad liever voor iets gaan waarvan je zeker weet dat het werkt (of waar je geen reactie van krijgt).

1 like

Naar aanleiding van dit topic een heleboel producten van The Ordinary besteld die hopelijk later deze week aankomen en ik rustig in m’n routine kan inwerken. De laatste maanden heb ik plots (lijkt zonder aanleiding, maar er zal ongetwijfeld wel een aanleiding voor zijn) heel veel last van puistjes en onderhuidse ontstekingen/roodheid, terwijl ik “al” 27 ben en daar in mijn puberjaren nooit last van gehad heb. Hopelijk kunnen de producten mijn huid wat tot rust brengen.

Ik krijg echt steeds meer last van bultjes, lijken op gesloten mee eters. Welke producten werken hier goed voor? Ik heb salicylzuur in huis, die niacinamide en zinc, de toner en bha aha peeling. Ik had de bultjes voorheen ook al, maar had gehoopt dat ze zouden verminderen.

Ik was al lang op zoek naar een lichte foundation of een BB cream en gisteren was ik even in de winkel van Deciem in de Runstraat. Nu heb ik die van TO gekocht en so far so good! Hij is heel licht dus als je geen zware dekking wil, raad ik 'm echt aan. Meisje in de winkel was heel behulpzaam bij het uitzoeken van de kleur. Verder was het aanbod TO producten niet heel groot, maar vond het wel een fijne winkel, voornamelijk door de service. Tot zover mijn lofzang

1 like

echt zero verschil tot nog toe :’)

Fijn! Is hij ook geschikt voor een wat gemengde/vettere huid denk je?

Ik durf hier geen uitspraken over te doen, want ben echt een leek op het gebied van make-up. Ik ben nu een paar uur verder en vind m’n gezicht er wel glanzend uit zien (had ook niet afgepoederd). Op YouTube staan ook wat reviews, daar had een meisje ook een wat vettere t-zone en aan het eind van de dag glom ze wel flink op die plekken, maar vond ze de foundation zelf nog wel prima zitten.

Het is trouwens de serum foundation, zag dat ze ook een zwaardere hebben.

1 like

Ik heb een vettere huid en voor mij werkt ie echt prima, heel matterend ook. Werkt wel beter zonder een vette creme eronder, en primer, en ik doe er altijd poeder over. Bij mij begint het pas na een halve dag of meer vettig te worden op mn neus/voorhoofd. Foundation blijft ook prima zitten tijdens sporten enzo trouwens haha

1 like