Het The Ordinary / Deciem topic

Is de store in Amsterdam weer gewoon open?

Ja, ik was er twee weken geleden nog!

1 like

Hoe is het met je experiment?

Ik was er gisteren en er was echt veel uitverkocht :frowning:

1 like

Heeft iemand ervaring met de Caffeine Solution 5%? Ik heb echt een hele dunne huid onder mijn ogen en daarom altijd ‘donkere kringen’. Lees veel over dat het wat doet voor dikke oogleden, maar ben vooral benieuwd naar het effect voor donkere kringen of andere aanraders van producten hiervoor?

Ik heb een flesje opgemaakt van de caffeine solution. Voor mij deed het niet veel, ‘s ochtends zorgde het ervoor dat het opgezwollen onder mijn ogen snel zakte, maar mijn donkere kringen zijn helemaal niet minder geworden.

Bij mij deed het helemaal niets. Ik heb dan wel geen last van dikke wallen, maar de donkere kleur bleef helaas gewoon zitten.

@Koekwaus Dank jullie voor jullie reply! Dan ga ik toch verder moeten zoeken :frowning: maar scheelt me een miskoop, thanks!

1 like

Moest je toch een wonderproduct vinden, mag je het me altijd laten weten! Hier nog iemand die last heeft van donkere kringen.

1 like

Hoe zijn jullie begonnen met het gebruiken van peelings van the ordinary? Ik gebruik nu al een week of 8 de Lactic Acid 5% + HA en breng dit om de dag 's avonds aan, maar ik het niet echt het idee dat ik veel verschil zie. Is er iemand met een vochtarme gevoelige huid die ervaring heeft met Lactic Acid 10%?

Edit: ik zie nu pas dat ik op jigglypuf reageer oeps. Dat is niet de bedoeling, maar ik heb geen idee hoe ik het weghaal.

Ik zag op tv laatst wel een reclame voor iets tegen donkere kringen, Remescar heet het. Geen ervaring mee, maar misschien de moeite om eens op te zoeken?

1 like

Dank je wel!! Ik heb het opgezocht en ga het bestellen, ben heeel benieuwd :smile:

2 likes

Zou je willen laten weten of het wat is? Vind het wel prijzig, maar als het goed werkt zou het top zijn.

Ga ik doen!(:

Volgens mij krijg ik puistjes van niacinamide. Ik had het juist gekocht omdat het daar positief (en littekens) voor kon zijn. Maar elke keer als ik het gebruik krijg ik allemaal hele nare onderhuidse pukkels. Heb het nu zelfs geprobeerd op een klein vlakje op wang en heb serieus daar een puist gekregen, echf op een plek waar ik normaal nooit wat krijg. Weet nu niet wat voor nieuwe toner ik dan moet kopen want in heel veel toners zit het ook. Gebruikte van decubal maar dat wordt niet meer verkocht.

@OVOXO die Remescar vond ik echt geen effect hebben (na >4 weken).
Ben meer tevreden over de crĂšme van Holl.and&B,Jacob Hooy creme. Ook stuk goedkoper (8 euro ofzo), en mega grote pot haha.
Ik denk dat de huid onder mijn ogen altijd probleemzone blijft (eczeem), maar is nu wel stuk rustiger en minder donker.

1 like

De niacinamide maakte mijn huid rood en gevoelig, vooral rond mijn neus. Niet hetzelfde probleem als dat van jou, i know. Maar ik kreeg toen de tip hier van een forumlid om een paar druppels te mengen door mijn dagcreme. Sindsdien doe ik dat en heb ik ook geen last meer van die rode gevoelige plekjes.

1 like

Had ik ook, heb het ook vaker gelezen. Heb het toen maar niet meer gebruikt en mijn huid knapte vrijwel gelijk weer op.

Wel echt balen want het zit ook in heel veel zonnebrand crĂšmes, begrijp ik eindelijk dat ik daar zoveel pukkels van krijg

Heeft iemand een milde toner tip?

Ik heb anderhalve maand geleden ongeveer een flinke bestelling bij TO gedaan en intussen heb ik sinds een paar weken een ochtend- en avondroutine gevonden waar ik best wel blij mee ben, alleen doet het tot nu toe nog geen wonderen voor m’n huid. Heb telkens Ă©Ă©n product vervangen/toegevoegd zodat mijn huid niet in Ă©Ă©n keer aan alle nieuwe dingen moest wennen maar voorlopig zie ik dus nog geen gigantische verschillen. Integendeel, de puistjes blijven komen, om de zoveel dagen, en ik zie ook nog niet zoveel verbetering qua roodheid in m’n huid.

Iemand enige tips waarmee ik het beter kan doen?

Ochtend
Reiniger (Eu.cerin Dermopure)
Niacinamide 10% + Zinc 1%
Natural moisturizing factors + HA

Avond
Reiniger (Eu.cerin Dermopure)
Glycolic acid 7% toning solution (niet dagelijks)
Salicylic acid 2% op m’n hele gezicht

2 Ă  3x per week: AHA 30% + BHA 2% peeling solution als masker

Ik heb ook nog de rose hip seed oil en Azelaic acid suspension 10% gekocht maar die gebruik ik voorlopig nog niet. Zou ook niet weten wanneer ik die nog zou kunnen toevoegen in m’n routine.

1 like