Het The Ordinary / Deciem topic

Welke crème is dat juist?

1 like

Deze! POt lijkt niet super groot maar je hebt super weinig nodig.

1 like

@anon24802271 mag ik vragen wat jij nu gebruikt? Mijn huid verdraagd ook steeds minder (en al zeker geen niacinamide. Jaren Olaz gebruikt, nooit ergens laat van, en zo ineens kreeg ik er een hele rode huid van, ook van de niacinamide van Paula’s Choice)

Ik gebruik tegenwoordig voornamelijk Italiaanse producten, maar nadat mijn huid er heel slecht uitzag door de niacinamide, is het erg opgeknapt door deze routine:

  • 's Avonds make-upremover van Nivea (tweefasenreiniger voor ogen en lippen, micellair water voor de gevoelige huid voor de rest van het gezicht)
  • La Roche-Posay Toleriane Wascrème
  • Thermaalwater (LRP of Avène, afhankelijk van wat goedkoper was)
  • Bionike Hydra Defence/LRP Toleriane Ultra Fluide
  • 's Ochtends Avène parfumvrije SPF 50+
1 like

Dank je, ik ga eens naar deze producten kijken!

2 likes

Rose hip seed oil gebruik ik ‘s avonds in plaats van een creme. Mijn avondroutine ziet er als volgt uit:

  • Double cleansen gezicht
  • Toning solution
  • Hyaluronuc acid 2%+ B5: ik heb op internet gelezen dat je deze het beste direct na je toner kan aanbrengen als je gezicht nog lichtvochtig is dus dat probeer ik nu.
  • Ascorbyl glucoside solution 12%
  • Rose hip seed oil
1 like

Da’s ook een goeie! Wat voor huidtype heb jij? Ik ben eerder gemengd dus heb dan het gevoel als ik een olie gebruik dat er echt een vettig laagje op mijn gezicht achterblijft en dat wil ik natuurlijk niet. Weet niet of ik die extra moisture echt nodig heb.

Ik heb een droge en vochtarme huid, met een vette t-zone. Mijn t-zone is wel minder vet geworden sinds ik producten van the ordinary gebruik.

1 like

Heeft iemand ervaring met de NIOD FM of Hylamide C25?
Ik lees online was wisselende berichten maar ben wel erg benieuwd!

Ik gebruik al een jaar of 2 producten van TO maar ik wou mijn assortiment nog uitbreiden. Op basis van tips in dit topic heb ik nog een aantal dingen aangekocht.
Situatie nu: ik weet absoluut niet wat nog in welke volgorde te gebruiken en alle doosjes liggen nu ongebruikt in mijn kast.
Ik hoop dat iemand me kan helpen om de producten in een juiste routine te helpen zetten! Ik ben gewoon bang om nu dingen samen te gebruiken die niet mogen waardoor heel mijn huid verpest zal worden :fearful:
Mijn huidtype: vochtarm met vette T-zone
Producten die ik ter beschikking heb :grin:

  • Weleda Hamamelis schuimde gezichtsreiniger
  • Decubal tonic
  • Decubal dagcreme SPF 15
  • Roc oog make up reiniger met olie

TO producten:

  • Caffeine solution (al in routine)
  • 100% plant derived squalane (al in routine, 1x/week)
  • Hyaluronic acid 2% + B5 (al in routine; AM en PM)
  • Niacinamide 10% + Zinc 1% (al in routine; AM en PM)
  • Granactive retinoid 2% emulsion (nieuw)
  • Salicylic acid 2% solution (nieuw)
  • EUK 134* 0,1% (nieuw)

Ik heb voor een deel dezelfde producten als jij, zowel TO als Decubal. Misschien heb je iets aan mijn routine:

Ochtend:
Reinigen met Decubal tonic
(soms) TO The Buffet
TO azalaic acid creme
Decubal Vitaal creme

Avond:
Kruidvat 0% micellair water voor eerste makeup reiniging
Earth Line gezichtsreiniger
TO niacinamide/zinc
TO granactive retinoid
TO moisturizer met ha, soms gemengd met TO squalane

En dan 1-2x per week de salicylzuur/5% lactic acid/die exfoliant met 30% lactic acid en 10% salicylzuur. Beetje afhankelijk van hoe mijn huid is.

1 like

Dank je wel! Ik ga deze routine alvast wat aanhouden dan.
Nu nog te weten komen wat ik met die EUK moet :blush:

1 like

Ik krijg zo’n droge huid van granactive retinoid. Ik lijk juist 10 jaar ouder door alle droogtelijntjes haha
Heeft nog iemand hier last van? En waarmee kan ik het beste retinoid mixen tegen deze flaky skin?

De ideale manier om een goede routine te vinden is om de app Skincare te gebruiken. Die kijkt ook wat je met elkaar mag gebruiken en wat niet, wanneer je bepaalde producten gebruikt en in welke volgorde.

1 like

Heet de app ook echt Skincare? Ik kon hem niet zo snel vinden. Of het alleen iets voor Apple?

Dit is inderdaad voor Apple. Weet niet of hij er is voor Android.

1 like

Is er ook voor Android! Wel 3eu

1 like

Voor Apple kost die ook 2,29 euro.

Los hiervan, ik krijg vandaag de Hylamide C25 en de NIOD Copper amino Isolate serum 2:1 binnen. Hebben jullie tips over hoe ik dit moet toetreden tot zijn regime? Als in, hoeveel tijd zal ik er tussen laten met de introductie?
Ik ben met nieuwe dingen altijd geneigd om het meteen er op te gooien omdat ik benieuwd ben wat het gaat doen, maar misschien is dat niet zo slim.

Ligt er ook aan welk percentage je gebruikt denk ik. Ik had dit ook heel erg, toen de retinoid nog in een tube zat (1%). Nu gebruik ik die uit het flesje (0.2%) en heb ik er niet zo veel last van. Ik zou hem in ieder geval niet iedere dag gebruiken!

1 like

Jeetje: