Het The Ordinary / Deciem topic

Waaat?

1 like

Wat erg, dat verklaart waarom de winkel in Amsterdam vandaag eerder dicht ging. Ik was in de winkel op het moment dat werknemers daar een bericht binnen kregen dat de winkel vandaag eerder moest sluiten

1 like

Ow my godā€¦ Wat erg zeg. Het is pure speculatie op dit moment, maar ik denk meteen aan een overdosis of een zelfmoord. Heftigā€¦

Oh wow! Wat bizar. Zo oud was hij ook nog niet eens.

Ik wil niet ongevoelig overkomen, maar ben wel meteen benieuwd door wie en hoe het bedrijf verder zal gaan.

Het bedrijf was al langere tijd niet van hem dus dat zal het probleem niet zijn.

Na een hele avond inlezen heb ik ook het een en ander besteld. En ik heb ook andere producten die in dit topic worden genoemd. Ben benieuwd!

Ik ben nu namelijk zo slecht in mā€™n huid verzorgen, ik haal mā€™n make up er af met zoā€™n 2 in 1 reiningsolie en smeer als dagcreme en nachtcreme uiercreme. Niet gek dus dat ik zowel een schrale huid als onderhuidse onderstekingen heb. Ik gebruik trouwens wel SPF maar niet dagelijks.

Mijn routine vanaf dat ik mā€™n producten binnen heb

ochtend:
Reinigen met tonic (etos hypoallergeen)
Hyaluronic Acid 2% + B5
Natural moisturizing factors + HA
Gezichtscreme decubal
SPF 50 biodermal (ook al is het winter, maar ik heb geen factor 30 in huis en al die nieuwe producten vond ik even duur genoeg)

vraagje: is het dubbel om na die moisturizer ook nog gezichtscreme te gebruiken?

avond:
oogmakeup reinigen met jojoba olie
gezicht reinigen met decubal reinigingsmelk
tonic
Hyaluronic Acid 2% + B5
TO arganolie
gezichtscreme decubal (of is dit dubbel na die olie?)

Nu heb ik in mā€™n enthousiasme ook nog de Granactive reinoid in squalane gekocht. Niet voor elke dag had ik bedacht maar 2x per week 's avonds. Voor de gebruikers: waar voegen jullie deze toe in je routine? Ik dacht na de Hyaluronic Acid, of misschien in plaats van.

En ik las ook dat het goed is om niet alles in een keer toe te voegen aan je routine, maar ik heb nu geen routine en wat ik nu doe is ook niks natuurlijk. Ik begin wel vast met de andere producten voor mā€™n bestelling binnen komt en hoop dat mā€™n huid dan al iets opgeknapt is.

Vraagje! Is er een product dat je op rode vlekjes (ontstaan na een puist) kan stippen dat de roodheid verminderd?

Azeliac Acid Suspenion 10% doet dat. Die gebruik ik ook. Merk dat de vlekjes veel sneller wegtrekken daarmee. Niet in een dag hoor, maar ik had er vorige week eentje (uitgeknepen puistje boeee) die nu al bijna niet te zien meer is. Dus echt het donkere vlekje dat je nog weken daarna kan hebben weg.

Klinkt goed! Ik heb nu een vet irritant plekje. Er zat vorige week een vet grote puist, die ik dus uiteindelijk uitgeknepen want wit en kwam ook best wat pus onder spanning uit. Toen werd het een korstje en nu is dat korstje weg maar zit er nog wel een rode plek (best groot) en hoewel dat ding echt totaal geen pijn meer doet, voel ik toch nog een heel klein bultje. Weet even niet zo goed wat ik ermee moet haha

Dit is bij mij het enige product waarbij ik echt verschil zie iig. Normaal heb ik echt minstens een maand last van lelijke vlekjes die achterblijven na een puistje. Nu is het met een week of max twee weken weg.

Oke! En gebruik je het dan alleen om die plekjes aan te stippen of doe je het elke avond of ochtend over je hele gezicht? Dat laatste vind ik namelijk een beetje spannend. Ik heb nu een routine waar ik me opzich wel goed bij voel namelijk, maar soms heb ik dus opeens zoā€™n mega puist.

Ik gebruik hem op mijn hele gezicht, maar aanstippen zou misschien ook wel kunnen hoor. Ik reinig eerst 's ochtends mijn gezicht, dan de azeliac acid en daarna mijn dagcreme. Dan heb ik het minste problemen met mijn huid.

Oke! Dank je voor je hulp :blush:

1 like

Hoe lang doet deciem erover om te verzenden?

Ik heb het meestal wel binnen een werk binnen!

Heeft iemand ervaring met NIOD coper isolate amino seum 2:1? Na hoeveel tijd was er resultaat te zien? Ik heb gister het voor het eerst gebruikt en het voelt echt heel goed, maar misschien iets te goed. Als een placebo waarin ik vooral wil doen alsof het goed is :grinning:. Lijkt me sterk dat het zo snel effect geeft.

Of het werkelijk werkt voor jou weet ik niet, daarvoor moet je het echt langer gebruiken. Of dat lekkere gevoel langer blijft, dat hoop ik echt voor je, maar dit geeft toch goede moed om er mee door te gaan, toch?

Ik ken deze niet, maar ik gebruik sinds een maand de Buffet met Copper peptides. Iemand had voor mij een potje gekocht en de verkeerde, dus wilde 'm eerst ruilen. Maar geen tijd gehad en toch maar gaan gebruiken en nu durf ik te zeggen dat deze beter werkt dan de gewone Buffet. Echt, mijn huid wordt er zo zacht, vol en gehydrateerd van, het lijkt wel of met de copper peptides het een extra boost krijgt. En ik was lang erg kritisch op het product, zeker omdat het dubbel zo duur is.

3 likes

Thanks.

Het klinkt wel gek: ā€œ ik ga even een buffet op mijn gezicht smerenā€

3 likes

Oh die wil ik proberen dan. Ik ben gek op de gewone buffet, dus dit kan alleen maar meevallen.