Het The Ordinary / Deciem topic

Wat doet de Azelic precies? Ben aan het kijken of ik iets aan mijn routine wil veranderen

Bij mij vervaagt het vlekjes en zorgt het ervoor dat puistjes sneller verdwijnen.

1 like

Oke bedankt! Ik gebruik ook al salicylic acid en niacinemide (ene smorgens en andere savonds) en weet niet of het fan teveel wordt mm. Even nog verder lezen.

Ik heb de niacinemide aan de kant gezet iig, omdat de azeliac meer voor mijn huid doet.

1 like

Toevallig ook op de poriën? Daar zoek ik nog wat voor en van de TO Niaciamide kreeg ik ontstekingen.

Nee, ik merkte gewoon geen verschil daarmee. Heb een flesje opgemaakt.

1 like

Ik gebruik nu al een tijdje The Ordinary producten (sinds november) en merk eigenlijk nog geen verschil. Mijn huid lijkt niet verbeterd en als er al wel verschil in lijkt, lijkt het eerder verslechterd. Ik heb een droge huid (sinds The Ordinary producten ook vaker velletjes), maar ook veel mee-eters (en dus vaak 1 á 2 puistjes).
Ik heb toendertijd een berichtje gestuurd naar Deciem en zij raadde mij deze producten aan:
Ochtend:

  • Alpha Arbutin 2% + HA
  • Niacinamide 10% + Zinc 1%
  • Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%
  • SPF 30
    Avond:
  • Alpha Arbutin 2% + HA
  • Mandelic Acid 10%
  • 100% Organic Cold Pressed Rose Hip Seed Oil

Ik merk dat ik me er nu echt een beetje rot om begin te voelen, juist omdat ik elke dag veel meer opsmeer dan eerst. Is er misschien iemand die de problemen van mijn huid herkend en zegt van ‘goh dit product/deze routine heeft voor mij gewerkt’? Of zegt van ‘dit product moet je absoluut niet gebruiken dan’. Ik heb het gevoel dat ze me een redelijk standaard lijstje hebben gegeven, maar moet ook erkennen dat ik echt geen verstand hiervan heb en dus door de bomen het bos niet meer zie haha. Vandaar de vraag :blush:

Ik heb er niet heel veel verstand van maar misschien kan je proberen steeds 1 product even weg te laten om te zien of je daar niet goed op reageert. Ik weet dat ik slecht reageerde op de Rose Hip Seed Oil terwijl die aangeraden wordt voor een gevoelige huid, ik kreeg er soort pukkeltjes van.

1 like

Zit hier iemand dat meteen met de hoogste dosis retinol is begonnen, dus zonder op te bouwen? Ik heb in een yolo moment de 1% in Squalane besteld en gisterenavond opgedaan, ik merk er nu in ieder geval nog niks van…
To be continued haha.

Ik heb bijna dezelfde producten! Ik meen te hebben onthouden van de site dat je salicylic en niacinemide beter niet op hetzelfde moment kunt gebruiken maar ene 's avonds en andere 's ochtends.

1 like

@anon76889665 hoe is je experiment afgelopen?

Geen verschil :joy: dus ik heb mn routine teruggebracht naar een balsemreiniger en et blauwe niveablikje en voor droge dagen wat hyaluronic acid eronder.

2 likes

Ik gebruik nu bijna 2 weken producten van The Ordinary welke ik heb uitgezocht met behulp van oa dit forum. En mijn huid is zóveel beter geworden! Voorheen altijd een vochtarme huid met acné en eczeem. Ik heb nog steeds een aantal ontstekingen maar vrijwel geen nieuwe meer en een baby zou jaloers zijn, zó zacht is mijn huid! :smiling_face_with_three_hearts:

Ik probeer vooralsnog niet te enthousiast te worden, maar voor ben ik zo blij met wat het voor mijn huid doet!!

10 likes

The Ordinary is nu ook te koop bij de Douglas!

7 likes

Oh echt? Dat is fijn! Ik heb vorige keer 2,5 week op mn pakketje van beautybay gewacht.

1 like

Wat fijn! Welke producten gebruik je?

2 likes

Heb meteen besteld, kan het morgen afhalen in de winkel hier in de buurt!

1 like

@anon76889665 was jij degene die een maand de ene helft van haar gezicht uitgebreidt ging verzorgen, en de andere helft alleen basis? Ik was erg nieuwsgierig naar de uitslag, geen verschil dus! Mag ik vragen wat je nu als dagcrème gebruikt?

Ik gebruik de moisturizing factors als dagcreme en heb een normale huid die in de winter soms vochtarm is door droge lucht. Op dat soort dagen gebruik ik mn blauwe nivea blikje als dagcreme of de HA 2% eronder.

1 like

Ik gebruik de volgende producten:

's Morgens:

  • Reinigen
  • Buffet
  • Natural Moisturizing Factors + HA
  • Dagcrème

's Avonds:

  • Reinigen
  • Niacinamide 10% + Zinc 1%
  • Azelaic Acid Suspension
  • Soms 100% Organic cold pressed Rose Hip seed oil
  • Natural Moisturizing Factors + HA
  • Nachtcrème

En heb nu 1x die peeling, AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution, gebruikt.

Tot nu toe bevallen de producten, en de bijbehorende prijzen, mij prima!

2 likes