Ik heb de spf 30 nu een paar keer gebruikt en ik merk vooral dat je ‘m heel goed moet uitsmeren om geen witte waas te krijgen. Ook worden droge delen van mijn gezicht ontzettend geaccentueerd, velletjes worden dan wit. Verder is ie niet vet, dat vind ik echt een pluspunt voor vette delen van mijn huid.
Ik heb een gemende huid, wat vettere T-zone, grove poriën en onderhuidse bultjes op m’n wangen.
Jarenlang heb ik Paula’s Choice gebruikt en de laatste maanden producten van Image skincare. Omdat ik van die laatste niet echt resultaat zag en op m’n budget moet passen heb ik gister een aantal producten van TO gekocht. Dit is hoe m’n routine er nu uitziet, ben erg benieuwd hoe en wanneer ik resultaat zie.
Ochtend:
La Roche Possay - Effaclar purifying foaming gel
Pixi - Glow Tonic
Paula’s Choice - BHA 2% liquid exfoillant
The Ordinary - Hyaluronic acid 2% + B5
La Roche Possay - Anthelios shaka fluïde SPF 50
Avond:
La Roche Possay - Effaclar purifying foaming gel
Pixi - Glow tonic
Paula’s Choice - BHA 2% liquid exfoillant
The Ordinary - Granactive Retinoid 5% in squalane
The Ordinary - Vitamin C suspension 23% (deze mix ik met de Hyaluronic acid zodat het niet zo’n korrelige supstantie wordt)
2x per week:
AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution
Die Vitamin C Suspension gebruik ik sinds kort ook met de Hyaluronic acid en het werkt veel beter!
Heb jij trouwens verschil gemerkt met de nieuwe anthelios shaka fluid ten opzichte van de oude anthelios variant?
Als ik met mijn vinger over mijn voorhoofd heen ga is het niet glad, maar voel ik allemaal mini bolletjes lijkt het wel. Heeft iemand de tip hiervoor?
Ik ben van mezelf al heel bleek dus een witte waas heb ik niet zo’n probleem mee. Misschien de volgende keer maar eens bestellen (of wachten totdat de spf 50 er is). Bedankt voor het reageren!
edit: is de textuur dun genoeg om het makkelijk uit te smeren?
Mwah, dat valt tegen, redelijk dik!
Hmm dat vind ik dan weer een nadeel
Weet iemand of ze bij Douglas testers in de winkel hebben?
Ik heb het een tijd geprobeerd maar gaf geen enkel verschil. Maar ik had ergens gelezen dat het voornamelijk werkt om vocht af te drijven onder de ogen, en niet zozeer voor de donkere kleur. Dus mijn verwachtingen waren blijkbaar niet waar het middel voor was.
Misschien iets van een exfoliator? Ik vind de Glyrcolic acid tonning Solution erg prettig.
Hi,
De Shaka fluid gebruik ik pas sinds 3 weken dus ik merk geen verschil. Maar las wel dat ie is vernieuwd?
Enne wat betreft de Vitamin C, ja probeerde m eerst puur op m’n huis maar dat was geen succes haha. Icm met de Hyaluronic acid werkt ie echt top!
Ik gebruik hem soms als ik dikke ogen heb en ik heb het idee dat ie dan wel wat doet. In elk geval voel ik mijn huid een beetje ‘strak trekken’.
Geen ervaring in geval van donkere kringen
Ik heb die ook, maar hoevaak gebruik jij die? Ik deed een tijdje om de dag, maar zag niet veel verschil
Hebben meer mensen moeten opbouwen met de AHA 30% peeling? Wilde m net voor de 2e keer gebruiken maar heb het nog geen minuut volgehouden.
Ik kon 'm zelf wel gewoon 8-10 minuten ophouden de eerste keren, maar kan hem echt niet aan als ik net uit de douche kom, dan prikt het echt mega erg. Misschien was dat bij jou ook het geval?
is je gezicht helemaal droog als je het opdoet? Ik had eens een paar nog vochtige plekjes op mijn gezicht en toen voelde ik het ook branden…
Kwam inderdaad net onder de douche vandaan. HelemaL nooit overna gedacht, Thank you!
Ik wil The Ordinary eens gaan proberen, maar niet te veel tegelijk. Liever beginnen met een aantal producten en kijken wat het doet. Na hier en op internet lezen kom ik op deze mini routine:
Ochtend
Reiniger
Niacinamide 10% + Zinc 1%
Natural Moisturizing Factors + HA
Avond
Make-up verwijderen
Reiniger
Niacinamide 10% + Zinc 1%
Natural Moisturizing Factors + HA
Kan ik hier nog Hyluronic Acid 2% of Squalane 100% aan toevoegen? Of is dit dubbelop in combinatie met de Moisturizing Factors? Ben echt een leek op dit gebied Weet niet zeker wat mijn huidtype is. Ik heb vooral last van rode plekjes, soms puistjes of mee-eters.
Je zou in de avond een aantal druppels squalane door de nmf + ha kunnen mengen. Verder denk ik dat je de niacinamide + zinc het beste kunt opbouwen, dus niet meteen in de ochtend en avond gebruiken.
Ik gebruikte de niacinamide + zinc maar kreeg daardoor een gevoelige rode huid. Op advies van iemand op egf ben ik het toen gaan mengen door dd nmf +ha en dat werkte wel voor mijn huid.
Goed om te weten dat je ze ook kan mengen! Misschien dat ik de ochtendroutine even zo laat, en in de avond in plaats van Niacinamide de Squalane ga proberen.
@Rockabye Ik dacht dus dat de Glycolic Acid en Niacinamide ongeveer dezelfde functie hebben in een routine. Wat is het verschil tussen die producten, en wat zou een reden zijn om ze allebei te gebruiken?
Ik ben om!
Gebruik nu de
- Lactic Acid 10% + HA
- Niacinamide 10% + zink 1%
- AHA 30% + BHA 2% peeling (1x per week)
En wil nog de zonnebrand bestellen (SPF30), heeft iemand daar ervaring mee? Is die een beetje fijn?