Het The Ordinary / Deciem topic

Hebben meer mensen moeten opbouwen met de AHA 30% peeling? Wilde m net voor de 2e keer gebruiken maar heb het nog geen minuut volgehouden. :frowning:

1 like

Ik kon 'm zelf wel gewoon 8-10 minuten ophouden de eerste keren, maar kan hem echt niet aan als ik net uit de douche kom, dan prikt het echt mega erg. Misschien was dat bij jou ook het geval?

1 like

is je gezicht helemaal droog als je het opdoet? Ik had eens een paar nog vochtige plekjes op mijn gezicht en toen voelde ik het ook branden…

1 like

Kwam inderdaad net onder de douche vandaan. HelemaL nooit overna gedacht, Thank you!

1 like

Ik wil The Ordinary eens gaan proberen, maar niet te veel tegelijk. Liever beginnen met een aantal producten en kijken wat het doet. Na hier en op internet lezen kom ik op deze mini routine:

Ochtend
Reiniger
Niacinamide 10% + Zinc 1%
Natural Moisturizing Factors + HA

Avond
Make-up verwijderen
Reiniger
Niacinamide 10% + Zinc 1%
Natural Moisturizing Factors + HA

Kan ik hier nog Hyluronic Acid 2% of Squalane 100% aan toevoegen? Of is dit dubbelop in combinatie met de Moisturizing Factors? Ben echt een leek op dit gebied :sweat_smile: Weet niet zeker wat mijn huidtype is. Ik heb vooral last van rode plekjes, soms puistjes of mee-eters.

Je zou in de avond een aantal druppels squalane door de nmf + ha kunnen mengen. Verder denk ik dat je de niacinamide + zinc het beste kunt opbouwen, dus niet meteen in de ochtend en avond gebruiken.
Ik gebruikte de niacinamide + zinc maar kreeg daardoor een gevoelige rode huid. Op advies van iemand op egf ben ik het toen gaan mengen door dd nmf +ha en dat werkte wel voor mijn huid.

Goed om te weten dat je ze ook kan mengen! Misschien dat ik de ochtendroutine even zo laat, en in de avond in plaats van Niacinamide de Squalane ga proberen.

@Rockabye Ik dacht dus dat de Glycolic Acid en Niacinamide ongeveer dezelfde functie hebben in een routine. Wat is het verschil tussen die producten, en wat zou een reden zijn om ze allebei te gebruiken?

Ik ben om!

Gebruik nu de

  • Lactic Acid 10% + HA
  • Niacinamide 10% + zink 1%
  • AHA 30% + BHA 2% peeling (1x per week)

En wil nog de zonnebrand bestellen (SPF30), heeft iemand daar ervaring mee? Is die een beetje fijn?

Ik heb de SPF 30 en vind hem tot nu toe fijn. In het begin echt een erg witte waas, maar trekt vrij vlot weg. Laat ook niet zo’n glibberig laagje achter op je huid.

1 like

Hier was ik ook benieuwd naar! Gebruik je er make-up overheen?

@Marsepein Yes! Geen probleem tot op heden haha.

Ben zelf trouwens heel benieuwd naar de zojuist aangekondigde cleanser :heart_eyes:

Oh fijn! Dan ga ik 'm ook proberen. Vind concealer vaak niet mooi zitten met een zonnebrand.

Zag die cleanser op Reddit voorbijkomen, maar daar reageert men niet heel enthousiast. Mij leek het wel een interessant product!

Merk niks geks aan mijn concealer hier :blush:

Ga de cleanser gewoon proberen binnenkort. Voor dat bedrag vind ik het nog wel te doen haha.

Ik gebruik nu een week of twee elke ochtend en avond salicylic acid en hyaluronic acid, en ik heb echt het idee dat het mijn huid goed doet. Mee-eters lijken al te verminderen en ik heb ook het idee dat er dieper gelegen troep uitkomt op plekken waar ik zichtbare poriën heb en mijn huid niet echt glad voelde (vooral op mijn wangen net naast mijn neus). Mijn huid is ook echt minder droog en oogt frisser.

In het begin gebruikte ik ook die Niacinamide/zinc maar volgens mij reageerde mijn huid daar niet zo goed op, ik kreeg er allemaal onderhuidse bultjes van op plekken waar ik dat echt nooit heb. Over een tijdje, en als ik een fijne SPF heb gevonden, ga ik ook de retinoid proberen.

3 likes

Weet iemand door welk bedrijf pakketjes van deciem worden bezorgd hier in Nederland?

DPD

Ah thanks dat komt goed uit

Ik heb ‘m al (ben in NYC) en ik ben fan! Het is een soort balsem die je opsmeert en als je het dan met water in aanraking brengt is het een soort wasemulsie. Maakt heel fijn schoon en daarna heb ik een heel zachte huid :heart_eyes:

3 likes

Werkt het ook goed met mascara/oogmake-up, of heb je daar nog een aparte remover voor nodig?

Wat voor huidtype heb je?