Het The Ordinary / Deciem topic

Even een update: do as I say, not as I do en begin gewoon met de 0,2% concentratie zoals verstandige mensen hahahahaha omg :woman_facepalming:

2 likes

Ik heb een vette maar vochtarme huid :raising_hand_woman:t3:‍♀

@Rilah Dat ga ik nog even proberen, heb tot nu toe mijn oogmakeup met ander spul gedaan!

2 likes

Haha shittt wat merkte je dan?

Aanvankelijk niks, maar op dag 5 toen ik ging sporten en zweten voelde het alsof mijn gezicht in brand stond. Het gebied onder mijn ogen leek daarna wel een verlepte ballon, zo rimpelig en zonder elasticiteit.

Ondertussen zijn we week 4 (heb daarna weinig retinol meer gebruikt, alleen een beetje op mijn voorhoofd) en de laatste gevoeligheden rond mijn ogen zijn eindelijk weg.

Oh wauw. Ik had retinol 1% op mijn lijstje gezet om de volgende keer te bestellen maar denk dat ik dan toch maar met 0.2 % begin. Bizar dat het zo heftig reageert.

1 like

Haha nou ja je leest werkelijk overal dat je retinoïden moet opbouwen natuurlijk, ik was gewoon heel eigenwijs en dacht dat 't wel oké zou zijn.

Heb er op mijn blog ook een artikeltje aan gewijd trouwens, omdat ik letterlijk nergens kon vinden of al die waarschuwingen ook terecht zijn. /schaamteloze zelfpromotie, sorry

1 like

Ja het staat er op de site ook wel bij. Maar ik ben meestal ook eigenwijs met zulke dingen. Learned the hard way met veel dingen 🤷🏼.

Goeie blogpost trouwens. Kijk er sowieso regelmatig op. Vind je schrijfstijl ook echt leuk. Hopelijk is de 0.2% geen satans goedje haha

1 like

Heeft iemand tips voor mijn routine? Ik vind het op de site zo lastig uitzoeken omdat alles in het engels staat :see_no_evil:

Ochtend en avond

  • vaak een vette huid maar ik was het alleen met water en dep dat droog
  • vichy normaderm dagcreme
  • makeup verwijderen met micellair water van Garnier
  • optioneel: als ik veel last van puistjes heb gebruik ik een paar dagen Salicylic Acid 2% Solution

ik heb een vette Tzone maar ook een droge huid. Grote poriën rond mijn neus. Huid is niet egaal, waarschijnlijk hormonaal. Veel rode vlekjes.

ik heb eerder AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution gebruikt daar was ik wel tevreden over! Helaas weg moeten gooien omdat hij al een tijdje stond. Niacinamide 10% + Zinc 1% Serum heb ik ook tijdelijk gebruikt maar ben ik mee gestopt omdat ik er veel onderhuidse puistjes van kreeg

Ik heb een gemengde, vochtarme huid met wat hormonale rosacea. Hieronder mijn routine, misschien heb je er wat aan:

Ochtend:

  • Reinigen met een milde tonic, momenteel nog die van Decubal maar die is niet meer verkrijgbaar. Ga hierna die van Zarqa proberen
  • TO The Buffet
  • TO azalaic acid creme
  • Decubal Vitaal creme

Avond:

  • Kruidvat 0% micellair water voor eerste makeup reiniging
  • Earth Line gezichtsreiniger (wasgel)
  • TO niacinamide/zinc
  • TO granactive retinoid
  • TO moisturizer met ha

En dan 1-2x per week exfolieren met de salicylzuur/5% lactic acid/die exfoliant met 30% lactic acid en 10% salicylzuur. Beetje afhankelijk van hoe mijn huid is welke ik neem, maar ik gebruik niet vaker dan 2x per week een exfoliant

1 like

Ik zou grondiger gaan reinigen! Ik heb een droge-normale huid en reinig altijd dubbel: met een olie make-up verwijderen en dan een gel of melk (afhankelijk van hoeveel make-up ik die dag op had) om ook echt schoon te maken.

's Ochtends is micellair water voor mij persoonlijk wel genoeg maar 's avonds voel ik me daar echt niet fris mee.

ik draag eigenlijk geen foundation, dus ik gebruik het micellair water alleen voor mijn mascara en wenkbrauwen. Mijn gezicht reinig ik met water en een washand, niet met micellair water want dat vind ik altijd niet schoon voelen. Zou dat extra reinigen dan niet overkill zijn voor mijn huid?


@Zitzak heel uitgebreid, thx! Zou je kort kunnen vertellen wat die losse dingen van TO doen voor je huid?

Niet als je een vette huid hebt volgens mij hoor, zolang je vrij snel na het droogdeppen een crème aanbrengt.

Ik weet niet of het de ‘veiligste’ is, maar ik heb ook veel kleine mee-eters en gebruik sinds een paar weken twee keer per dag Salicylic Acid 2% (vooral op neus, kin, voorhoofd) en ik heb het idee dat het helpt! Het wordt ook wel vaak aangeraden tegen mee-eters en acne geloof ik.

1 like

Oef, dank voor de informatie, dan ga ik ook niet eigenwijs doen!

2 likes

Iemand ervaring met de winkel in Amsterdam? Krijg je daar goed advies?

Ik vond van wel!
Wilde zelf de foundation en dat meisje hielp me goed met de juiste tint vinden. Vriendinnetje wilde iets voor haar acné en littekens en zij was ook goed geholpen.

1 like

Ik gebruik nu een paar dagen dit:

's Ochtends:

  • Gezicht wassen met lauw water en sensitive wasschuim van Balea
  • TO Hyaluronic Acid 2% + B5
  • TO Natural Moisturizing Factors + HA

’ s Avonds:

  • Makeup verwijderen met micellair water
  • Dezelfde reinigingsfoam van Balea als in de ochtend. Afspoelen met lauw water en gezicht helemaal droog deppen
  • TO Mandelic Acid 10% + HA
  • TO Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%

Ben wel echt enthousiast. Merk binnen die paar dagen al best wat verschil. Ik heb een best uitgedroogde huid incl velletjes op mijn neus. Die zijn nu al vrijwel helemaal weg en mijn huid voelt super zacht.
Twijfel nu alleen of dit genoeg is en of er niet iets mist.
En ik zoek nog iets voor puistjes /oneffenheden. De mandelic acid is maar een heel zachte peeling dus ik weet niet of dit genoeg is. Nu heb ik niet zo heel vaak last van die dingen maar soms wel en dan meteen een paar tegelijk (vooral op kin). Alleen lijkt me niacinamide dan weer niet geschikt omdat die talg reguleert en mijn huid best droog is? Maar de rest van de eigenschappen zijn dan wel weer handig. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee icm droge huid?

Ik heb niamicide & zinc gebruikt, met droge huid idd. Niet superfijn, volgens mij kreeg ik er juist heel veel puistjes van? Maar ik ben nog bezig met testen. De alpha arbutin + ha zou ik wel mega aanraden, die zorgt er wel voor dat oneffenheden verdwijnen. Puistjes minder maar ik smeer op het moment ook met benzoylperoxide daarvoor ( :frown: ). Maar ik merk wel echt verschil toen ik een week ofzo weer begon met alpha arbutin + ha, mn huid is veel egaler en minder vlekjes enzo!

Vroeger gebruikte ik ook azalaic acid, die vond ik ook erg fijn.

1 like

Ik las inderdaad op de site van hun zelf wisselende reacties. Ook dat er mensen zijn die er juist meer puistjes van kregen. Al is het misschien wel logisch dat in het begin alle zooi eruit wordt getrokken dus dat je dan ook even een slechtere huid krijgt. Mja dat is ook niet echt ideaal eigenlijk.
Ik ga eens kijken naar de alpha arbutin en azaliac acid.
Gebruikte je die trouwens over je hele gezicht gewoon? Of alleen op plekken waar onzuiverheden zaten?

Dat dacht ik eerst ook, maar die puistjes gingen niet over :frowning: Maar ik weet nog niet of het echt aan de niamicide & zinc lag, als mn gezicht straks weer echt rustig is ga ik er weer mee beginnen om te zien of het echt dat effect had.

Over mn hele gezicht ja!

1 like