Het The Ordinary / Deciem topic

Ik heb het even opgezocht en uitgeprobeerd en het werkt ook icm oogmakeup! :raising_hand_woman:t3:‍♀

1 like

Ik kreeg er ook bultjes van en dacht ‘oh misschien komt er troep uit’ maar toen ik het googelde kwam ik erachter dat het niet een ingrediënt is waar je huid een ‘purge’ door krijgt. Dus als je erop reageert is het toch iets anders. Ik ben er iig mee gestopt!

2 likes

Streep ik die alvast van mijn lijstje en ga ik eerst wel wat meer safe.

Heeft iemand trouwens de serum primer (zonder silicone) en vergelijkingsmateriaal met een “normale” primer van andere makeup merken?

Ik kreeg er ook meer puistjes van!! Echt van die pijnlijke onderhuidse

1 like

Nu ik meer van deze verhalen hoor, geloof ik dat mijn puistjes dus door niamicide & zinc komen :’)

Ja, ik toevallig ook. Die primer stinkt echt fucking erg maar werkte wel het beste vergeleken met andere (betaalbare) merken

1 like

Nice! Dan gaat hij op mijn wishlist :blush:

1 like

Ik kreeg ook puistjes van niacinamide, tot ik minder ging gebruiken. Ik gebruik nu maar een druppel en nu krijg ik er geen puistjes meer van.

1 like

Hi allemaal! Ik heb dit hele topic + andere info doorgespit en een lijstje gemaakt met wat ik aan OT producten wil bestellen. Ik wil even met jullie checken wat jullie er van vinden, want ik kom er niet 100% uit.

Ik heb een vrij droge / vochtarme huid, vooral in de winter. Maar sowieso altijd wat droge plekjes, vooral mijn neus zit altijd vol velletjes. Mijn huid is redelijk gevoelig en naast wat onderhuidse bultjes heb ik altijd wel wat roodheden of plekjes. Ik wil mijn huid wat beter gaan verzorgen, egaler maken (in kleur en structuur) en stralend houden. Op het moment gebruik ik garnier micelair water voor droge of gevoelige huid en een garnier facewash die wat uitdroogt maar dat is zo weg als ik moisturizer aanbrengen. Daarvoor gebruik ik embryolisse. Verder smeer ik af en toe biafine en scrub ik wel eens met olie-achtige scrub van L’Oréal.

Mijn winkelmandje bevat tot nu toe:
Hyaluronic Acid 2% + B5
Azelaic acid Suspension 10%
En caffiene solution, omdat ik vaak wat dikke ogen heb.

Zit ik hiermee in de goede richting? En zijn er dingen die jullie nog sowieso zouden toevoegen? Misschien een peeling? Mijn moisturiser en micellair water blijf ik opzich graag gebruiken, maar ik sta open voor aanvullingen :smile:

Ik heb ongeveer dezelfde huid als jij. Ook gedehydrateerd en altijd schilfertjes op mijn neus en onderhuidse bultjes + rode vlekjes op mijn wangen.
Ik gebruik sinds kort de Hyaluronic acid 2% + B5 en ik merk al echt verschil. Met name de schilfertjes op mijn neus zijn bijna weg en mijn foundation zit een stuk mooier. Moet wel zeggen dat ik de moisturizer van TO ook gebruik, maargoed als die van jou prima is dan zou ik die gewoon er bij blijven gebruiken.
Wel echt heeeeel weinig van de Hyaluronic gebruiken want anders krijg je van die vieze rolletjes en frut op je gezicht. Ik gebruik echt maar 2 druppels op mijn hele gezicht.

Als peeling gebruik ik mandelic acid. Voornamelijk omdat die heel mild is en ik eerst wilde zien hoe mijn huid daarop reageert. Het werkt in ieder geval wel want mijn kin is nu een beetje aan het “purgen”. Mijn wangen lijken wel al iets gladder te zijn.
Als dit flesje op is wil ik wel een iets intensere peeling kopen.
Azalaic acid staat ook nog op mijn wishlist. Net als de primer en nog een paar dingen haha. @Kurisu vond het in ieder geval wel een fijne acid en de reviews daarvan zijn ook heel positief dus die is misschien wel het proberen waard.

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met één van deze olie?

  • “B” Oil
  • 100% Organic Cold-Pressed Borage Seed Oil

Mijn huid is droog, rode wangen (die gloeien) en heb seborroisch eczeem. Ik ga ook beginnen met Marine Hyaluronics. Of is dit een overdaad met een olie erbij?

Kun je de salicylic acid na de aha/bha peeling gebruiken of moet je hier een paar dagen mee wachten?

Volgens mij gaat het om 2 verschillende typen exfolianten die allebei onder de aha’s vallen. De lactic acid is melkzuur en de mandelic acid amandelzuur. Denk dat ze allebei mild zijn, maar ieder net op een andere manier.

1 like

Ik zou even wachten, aangezien de concentratie bha van die peeling al best hoog is. Nog een bha er overheen is best veel in 1 keer denk ik.

1 like

Denk inderdaad wat @Zitzak zegt. En inderdaad als je niet tegen het ene kunt dan wel waarschijnlijk tegen de ander.
Ik heb lactic acid nooit gehad dus weet niet hoe die is maar mandelic is echt heel mild. Er staat op dat je wel een tintelend gevoel kunt krijgen en als het te heftig is je hem nog kunt verdunnen maar ik voel amper iets tintelen. Dus ofwel ik ben gevoelloos of dat wil zeggen dat ie ook geschikt is voor heeeele gevoelige huid en die daar juist wel op reageert :thinking:

1 like

Heeft er iemand ervaring met de glycolic acid toner?

Update:

Ik gebruik de combinatie van deze producten nu een maand en heel eerlijk, m’n huid heeft er nog nooit zo goed uit gezien. Geen onderhuidse bultjes en meeeters meer, m’n huid ziet er super egaal uit en als ik foundation op heb lijkt m’n huid zelfs geairbrushed. Na jarenlang super onwijs veel geld uit te hebben gegeven aan skincare kan ik het bijna niet geloven.

10 likes

Ja! Wat wil je weten? :blush:

Nou ja een beetje of het werkt :stuck_out_tongue: Ik heb droge plekjes en littekens + rode huid, maar kan de bha peeling wel hebben (dus niet mega sensitief). Hoop vooral dat het mn huid gladder/minder rood maakt

Ik heb dezelfde ‘problemen’ als jij. Veel losse velletjes/schilfers ook en daar werkt 'ie perfect voor. M’n huid voelt ook smoother.

1 like