Het The Ordinary / Deciem topic

Ik vind t echt heerlijk spul, zit ook veel in de fles dus ik doe er echt al een jaar mee! Vind ik best irritant aan TO dat veel in kleine potjes zit.

Er zit ook niacinamide in mijn nachtcrème dus ik overweeg het na dit flesje helemaal achterwege te laten, ik probeer te minimaliseren maar is moeilijk. Ik was net in een Boots en ik voel me dan echt een kid in een candyshop (lekker Dunglish) met al die skincare, maar ik heb niks gekocht!

Oke ik bestel hem! hahaha
Ik ga de niacimide toch nog maar een keer proberen dan, en dan echt maar een speldenknopje door mijn nachtcreme mengen.

Ik twijfel dan nog over de Natual Moisturizing Factors +HA ga bestellen, want ik gebruik nu Vichy Normaderm en die werkt ook goed voor mijn huid. Wat zou jij adviseren? Ik zit er aan te denken om de Vichy in de ochtend te gebruiken en de creme van TO als nachtcreme

Wauw voel me echt een #influencer! Over de crèmes durf ik eerlijk gezegd geen uitspraken over te doen, heb met beide producten geen ervaring want ik gebruik eigenlijk niet zo vaak crèmes.

Soms voelt TO echt als de Tupperware party van deze tijd. Allemaal vrouwen die elkaar één specifiek merk aansmeren.

2 likes

Ja dat ben je hahaha, echt leuk ook dat je er zo veel verstand van hebt!
Ik vind het ook allemaal zo leuk en interessant maar echt moeilijk om nou uit te vinden wat het beste bij je past en in welke volgorde je het gebruikt. Ik hoop dat ze ooit tijd gaan steken in een Nederlandse site

Oke dit is het plan

Bestelling:
AHA 30% + BHA 2% peeling solution gezichtspeeling
Glycolic Acid 7% Toning Solution Tonic
Natural moisturizing Factors +HA gezichtsverzorging
Niacimide 10% + Zinc 1%

Nieuwe routine
ochtend:

  • gezicht wassen met water
  • Vichy normaderm dagcreme

Avond:

  • (oog) Makeup verwijderen met Micelair water
  • Gezicht wassen met Garnier Pure Active facewash
  • Watje met Glycolic Acid 7% Toning Solution Tonic
  • Natural moisturizing Factors +HA als nachtcreme + een ienieminie drupje niacimide
    Kan zijn dat ik de niacimide toe voeg bij mijn ochtendroutine in plaats van avond, dat moet ik nog even zien. De peeling ga ik weer 1x in de 1 of 2 weken gebruiken, net hoe het uit komt.

Hoelang duurde het tot jullie echt resultaat zagen? Ik ben al denk 3 maanden bezig (afgelopen 1,5 maand echt dagelijks goed bijgehouden) maar zie echt geen verbetering eigenlijk. Gebruik trouwens niacinamide en salicylzuur.

Ik merk wel binnen 2 weken verschil, maar meer in de zin dat als ik het niet doe, m’n huid echt dramatisch snel verslechterd. Dat kan al in minder dan een week gebeuren. Als ik het dan weer oppak wordt m’n huid binnen 2 weken weer rustig

Ik geloof trouwens dat je na 3 maanden sowieso wel verschil moet zien! Dat is de richtlijn die veel gegeven wordt

1 like

Klinkt goed! Ik volg een aantal dermatologen op insta en heb supergevoelige huid dus op gegeven moet je je haast wel in ingrediënten verdiepen, maar lief dat je t zegt!

1 like

Ik gebruik de Squalane Cleanser nu een aantal dagen en die is echt zo fijn! Hopelijk gaat Douglas deze ook verkopen.

Mijn huid is de afgelopen maand echt super rustig! Het enige dat ik nu gebruik is de Azeliac Acid Suspension in de ochtend na het reinigen van mijn gezicht en daarna nog de Natural Moisturizing Factors + HA.

In de avond reinig ik mijn gezicht en doe ik voor het slapen gaan nog een keer de Natural Moisturizing Factors + HA op.

Een keer in de twee weken gebruik ik de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution.

That’s it. Kunst van het weglaten doet het voor mij blijkbaar. Niet teveel gedoe en ook geen make-up (behalve mascara) op gewone dagen. Mijn reiniger is ook een hele simpele micelair water die ik naspoel met gewoon kraanwater. Nog nooit zo’n goede huid gehad.

Ik ben ook enorm tevreden over de producten en mijn huid -ook door stoppen met roken- ziet er fantastisch uit. Ik heb een ochtend en avond ritueel.

Nu moet ik een spf gebruiken, maar je mag niet alles combineren. Welke spf gebruiken jullie.

Ik heb antwoord gekregen van Deciem op mijn vragen omtrent mijn huid. Ik heb daarbij aangegeven ook wat pigmentvlekjes te hebben, nu krijg ik alleen maar suggesties om dat aan te pakken. Terwijl mijn hulpvraag vooral ligt bij grove poriën, puistjes en mee-eters. Is er hier iemand die mij zou willen helpen? Ik kan mij ook herinneren dat er een document was met producten waarom uitgelegd stond waar alle producten voor waren?

Skincare Regimen Organiser van Chris J Ward

Erg handig

Jongens ik ben helemaal om! Na anderhalve week TO zie ik al zo’n resultaat!
Ik heb een overwegend droge huid (gaat echt trekken als ik na het douchen niks smeer of als ik een hele dag buiten ben geweest) met een vettige neus en poriën a la Grand Canyon, ook heb ik op de rijpe leeftijd van 32 nog altijd vaak puistjes.
Na inlezen heb ik de niacinamide, salicylzuur en Natural Moisturizing Factors gekocht. Ik begon eerst met full face salicylzuur en dan 20 minuten later de rest maar dat brandde en dat flushing bleef te lang aanhouden. Nu doe ik salicyl alleen op plekjes waar het nodig is en na 20 minuten de andere twee. Gaat prima zo en ik ben echt blij met hoe m’n huid er nu uitziet, het is mooi egaal aan het worden en m’n poriën zijn niet meer van 2 meter afstand te zien.

Ik denk wel dat ik nog iets toe moet voegen want m’n huid voelt soms halverwege de dag iets te droog, iemand hier een aanrader voor?
En ik zit met SPF in m’n maag, ik draag eigenlijk nooit meer foundation dus ik moet een losse SPF maar heb moeite met het vinden dan een betaalbare SPF die je als normale every day kan gebruiken (dus niet speciaal voor in de zomer, snap je?)

Bij voorbaat dank voor tips!

Wat fijn dat je zo blij bent met je routine!
TO heeft ook een fijne spf en ik las hier veel goede verhalen over de spf mist van la Roche possay.

Ik heb eerder in dit topic gepost, en toen was ik heel erg enthousiast over de producten welke ik had aangeschaft. Nu na 2 maanden gebruik, is mijn huid lang niet meer zo mooi als toen. Integendeel. Het is net zoals voor ik de producten begon te gebruiken. Ik ben dus toch nog op zoek naar een nieuwe routine

Ik heb een gevoelige huid welke snel jeukt. Ook heb ik een hele vochtarme huid met tegelijkertijd redelijk wat acné. Heeft iemand tips of een routine welke voor hen werkt met een soortgelijke huid?

Waar kun je the ordinary nou het goedkoopst bestellen?

Douglas denk ik? Als je het wil afhalen dan is dat helemaal gratis

1 like

Ik zeg ook Douglas, laatst 3 dingen besteld en geen verzendkosten betaald.

1 like

Ik denk zelf Asos! Helemaal icm studentenkorting/kortingsacties. Maar dan wel afrekenen in ponden.

Zelf heb ik premium bezorging dus dan is het ook ‘gratis’ thuis geleverd de volgende werkdag.

1 like

Je kan ook kijken naar SPF van een Koreaans merk. Ze zijn daar nogal into SPF, dus ze hebben heel veel goede creme’s. Ik heb zelf van Neogen een SPF en daar ben ik tevreden mee.