Het The Ordinary / Deciem topic

Oh ja K-beauty! Daar had ik nog niet eens aan gedacht, dankjewel voor de tip!

1 like

Sowieso; K-beauty in combi met TO is echt top. Mijn hele badkamerkastje bestaat daaruit :speak_no_evil:

oke update!!
sinds ik alles binnen heb gebruik ik het elke dag en mijn huid is er echt van opgeknapt! de Natural moisturizing Factors is echt een hele fijne creme. Hij trekt snel in en laat nagenoeg geen vettig laagje achter. Ik gebruik hem wel maar in de avond omdat ik het er toch uit zweet na een tijdje en dan heb ik echt een vettig gezicht. Ik weet niet of het aan de creme ligt hoor. Maar hij is top, ik heb geen droge plekjes meer. En je gebruikt ook maar heel weinig terwijl de tube heel groot is, die gaat dus nog wel even mee!

De Glycolic Acid is ook heel fijn in gebruik! hiervoor gebruikte ik de salicylic acid maar deze werkt toch fijner voor mij. De poriën rond mijn neus zijn verbeterd en ook de rode vlekken in mijn gezicht zijn veel minder!

2 likes

Gister m’n flesje salicylzuur kapot laten vallen in de badkamer, een week voordat ik ongesteld moet worden en hem dus hard nodig heb :weary:
Bij Douglas is hij nu uitverkocht en direct bij Deciem bestellen kan niet omdat m’n PayPal wallet dichtzit door een security breach. FML

Ik heb van de week op ASOS besteld, heb je een creditcard?

Je bent een held! Ik wist helemaal niet dat ASOS TO verkocht, ga meteen bestellen!

1 like

Welke producten heb je besteld? Zelf research gedaan of #influenced :face_with_monocle::smirk:

Haha ik heb geen onderzoek gedaan :grimacing: ik heb aan een vriendin verteld wat m’n problemen waren en toen heb ik besteld wat zij aanraadde haha. Zij is echt the ordinary connaisseur dus vertrouw haar blind

1 like

Top, glowy skin for the win!

1 like

Weet iemand hoe snel tegenwoordig een bestelling binnen is? Ik heb vandaag rond het middag uur een besteld en kan niet wachten.

Ik heb trouwens besteld:
Hylamide - C25
Alpha Lipoic Acid 5%
Glycolic Acid 7% Toning Solution
Marine Hyaluronics
Retinol 0.2% in Squalane

De retinol op de gok, want ik werd niet veel wijzer van alle guides en ingewikkelde taal. Nu nog een routine vinden, want ik heb verder ook nog de Buffet + peptide, en een Bha en toner van paula’s choice. Klinkt wel veel nu ik het zo opschrijf :smile:

Ik gebruik nu sinds een week Buffet (aan het eind van mijn routine, dus eerst hyaluronzuur, dan niacinamide, dan Buffet en dan dagcrème) maar ik merk dat ik nu toch best wel veel puistjes krijg. Ik heb een gemengde huid (vette t-zone en de rest van mijn gezicht is met name in de winter vrij droog). Daarnaast heb ik best wat roodheid in mijn gezicht, en dat neutraliseert nu wel meer. Nu zag ik dat in Buffet ook hyaluronzuur zit, zou ik dan het beste de ‘losse’ variant kunnen weglaten? En maakt de volgorde waarin je de producten aanbrengt ook nog uit?

Volgorde maakt wel uit, geloof ik. Op de site staat ook een gids over wanneer je bepaalde producten aan moet brengen (bijv X na een product op waterbasis ofzo), maar dat is best breed. Zou je puistjes kunnen krijgen van niacinamide? Veel mensen krijgen daar puistjes van als ze het te veel gebruiken

1 like

Hmm niacinamide gebruik ik nu al een paar maanden, had daar eerder geen gezeur mee wat betreft puistjes. Maar misschien is het net de combinatie met Buffet die het iets te veel maakt. Ik ga even spelen met de volgorde en misschien een tijdje niacinamide weglaten!

1 like

het hoeft het ook niet te zijn! Is gewoon een veel voorkomend iets geloof ik :slight_smile: Ik heb zelf nooit de combinatie buffet + niacinamide gebruikt, dus ik kan er niet veel meer over zeggen, maar misschien heeft iemand anders wel ervaring?

1 like

Ik geloof dat je het beste eerst je product met hyaluronzuur kan gebruiken en daarna de niacinamide, ivm met de ph waarde van beide producten.

Maar als je merkt dat je huid niet goed reageert zou je ook een tijd je product gebruik kunnen minimaliseren om te kijken of dat voor verbetering zorgt. Daarna kan je dan één voor één weer een product toevoegen. Kan natuurlijk best dat je iets gebruikt dat te heftig is. En dan zou ik inderdaad eerst de niacinamide weglaten.

1 like

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties en tips! Ik weet wat me te doen staat :slight_smile:

Gebruikt er hier iemand ook de Glycolic Acid? Sinds ik deze gebruik blijft de haarverf zo zitten op mijn hoofdhuid, van die randen op je voorhoofd, iemand hier ook last van?

Ik heb hier geen last van. Hoe vaak gebruikt je het?

Elke avond, heel licht

Ah oke. Misschien dat het zo lang blijft zitten omdat je huid te “nieuw” is? Beetje hetzelfde idee als dat je langer bruin blijft als je scrubt voor het zonnen.