Het The Ordinary / Deciem topic

Nou ik heb dus rosacea (en vettig maar wel vochtarm) en mijn huid wordt snel rood. Niet extreem gevoelig maar wil vermijden dat het straks in vuur en vlam staat. 10% AHA trekt ie na wat opbouwen wel.

Dit moet je afspoelen lees ik, dus misschien maar gewoon bestellen. Kan me er voor die prijs ook niet echt een buil aan vallen

De spf 30 is weer in stock! (Ik heb het nu niet meer nodig haha.)

1 like

Ik gebruik nu 6 weken niacinamide-zink en dat heeft m’n huid echt verbeterd! Minder rood, minder puistjes. Het heeft alleen niet geholpen tegen m’n vette huid… Iemand ervaring met iets anders dat geholpen heeft om de talgproductie te verminderen?
Ik zat zelf te denken aan marine hyaluronics, maar weet niet zeker of het veroorzaakt wordt door een vochtarme huid :thinking:

1 like

Ok bestelling is binnen en gisteren meteen die 30% peeling gebruikt. Tintelde wel iets maar huid sloeg niet rood uit. Na 7 minuten afgespoeld en lekker gladde huid. Ga proberen hem 2x per week te gebruiken

1 like

Bij mij werkt de caffeine solution echt goed. Ik gebruik het wel niet elke dag omdat ik denk dat mijn huid dan gewend zal geraken aan het caffeïne shot en dan niet meer goed zal samentrekken ofzo :woman_shrugging:t3:
Maar als ik echt opsta met wallen en dikke ogen en ik breng het aan en vervolgens nog concealer kan ik goed voor de dag komen, bijna stralend zelfs :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb 'm ook en dacht ook effect te zien, maar was niet superbrak vanmorgen en wist niet of het wishful thinking was :slight_smile:

Maar zou het echt dat het op een gegeven moment niet meer werkt? Want ik was van plan het elke dag te gebruiken in de hoop dat het puffiness tegen gaat

Gebruik het nu een week en lijntjes op m’n voorhoofd verdwijnen zelfs een beetje (de ene helft helemaal, ik moet duidelijk wat beter smeren). Onrustige kin is gekalmeerd en bultjes worden ook al veel gladder, wat heerlijk!

Ochtend:
Hyaluronic Acid 2% + B5
Niacinamide 10% + Zinc 1%
Caffeine Solution 5% + EGCG

Avond:
Zelfde + om de 1/2 dagen nog
Mandelic Acid 10% + HA

Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar die caffeine solution. Ik zie dat je dit merk via verschillende websites kunt kopen. Asos had deze helaas niet.
Waar bestellen jullie?

Volgens mij kan het gewoon via hun eigen site!

1 like

Via hun eigen site is prima, gratis verzenden vanaf 25 euro. Maar Beautybay is soms iets goedkoper en verzendt gratis vanaf 17 euro. Maar heeft vaak wel wat minder op voorraad. Met beide goede ervaringen.

Ik weet het niet zeker, maar dat weerhoudt me wel om het elke dag te gebruiken. Zo weet ik zeker dat op de momenten dat het écht nodig is het gewenste resultaat geeft

1 like

Ja, top voor na het zonnen om de vrije radicalen te bestrijden. Het werkt voornamelijk collageen ondersteunend, dus je krijgt er een sterke, volle huid van. Gebruik het al meer dan een jaar dagelijks, nog steeds blij mee!

3 likes

Mijn flesje besteld op 10 mei is nu half leeg. Gebruik 2/3 druppels per dag.

2 likes

Ik heb sinds een paar dagen wat uitslag in m’n nek.
Nu gebruik ik op mijn gezicht niacinamide en hyaluron waardoor mijn huid veel rustiger is geworden, dus ik gebruik dit nu ook een beetje in m’n nek, dit gaat al beter.

Zijn er nog andere producten die kunnen helpen bij exceem / uitslag? Ben benieuwd hoe jullie ervaring daarmee is!

Ik wil graag een paar dingen proberen maar ik vind dit echt zo overweldigend allemaal. Begrijp ik het goed dat Niacinamide 10% + Zinc 1% een goed product is om te gebruiken als je veel last hebt van meeëters en andere verstopte poriën? En is Buffet goed om mee te beginnen tegen algemene dofheid/moeheid van de huid? Ik wil eigenlijk ook wel iets van een zuur proberen want ik heb sinds een tijdje last van (hormonale) onderhuidse puisten een keer per maand ofzo. Of doet een zuur daar niets tegen/fuck ik dan met mijn huid die verder weinig puisten heeft?

(sorry ik ben dom)

1 like

Niacinamide gebruik ik zelf tegen roodheid en om mijn huid wat meer weerstand te geven.
Tegen verstopte porieen en puistjes kun je volgens mij beter een bha exfoliant gebruiken, die dringt diep de porieen in en voorkomt verstoppingen.
Ik smeer verder azalaic acid, tegen puistjes/ontstekingen that time of the month.
Buffet is dacht ik meer tegen huidveroudering en voor algehele plumpness.
Althans, dit zijn mijn conclusies na avondenlang struinen :slight_smile:

3 likes

Ik vraag me af of de dagelijkse salycilzuur nut heeft, als je wekelijks de peeling gaat gebruiken. Zeker omdat je er eerder ook niet zoveel effect van had. Ik zou misschien wel voor de lactic acid gaan, eerst de 5% en als dat goed voelt de 10 %. De lactic acid is veel zachter dan de glycolic toner, vind ik zelf. De toner is nogal heftig, zeker als je ergens een open wondje hebt.

En verder, bouw de Niacinamide op, er zijn eerder mensen geweest die er juist een break out van kregen, maar ik heb het gevoel dat dat mogelijk ook komt door het hoge percentage. Als het wat heftig voelt, meng het dan door je moisturizer.

Tot slot zou ik de Retinoid niet dagelijks combineren met een acid. Dat is wat dubbel op.

Ik gebruik al ruim 2 jaar producten van the ordinary.

Inmiddels bijna alles al wel geprobeerd.
jarenlang acne op mijn kin gehad en nu helemaal vrij zonder antibiotica door mn routine te optimaliseren.

Ik wil mensen daarom ook goed waarschuwen om hele sterke zuren zoals de 30% aha/bha niet te vaak te gebruiken. Je huid wordt ee dunner van en bij mij leidde dat tot gesprongen vaatjes.

Ik gebruik inmiddels de mandelic acid. Deze werkt beter dan salicylic acid. De peg in de 2% salicylzuur vind ik te plakkerig en hazelwitch verergert pigmentvlekken. Die vab jetske vind ik veel fijner.

Zelf heb ik een kilo pot niacinamide poeder staan en deze voeg ik zelff toe aan de etos toner (speciale hyp-allergene lijn) in een concentratie van 8%. Niacinamide verbetert de huid al bij 4%.

De cafeïne oplossing vermindert wel dikke ogen maar doet niks voor donkere kringen.

Momenteel gebruik ik
Cleanser jetske ultee
Niacinamide toner
lokaal om de 2 a 3 dagen benzoylperoxide
Squalene
Make up of als ik langer dan 10 min buiten ben zonnebrand.

Bij een getinte huid zijn de minerale zonnebrand van deciem spooky white.

In de avond na het reinigen gebruik ik de 23% vitamine c.

Ik stem mijn huidverzorging ook af op mn cyclus. Rond mijn ovulatie is mijn huid op zijn mooist en deze wordt droger voor en tijdens mijn menstruatie.

Mijn meest favo product is alpha lipoic acid. Inmiddels gebruik ik sterk exfolierende producten beperkt omdat mijn huid al opgeknapt is. De dag erna glimt mijn huid zo mooi.

2 likes

Ik herken mezelf in sommige post toen ik me. Net begon te verdiepen in skincare.

Teveel willen in 1 keer.

Less is more. Wees geduldig en introduceer niet teveel producten. Investeer in een goede reiniger daar maken veel mensen al winst mee.

2 likes

Oh die 30% aha/bha peeling heb ik al even aantal keer gebruikt en overigens ook een aantal andere aha producten. Ik heb een gesprongen adertje op mijn wang sinds kort maar niet gedacht dat dit met de producten te maken kon hebben :hushed:.

Ben nu best huiverig om de producten erop te smeren.