Het The Ordinary / Deciem topic

Vandaag m’n eerste bestelling gedaan. Ik hoop echt dat het gaat helpen! Ik heb vooral last van grote poriën, regelmatig puistjes en een geïrriteerde huid. Ik heb de bha van paula’s choice een keer geprobeerd, maar dat was echt geen succes. Daar kreeg ik alleen maar puistjes van

Ik heb de niacinamide 10% zinc 1%, de Alpha lipoic acid 5% en de magnesium ascorbyl phosphate 10%

1 like

Ja ik zou het liefst meteen alles op m’n gezicht smeren… Even goed nadenken dus wat ik wil gaan gebruiken en rustig opbouwen.

Welke acid zou je aanraden voor een onzuivere huid, de alpha lipoic acid (deze maar 3x per week gebruiken zag ik) of toch de mandelic acid?

@carrotcake Er is ook een 10% Lactic Acid, maar zeker met een gevoelige huid als die van jou zou ik echt voorzichtig zijn. En wat @Sofiea123 al zegt, niet te veel willen introduceren en goede reiniger doet wonderen.

@Sofiea123 Waar koop je Niacinamide poeder? Heel benieuwd daarnaar!

1 like

Oh trouwens, de winkel van The Ordinary in de Runstraat is afgelopen week geopend! (voor de Amsterdammers onder ons)

4 likes

Niet echt van the Ordinary, maar aangezien het hier wel over gaat. Heeft iemand een tip voor een goede reiniger? Ik heb van alles geprobeerd, maar ben nog niet overtuigt. Het liefst een natuurlijke reiniger.

Ik heb die van Earth Line, Vitamine E face wash gel, en die bevalt heel goed! Te koop bij De Tuinen (ik weiger die stomme nieuwe naam)

1 like

Ik vind de reiniger van Decubal en de Toleriane facewash van la Roche Posay heel fijn. Beide parfumvrij, Jetske proof en heel zacht voor de huid. Nadeel is dat je er geen make-up mee kunt afhalen (vind ik altijd wel fijn om met een facewash te doen), daar gebruik ik een de Effaclar reiniger van la Roche Posay voor, maar die is qua ingredientensamenstelling weer minder.

2 likes

Dankje, ik ga eens kijken naar de suggesties. Ook @Zitzak

Je moet er van houden, maar kokosvet is erg goed om je makeup mee af te halen en verzorgd de huid. Daarna gebruik ik Decubal reiniger.

1 like

Kokosvet is juist helemaal niet zo goed voor je huid! Ja, het haalt makeup er af, maar als je het vette laagje er niet af haalt verstop je je huid en krijg je met een beetje pech onderhuidse puisten. Bovendien zorgt het vette laagje er voor dat ieder verzorgingsproduct wat je er over heen aanbrengt niet opgenomen kan worden in je huid, dus dat heeft dan ook geen enkele nut meer.

Klopt, maar het is mijn eerste reiniger, daarna nog een gewone reiniger, en dat werkt uitstekend. Jojoba olie kan ook, maar is duurder.

1 like

Ik heb nu zo’n half jaar een aantal producten in mijn vaste routine waar ik eigenlijk heel tevreden over ben maar zou nu eigenlijk toch nog wel iets willen toevoegen…
Mijn huid is voornamelijk vochtarm en in de winter ook wel wat droger, ik heb niet meer echt onzuiverheden (soms nog wat kleine plekjes op mijn kin) maar wel last van mee-eters op mijn neus.

Dit is mijn huidige routine:

Ochtend

  • Gezicht wassen

  • Hyaluronic Acid 2% + B5

  • Olaz 7in1 Total Effects als creme (waar ook niacinamide in zit)

Avond

  • Reinigen

  • Afwisselend Salicylic Acid 2% of Granactive Retinoid 2% Emulsion

  • Olaz 7in1 Total Effects als creme

Nu het weer kouder gaat worden is mijn huid minder stralend en voelt ook dunner/minder vol dus dat zou ik vooral willen verbeteren. Ik denk nu aan het toevoegen van de Rosehip Seed Oil aan mijn avondroutine en dan misschien nog iets van vitamine C… iemand tips? :blush: De Niacinamide heb ik ook nog liggen maar de 2 keren dat ik deze aan mijn routine probeerde toe te voegen kreeg ik er alleen maar puistjes van…

Natuurlijk kun je een olie toevoegen aan je creme, maar je kunt ook voor een vettigere creme kiezen. In de zomer gebruik ik graag de Olaz creme, maar vanaf november moet ik over op Decubal. En 's avonds gebruik ik altijd een vettigere creme dan overdag. (bijv. de Decubal Nachtcreme). Vind ik zelf prettiger dan olie. Alleen als het vriest, dan doe ik bij de vetste creme nog olie!

Verder kan in je ochtendroutine nog een serum erbij, zoals de Ascorbyl Glucoside 12%, die collageenversterkend is. En bijvoorbeeld de Buffet, met peptiden, die ook je huid goed soepel maken.

Ah bedankt voor je tips! Aan een andere creme had ik simpelweg nog niet gedacht omdat ik na lang zoeken uiteindelijk erg tevreden was met die Olaz creme, maar Decubal heb ik nog niet geprobeerd dus die ga ik eens bekijken :slight_smile: En dan dus misschien een extra serum en echt in de winter een olie… ik ga opnieuw op onderzoek uit dankje!

2 likes

(hallo, nieuwe oude gebruiker van het forum)

Ik ga dit topic sowieso volgens, ben eigenlijk erg tevreden van alles wat ik van TO al gehaald heb.

Als iemand nog op zoek is naar een aanrader, de Rose Hip Oil is zó goed! Ik heb zelf een gecombineerde en acnegevoelige huid maar dit is de eerste olie die ik zonder problemen kan gebruiken. Ik gebruik hem liefst 's nachts en sta altijd op met een zacht en glowy velletje

3 likes

Ik ben gebruik nu ongeveer 3 weken de niacinamide/zink in ochtend en avond en salycylzuur als spot treatment, en ben er zo blij mee tot nu toe! M’n huid is mooi egaal en helemaal niet droog of geirriteerd. Ben ook begonnen met de natural moisturizing factor+HA, en wil binnenkort de glycolzuur introduceren.
Flesje van de niacinamide/zink gaat wel snel op heb ik het idee.

Ik ben ook al een tijdje niacinamide/zink aan het gebruiken. Ik heb echt het idee dat het werkt! En mijn huid word zo zacht. Ik zie alleen wel dat alles wat nog in m’n huid zat er nu ‘uitgedrukt’ word. Hebben meer mensen dit?

Ik ben net 2 weken gestart met niacinamide zinc. Bedoel je dat je huid onzuiver is? Dat dat er wordt uitgedrukt? Dat zou namelijk verklaren waarom ik ineens allemaal puistjes op mijn kin heb. Gebruik jij het over je hele gezicht en iedere dag?

Ik gebruik het nu ook ongeveer 2/3 weken. Mijn huid is altijd heel onrustig geweest met veel onderhuidse onzuiverheden. Ik heb nu inderdaad het idee dat alles naar buiten komt. Ik heb ook meer kleine puistjes. Maar deze voelen anders dan normaal, ik kan het niet zo goed uitleggen. De puistjes/mee eters zijn heel snel weer weg, het voelt inderdaad echt alsof mijn huid aan het opruimen is. Ik hou het wel even in de gaten

Ik heb de laatste tijd meer last van onzuiverheden helaas. Baal er echt van. Gebruik nu dit:

Ochtend
Reiniger
Niacinamide 10% + Zinc 1%
Natural Moisturizing Factors + HA

Avond
Reiniger
Salicylic Acid 2% Solution
Soms, niet elke avond: 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil

Verder 1-2 keer per week: AHA 30% + BHA 2%

Denken jullie dat dit een optimale routine is voor een onzuivere huid of moet ik iets toevoegen of weglaten?