Het The Ordinary / Deciem topic

Sochtends water, hyaluronzuur, niamcinamide en die olaz

‘S avonds was ik mn gezicht met vitamine C poeder, daarna azelaic acid en dan een olie

&kienke
Ik mis de BHA van TO ook erg, maar de beste vervanger die ik heb gevonden is die van Paula’s Choice. Je kan die ook in een kleine verpakking (travel size) bestellen. De liquid vond ik het fijnst werken, dat heeft de structuur van een toner. En deze is ook goed als spottreatment te gebruiken, maar dan is de gel misschien fijner.

Als spot treatment gebruik ik ook nog wel eens deze van Origins:

Ik wil die rode peeling gaan kopen en de d.ouglas dame zei dat ik die niet gebruiken in combinatie met mijn Clinique toner. Klopt dat?

de type 2 clarifying lotion, een paarse met groene dop (lukt niet om een foto te plakken)

Oke! Heb je misschien een andere tip ipv die peeling? Ik wil graag van mijn littekens af en mijn huid ziet er soms ‘grof’ en los uit alsof hij dus ververst moet worden (wss van de acne die ik heb gehad)

Mijn eerste tip is om die toner uit je routine te bannen. Het 2e ingredient is alcohol denat. Dat is echt een heel slecht ingredient voor je huid. Het droogt je huid uit, in plaats van dat het gehydrateerd en soepel zou moeten zijn.

Verder zou ik je adviseren eerst je huid te verzachten en een goede huidbarriere op te bouwen. Dat zou ik doen met hyaluronzuur en het Niacinamideserum. Daarna zou je kunnen beginnen met exfolieren. TO heeft een uitstekende lactic acid. Je kunt beginnen met de 5% en later overstappen naar de 10%. Als je huid daar goed aan is gewend kun je de rode peeling proberen.

1 like

Thanks voor je antwoord! Wat adviseer je dan als toner?

Ik gebruik nu bijna 2 maanden al niacinamide en hyaluronzuur! :blush:

Ik gebruik alleen hydraterende toners. Niet om te reinigen. Wat wil jij dat een toner voor je doet?

Misschien handig om mijn routine te weten:

  • take the day off balm van clinique
  • liquid facial soap mild clinique
  • clarifying lotion clinique (na vandaag dus niet meer haha doeg 500 ml fles)
  • hyaluronic acid
  • natural moisturizing factors + HA in combi met niacinamide (2 druppels)

Dit doe ik in de ochtend en avond.

Geen idee eigenlijk, ik denk hydrateren! Voelt meer als een verplichting en dat ik iets heb voor na de reiniger.

TO heeft eigenlijk geen hydraterende toner. Je kunt even in het beautytopic kijken wat daar gedeeld is op het gebied van toner. Ik ben van de Koreaanse toners. Die van Hada Labo (Japans) en Pyunkang Yul zijn fijn. Maar er zijn er meerdere. I’m rice bijvoorbeeld. Misschien hier nog meer tips voor hydraterende toners?

1 like

Weet iemand waarmee ik m’n talgproductie kan verminderen? Mijn huidige routines:

's morgens:

  • facewash + toner
  • Alpha Arbutin
  • Niacinamide
  • SPF

's avonds:

  • gezichtsreiniger
  • 2 x per week AHA + BHA + toner/ 5 x per week toner + salicylzuur
  • Plant-derived squalane
  • Natural moisturizing Factors

Ben je nu niet je huid aan het overexfolieren? Ik weet niet welke producten je gebruikt, maar als het van TO is een je de 30% AHA gebruikt, en dan nog de andere dagen iets anders, dan is dat heel erg veel.

1 like

Ik denk het niet. Mijn huid is nog even vet als toen ik niks gebruikte. Salicylzuur en AHA+BHA hebben er wel voor gezorgd dat ik minder acne heb.

1 like

@Scottie Paula’s Choice heeft ook fijne hydraterende toners, ik ben zelf fan van de Skin Recovery toner. Die van Clinique zou ik inderdaad ook per direct uit je routine halen.

1 like

Tip voor @Popcorn

1 like

Gebruikt iemand hier de foundation van TO?

Ja, ik! Ik heb de serum foundation, hij is niet dekkend (is ook niet de bedoeling) en daarom vind ik hem heel fijn en natuurlijk. Brengt ook fijn aan en ik vind de keuze in kleuren en ondertonen ook wel prettig

Oke morgen eens kijken dan! Weet je toevallig of hij een beetje op te bouwen is qua dekking?

Dat durf ik niet zo goed te zeggen, want ik gebruik zelf altijd maar één laag (op onzuiverheden en wallen gebruik ik altijd concealer)

Ohh oke! Dat is inderdaad ook nog een optie.