Het The Ordinary / Deciem topic

Ik heb al een tijdje soms heel erg jeuk op een plekje op mijn voorhoofd. Kan dit denken jullie betekenen dat de barrière beschadigd is?

Aight, ik heb ook hulp nodig. Ik heb sinds ik gestopt ben met mn anticonceptie veel puisten rond mijn kin en onderkin (haha, hoe noem je dat gedeelte van je hoofd? ;)). Vaak best grote.
Ik ben fan van the ordinary, en hier in september jullie hulp gevraagd. Echter geeft het nog geen rust in de tent, dus wie kan er even mee denken/kijken :slight_smile:
Ik gebruik nu:

  • Micellair water (draag geen make up doordeweeks, dus gewoon snelle schoonmaak stap) en anders de Squalane cleanser met daarna micellair water.

  • Hyaluronic Acid 2% + B5

  • Granactive Retinoid 5% in Squalane
    of de reguliere Squalane met 2 druppels Mandalic acid.

  • Als masker AHA + BHA van the ordinary, daar reageert mijn huid heel goed op. Maar kan ik natuurlijk maar 1-2x per week gebruiken.

Ik heb zelf het idee dat de mandalic acid weinig voor mijn huid doet. Ik heb ook van een oude bestelling de azeliac acid staan, daar had ik toen het idee van dat mijn huid hier slecht op reageerde en durf ik dus niet echt nog een keer te testen. Aan de andere kant schiet het nu ook niet op…

Sorry, geen oplossing, maar dit heb ik dus sinds een paar weken ook! Gebruik nu ongeveer een jaar (alleen) de moisturizer van TO, maar hier nog nooit eerder last van gehad.

Dat kan, ligt er ook even aan welke kleur de huid heeft op dat plekje. Als je last heb van roodheid kan het eczeem achtig zijn, dan kun je het beste niacinamide gebruiken. Als het komt door een droge huid (als de huid niet verkleurd is), kun je beter gaan hydrateren.

In beide gevallen zou je goed een hyaluronzuur kunnen gebruiken of een basic dagcreme (zonder parfum en alcohol!)
Succes :smile:

1 like

Deze producten gebruik ik dus zal vast aan het weer nog liggen!

Vervelend! Heb hier zelf ook veel last van gehad. Omdat je goed reageert op de peeling solution, zou ik zeggen dat je meer mag exoliaten door de week heen. Daar is de azeliac acid wel een goede optie voor, misschien toch het proberen waard?

Daarnaast zou ik de niacinamide toevoegen van TO, dit houdt je talgproductie onder controle (mede door de zink die er aan toe is gevoegd). Die zou ik 's ochtends en 's avonds toevoegen aan je routine. Een voorbeeldje, ochtend:

  • Niacinamide 10% + Zinc 1%
  • Hyaluronic Acid 2% + B5
  • Granactive Retinoid 5% in Squalane

Avond:

  • Niacinamide 10% + Zinc 1%
  • Azelaic Acid Suspension 10%
  • Hyaluronic Acid 2% + B5

Eenmaal per week de peeling solution.

Hopelijk heb je hier iets aan!

1 like

Ik wil misschien m’n niacinamide nog een kans geven, na 2 keer een poging gedaan te hebben met echt flinke onderhuidse puisten.

Ik las al beginnen met 1 druppel en eventueel mengen. maar waar kan ik het beste mee mengen? Met m’n dagcrème of juist met iets anders?

Ik gebruik verder de salicylzuur af en toe, TO toner en een keer maand de AHA BHA peeling. Als dagcrème gebruik ik de biodermal PCLA.

Dagcreme is prima, kan ook met hyaluronzuur of een andere op water gebaseerd serum van TO. Heel rustig opbouwen. Succes!

Ik gebruik nu twee weken hyaluronzuur met b5 en ik denk dat ik ermee ga stoppen. Mijn huid voelt heel raar strak aan na het smeren en dat vind ik niet prettig. Ook rult het verschrikkelijk. Dat rullen kan ik enigszins voorkomen door 5 minuten te wachten voordat ik iets anders smeer. Maar in de avond gaat het helemaal mis als ik rosehip seed oil gebruik. Het voelt dan echt alsof ik korrels over mn gezicht aan het wrijven ben door het rullen. Als het resultaat nu verbluffend zou zijn, zou ik er misschien nog voorbij kunnen kijken maar dat vind ik voor nu dus niet.

Gebruik je de hyaluron op een vochtige huid? Dat kan helpen tegen het rullen en het strakke gevoel

Yes! En ik heb op beide verdiepingen een luchtbevochtiger staan :sweat_smile: op mn werk is het wel heel droog volgens mij.

Heel gek, ik gebruik het ook op die manier (hyaluron+rose hip seed oil) en heb hier geen last van. Gebruik je misschien te veel? Ik merk dat ik echt maar een klein drupje hyaluron nodig heb voor mijn hele gezicht.

Dat zou wel kunnen, ik probeer 3 druppels maar het pipetje druppelt niet echt. Eigenlijk komt er dus best een stroompje uit! Ik gebruiken tussen de ha en rosehip trouwens nog retinol. Maar het rullen begint pas als ik de rosehip gebruik. Ik ga vanavond eens proberen met minder!

1 like

Heeft iemand ervaring met de Multi-Peptide Serum for Hair Density?

Edit: en weet iemand of de Douglas alleen verkoopt wat op de website staat of hebben ze in de winkel meer?

Ik heb het haar serum gebruikt. Niet zeker of het echt even geholpen tegen mijn haaruitval/nieuwe haargroei. Mijn haar was heel erg uitgevallen maar is wel weer deels opnieuw terug gekomen maar dat kan ook gewoon vanzelf zijn gebeurd. Had al een gezonde hoofdhuid dus daarvoor deed het ook niet zoveel. Maar ik wilde alles proberen om maar zoveel mogelijk haren terug te laten komen. Haar werd er zeker niet slechter van. Of vetter tijdens het aanbrengen.

1 like

Bedankt voor je reactie! Ja ik heb nu dus veel haaruitval na mijn zwangerschap en had het daarvoor ook al heel erg. Ik probeer nu dus ook alles. Denk dat ik het dan toch maar eens ga wagen want ik heb ook eczeem op mijn hoofdhuid. Dus het proberen waard. Weet jij of de Douglas deze verkoopt of heb jij het online gekocht?

Ik heb het online gekocht, volgens mij is het niet bij Douglas verkrijgbaar maar dat weet ik niet zeker. (Bijenkorf heeft ook wat the Ordinary maar weet ook niet of ze het daar verkopen.)

1 like

Dankjewel voor je reactie!

1 like

Als ik vitamine c in de avond gebruik en in de ochtend na mijn gezicht spoelen met water niacinamide op doe, kan dit kwaad? Aangezien deze niet samen mogen.

Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 30ml