Het The Ordinary / Deciem topic

Ik heb de azeliac acid nog een kans gegeven, en heb het idee dat mijn huid er inderdaad heel goed op reageerd. Dus dankjewel!
Wacht het nog even 2 weken af en dan ga ik evt nog andere dingen toevoegen in mn routine.

@Swelgje ik heb nog even een vraagje over het haarserum! Ik heb het nu in huis en er staat dat je het op een schonen hoofdhuid moet gebruiken. Hoe heb jij dat gedaan met haarproducten zoals haarlak/schuim/enz.? En gebruikte jij het elke dag?

Ja ik gebruikte het elke dag. In de avond en gewoon op ongewassen haar. Ik was mijn haar meestal 1 keer in de week en wilde het ook niet vaker gaan doen. Had bedacht dat als ik het echt goed in masseerde op m’n hoofdhuid het daar wel terecht komt. Haarlak gebruik ik alleen maar nadat ik mijn haar gewassen heb en in model heb gebracht. Maar dat komt niet direct heel erg veel op m’n hoofdhuid terecht. En tussen door soms nog wat droogshampoo. Denk dat het elke dag wassen van je haar misschien nog wel minder goed is dan dit spul inmasseren op niet gewassen haar. Maar ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je je haar moet wassen.
Ik hoop dat het effect voor je gaat hebben!

1 like

Ik gebruik nu een paar weken producten van The Ordinary (na nooit gezichtsverzorging te hebben gebruikt :flushed: ) en m’n huid ziet er zooooo mooi uit! Gewoon heel smooth en gezond.

Ik gebruik ‘s ochtends:

Buffet serum
Hyaluronic Acid 2% + B5
Natural Moisturizing Factors + HA

En ‘s avonds:

Squalane cleanser
Niacinamide 10% + Zinc
100% organic rose hip seed oil de ene avond
100% plant-derived squalane de andere avond

1 keer per twee weken gebruik ik de AHA 30% + BHA 2% Peeling

Woensdag ontvang ik de Azelaic Acid Suspension 10%, ben daar ook heel benieuwd naar

Ben nog nooit zo enthousiast geweest over gezichtsverzorging haha

3 likes

Super bedankt voor je antwoorden! Dan ga ik er vanavond mee beginnen. Ik wil het ook niet meer dan 1/2 keer per week wassen inderdaad. En anders ga ik toch een tijdje minder producten gebruiken. Dankjewel!

1 like

Is er iemand hier die het leuk vindt om mij advies te geven? De laatste tijd irriteert het me echt dat ik zo’n droge huid heb en bijna niks lijkt te werken. Ik heb als advies bij de bijenkorf gekregen om squalane en Hyaluronic Acid 2% + B5 te gebruiken. Ik heb het nu inmiddels al zo’n 3 weken geprobeerd, maar ik merk geen verschil. Voornamelijk mijn voorhoofd lijkt wel niks op te nemen, en voelt aan t eind van de dag trekkerig aan. Ik heb mijn hele leven lang al last van een droge huid en eczeemplekken, maar de huid van mn gezicht vind ik nu wel belangrijk worden met het vooruitzicht op sneller rimpels krijgen met een droge huid haha. Ik ben dus op zoek naar wondermiddeltjes die écht m’n huid hydrateren en voeden. Ik geloof ook dat mijn huid niet alle cremes aankan, zo heb ik een keer iets van la roche posay geprobeerd, maar het trok niet in mijn huid en ‘‘lag’’ er als het ware nog op. Embryollisse werkte op zich wel oke, maar ik had nog steeds dat m’n huid dan in de namiddag weer droog aanvoelde…

Ik begrijp wel een beetje dat dat niet werkt. Kijk, als je op een uitgedroogde harde spons een creme smeert, wordt’ie ook niet spontaan gummy. Dat advies van hyaluron en squalane is wel aardig, maar als je een droge huid hebt, moet je eerst hydrateren, en dan pas afsluiten. En de hyaluron van TO alleen hydrateert niet voldoende voor jou.

Ik zou je aanraden een goede hydraterende toner te kopen. Bijvoorbeeld de Pyungkang Yul of die van Hada Labo. Daarmee kun je de 7-skins methode doen, waarmee je tot 7 laagjes van de toner aanbrengt om je huid te hydrateren. Daarna kun je nog de hyaluron aanbrengen. En dan zou ik een goede moisturizer aanschaffen. Je kunt de NMF van TO doen, maar ik vind die in deze tijd van het jaar niet rijk genoeg, en dus zou ik jou met jouw huid nu de dag/nachtcreme van Dr Leenarts aanraden. Een goede rijke creme, zonder slechte ingredienten zoals alcohol en parfum. Voor 's nachts kun je goed de squalane gebruiken.

Je zult merken dat na enkele weken je huid weer minder droog wordt, en dan kun je gaan aanpassen. Wat minder toner, een lichtere creme, etc.
Overigens duidt een droge huid op een verstoorde balans. Je deelt niet waarmee je huid reinigt. Wil je dat ook nog delen, hier kan wel eens het probleem liggen?

(@kali heeft trouwens hierboven ook een goede post geschreven, Het The Ordinary / Deciem topic, lees vooral hierboven ook nog even wat tips door voor droge huid, huidbalans en hydraterende toners)

1 like

super lief voor je moeite!! De pyunkang Yul toner heb ik hier liggen en heb ik ook een tijdje gebruikt, maar daar merkte ik ook niet heel erg verschil mee, maar het kan geen kwaad om het weer op te pakken. Toevallig was ik er gisteravond zo klaar met m’n droge huid dat ik die dag- en nachtcrème van Dr Leenarts heb besteld! Inderdaad omdat die parfum- en alcoholvrij is. Daar ben ik ook benieuwd naar.
Wat betreft m’n gezichtsreiniging kan ik denk ik ook nog wel wat verbeteren, het enige wat ik 's avonds doe is m’n make up eraf halen met micellair water voor de gevoelige huid van garnier, maar kan me goed voorstellen dat dat eigenlijk ook niet vol met goede ingredienten zit. Ik zat al te kijken naar de squalane cleanser van TO, denk je dat dat een goede vervanger zou zijn?

Dankjewel in ieder geval!!

Zeker is de Squalane cleanser een goede vervanger. Ik ben geen fan van miscelair water, (en zeker niet van Garnier), omdat er altijd wat schoonmaakmiddel achterblijft op je huid. Beter is het om met water af te spoelen. Daarom zou ik na de squalane cleanser voor je je makeup een zachte milk (bijv van Kruidvat) gebruiken voor een 2e cleanse.

En laagjes maken met je producten, om te kijken welke balans je nodig hebt. Bedenk dat een droge huid een combinatie vaak is van gedehydrateerd en type droge huid, dus daarom heb je en hydraterende producten en (olie)rijke producten nodig. Die laatste om te voorkomen dat je ingebrachte vocht niet te snel verdampt.

Super, ik ga het proberen dankjewel! <3

Kan je Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 30ml elke dag gebruiken? Ik gebruik het nu denk ik twee weken elke avond en merk dat puisten de volgende dag echt op knallen staan haha.

Ik ben gewend aan een hele simpele routine met producten die waarschijnlijk niet eens goed zijn voor mijn huid, dit was omdat ik me simpelweg nooit had verdiept in huidverzorging en elke dag mijn roodheden maar ging verbergen met foundation. Nu ben ik hier klaar mee en wil ik daadwerkelijk goed voor mijn huid gaan zorgen.

Ik las veel goeds over TO en ben me daar dus flink in gaan verdiepen. Ikzelf heb een vettige huid tot gecombineerde huid. Puistjes heb ik amper en wanneer ze tevoorschijn komen zijn ze vaak erg subtiel. Wel heb ik rond neus altijd roodheden, zijn mijn poriën duidelijk zichtbaar, straalt mijn huid niet, maar lijkt erg dof en glanst mijn huid altijd.

Aangezien ik een vette huid heb, heb ik veel reviews bekeken met mensen met een vette huid, echter hadden zij dan vaak ook last van hevige acne, wat bij mij niet het geval is. Ik heb daarom het gevoel dat producten die zij gebruiken té heftig voor mij zouden zijn.

Producten waar ik geïnteresseerd in ben zijn:
AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution
Azelaic Acid Suspension 10%
Niacinamide 10% + Zinc 1%

Ik vroeg me af of dit schikkende producten zijn voor mijn huidtype en of iemand eventuele aanvullingen zouden hebben. Ben erg enthousiast om te beginnen met huidverzorging, maar wil dit natuurlijk wel met de juiste producten.

Ik heb er zelf niet veel verstand van, sorry, maar je kan the ordinary ook zelf om advies vragen, daar zijn ze best goed in!

Heb je ook wel eens gekeken naar mensen met Rosacea? (Vera bijvoorbeeld, maar kijk ook hierover op de site van Jetske Ultee)

Ik heb zelf een droge huid, dus ik vind het altijd moeilijk advies geven voor een vette huid, maar ik geloof dat veel huidproblemen minder worden (zeker niet altijd oplossen) met zachte milde producten in een basisroutine. Pas als je naar actieve stoffen gaat kijken wordt het belangrijk om ook je type huid mee te nemen.

Kijk daarom eerst eens naar een basisroutine: milde reiniger (bijv TO Squalane cleaner), een moisturizer (TO NMF) en een goede SPF. In een basis routine worden ook een toner en een exfoliant opgenomen, maar die kun je in tweede instantie toevoegen. En in derde instantie een active of een heftigere exfoliant, zoals de producten hierboven. Alles in stapjes. Zo leer je zelf ook goed je huid kennen en weet je hoe het reageert op producten.

En misschien wil je nog de producten delen, die je nu gebruikt? Dat zou ook kunnen helpen de reactie van je huid te duiden.

Aaah ik zou aan de retinoid beginnen, maar het is overal uitverkocht. Why? :sob:

Ik zie al goeie tips voorbij komen. Dankjewel!

Zelf gebruik ik niet meer dan een Kruidvat reinigings milk als make-up remover, een kruidvat gezichtslotion en af en toe een washandje met water om mijn gezicht te reinigen. Een minimale routine dus. Ook bevatten deze kruidvat producten alcohol, wat bovendien niet bevordelijk is voor de huid.

Dat mijn huid niet optimaal is, is dus wel vrij vanzelfsprekend met zo’n routine. Ik ga je tips proberen toe te passen en kijken wat voor resultaat het zal opleveren.

Verdere informatie en tips zijn altijd welkom!

Het thuiszitten heeft ervoor gezorgd dat ik mij eindelijk een keer heb verdiept in The Ordinary en mijn pakketje komt morgen binnen, yahoee.

Ik had aan Deciem advies gevraagd voor een routine, maar het lijkt mij een beetje te veel:
AM

  1. The Ordinary Squalane Cleanser
  2. The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
  3. The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
  4. The Ordinary Mineral UV Filters SPF

PM 1

  1. [The Ordinary Squalane Cleanser]
  2. [The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%]
  3. [The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5]
  4. [The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%]

PM 2 - Once per week

  1. [The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution]
  2. [The Ordinary Squalane Cleanser]
  3. [The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%]
  4. [The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5

Ik zit er aan te denken om in de ochtend de HA +B5 eruit te halen en in de avond de Niacinamide, beide 1x per dag lijkt mij eigenlijk voldoende.

Verder dacht ik dat je na de AHA peeling alleen hydraterende producten moest gebruiken. Dus ik denk dat ik alleen de NMF moisturizer ga gebruiken erna.

Ben heel benieuwd wat voor effect het gaat hebben op mijn huid!

1 like

mijn huid ging enorm pillen van HA+B5. Bizar gewoon.

Maar verder ziet het eruit als een prima basisroutine!

1 like

dank je wel voor de verbetering.

Bij mij werkt het gewoon niet. Ook nadat ik de 7skins methode toepaste. Dus ik heb het uit mijn routine gehaald (moest ook wel, omdat ik mijn grote pot in de badkamer liet vallen :cry: )

Vind het best een mooie routine!

1 like