Het The Ordinary / Deciem topic

Wat gebruik je nu en wat is je routine?

Heeft iemand ervaring met Borage seed oil? Verminderd het echt roodheid?
Ik heb altijd rode neusvleugels en tussen mijn wenkbrauwen en wil daar graag vanaf.

Ja ik! Gebruik het nu een paar maanden ‘s avonds. En hmm m’n huid wordt er wel een stuk gevoeder van (heb vooral hele droge wangen en rosacea dus ook veel rood en kleine bultjes). M’n rosacea en roodheid is zeker niet weg, en ik durf ook niet te zeggen dat het veel minder rood is. Maar wĂ©l een stuk minder droog en schilferig.

Ohja ik vind de borage seed oil echt vreselijk stinken, echt naar rauwe kip hahah. Niet iedereen heeft er zo’n last van als ik de reviews moet geloven maar ik vind het echt heel vies haha

1 like

Ohw jammer, had gehoopt dat dit het wondermiddeltje zou zijn tegen rode huid.
Blijft het zo naar rauwe kip ruiken tot je het er af wast?
Ik vind rauwe kip echt verschrikkelijk ruiken
 dus je hebt me een beetje bang gemaakt.

Haha volgens mij was het @luzarl die het niet vond stinken. Nu moet ik ook zeggen dat ik een heel goede reukzin heb dus misschien ligt het ook daar aan :stuck_out_tongue: Er zit geen parfum of iets dergelijks in dus je ruikt gewoon de olie zoals ie echt ruikt. Heel ver weg kan ik er wel een soort aards-olie achtigs in ruiken maar m’n eerste associatie is kip haha.

En je wast het er in principe niet af, toch? Het trekt gewoon in! Na 15 min ofzo ruik je het niet meer denk ik.

Hahaha het ruikt een beetje gek maar ik vind het geen rauwe kip. En de geur gaat bij mij ook heel snel weg, niet alsof je een kwartier in een stinkwolk loopt ofzo

Ik heb gelezen dat Azelaic Acid ook heel goed is tegen roodheid! Dat stinkt in ieder geval niet haha

Heeft Niacinamide bij jullie ook een lichte geur?

@crazyplantlady Als het maar een kwartiertje zo ruikt, wil ik het wel proberen. Ik was bang dat het gewoon constant zo zou ruiken als je het op hebt haha en dat kan ik niet aan. @Luzarl Merk jij wel dat je huid minder rood is of gebruik je het meer voor hydratatie?

@Diamonds thanks de Azelaic Acid heb ik toevallig nog en ben ik weer gaan gebruiken.
Telkens als ik bij TO bestel, dan koop ik zoveel producten, omdat ik alles in een x wil aanpakken.
Maar ik heb nu dus besloten om de squalane cleanser, ascorbic acid + alpha arbutin, borage seed oil, NMF+HA en de multi peptide serum for hair density te bestellen.
En voorlopig wil ik dus alleen deze producten gebruiken.
Ik moet alleen nog op zoek naar een goede facewash en tonic, want na decubal heb ik nooit meer iets gevonden dat ook maar iets in de buurt komt.

Is het mogelijk om Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% en Granactive Retinoid 2% in Squalane in de avond met elkaar te combineren, bijvoorbeeld eerst vit c en daarna retinoid? Op internet lees ik wisselende adviezen mbt combineren vit c en retinol


Ik gebruik het omdat the ordinary zegt dat ik het moet doen, heb geen idee wat het precies doet eigenlijk

Ik mis Decubal echt zo erg :sob: Ik ga denk ik weer de producten van Neutral kopen. Dat heb ik al een keer gebruikt en volgens mij werkte dat wel goed.

Wat voor geur bedoel je?

Is er misschien die mij zou willen helpen? Ik had in het eerste berichtje gelezen dat het niet de bedoeling is om te vragen ‘wat moet ik gebruiken’ maar ik kom er Ă©cht niet uit. Mijn huid is momenteel problematisch en ik weet niet meer wat ik moet gebruiken. Ik heb voorheen Paula’s choice en the Inkey list gebruikt. Beide leken na een tijd mijn huid alleen maar onrustiger te maken. Ik heb last van veel plekjes en vlekjes, bultjes en veel grote puisten. Roodheid en last van jeuk zodra mijn gezicht nat is. Ik deze problemen voorheen nooit gehad en heb het idee dat het na gebruik van the inkey list erger is geworden.

Ik weet momenteel niet zo goed meer wat mijn huid nu nodig heeft. Kan iemand mij misschien adviseren wat een goed product (of producten) van TO om nu mee te starten?

Je kan TO zelf een mail sturen met foto’s van je gezicht en dan sturen zij je een routine via de mail!

Deze website: https://macblogster.nl/the-ordinary-hoe-gebruik-je-dit-mijn-ervaring/ heeft me echt heel erg geholpen om de basics te snappen.

Op de site van Douglas staat er ook uitleg over de populairste producten dat heb ik ook nog regelmatig bekeken. Samen met dit topic grotendeels doorlezen ben ik best een eind gekomen! Zat wat speurwerk in maar vond het zelf heel leuk, een soort voorpret haha.

Edit: jeuk en roodheid klinkt wel als een erg geĂŻrriteerde huid. Ik heb eens een winter ook een onwijs gevoelige huid gehad. Toen heb ik een tijdje la roche posay gebruikt, dat heeft de boel weer gekalmeerd.

Ik heb zelf ook het idee dat ik met name iets nodig heb om de boel te kalmeren. De roodheid zit over het hele gezicht terwijl de puistjes alleen op mijn kin en kaak zitten en telkens terug blijven komen. Daarom heb ik ook moeite met de producten kiezen, omdat ik niet weet hoe ik welk probleem gebied nou goed aanpak haha. In ieder geval bedankt voor de tip, ik ga eens kijken. @Luzarl ook erg bedankt voor de tip die jij hebt gegeven, ga ik meteen naar kijken!

De toleriane lijn van LRP heeft me in elk geval heel erg geholpen.

Zou het periorale dermatitis kunnen zijn? Ik vermoed dat ik daar zelf last van heb. Ik krijg net als jij pukkels en onderhuidse ontstekingen op mijn kin en kaak na het gebruik van huidproducten met exfolierende werking (BHA, AHA, vitamine A-achtige stoffen). Die producten kan ik dus helaas alleen op mijn voorhoofd gebruiken. Als het periorale dermatitis is, kun je het beste weinig of heel milde producten gebruiken.

Hmm ik heb het opgezocht, dat zou het best eens kunnen zijn. Heb nu wat producten van LRP de toleriane lijn gekocht om dat eens uit te proberen.