Het The Ordinary / Deciem topic

Ik weet nu weer waarom ik de vorige x ben gestopt met Azelaic Acid, ik krijg daar zo erge white heads van. Super zichtbare porieen bij mijn neusvleugels.
Heb je daar ook last van? Of gebruik ik teveel product?

@Parasol Zit dat ook in zo een pomp verpakking? Moet ik mss ook een proberen. Ik heb van thebodyshop nog eens iets geprobeerd (advies van Jetske) maar daar reageerde mijn huid heel slecht op.

Oh nee daar heb ik geen last van! Ik gebruik echt maar een heeeel klein beetje (kleiner als een erwt) en gebruik het ook alleen maar op rode plekjes in m’n gezicht. Misschien zou je inderdaad wat minder kunnen proberen! Heb trouwens ook veel reviews van dit product gelezen maar ben dit nog niet tegengekomen :thinking:

1 like

Dan gebruik ik waarschijnlijk teveel. Ik gebruik 2 erwten en smeer het een beetje als een dagcreme op mijn t-zone. De roodheid leek iets afgenomen, tot ik alle witte mee eters verwijderde. Maar ga het nog een kans geven, want vind deze substantie prettiger dan een olie als ik nog make up of spf wil dragen.

Ik gebruik het wel als ‘dagcreme’ maar heb nooit problemen. Wat gebruik jij ervoor en erna?

De face wash heeft volgens mij wel een pomp verpakking, tonic niet geloof ik. Gezichtscreme heb ik nu van Olaz (Total effects parfumvrij).

Ik gebruik het overdag, eerst de squalane cleanser, dan azelaic acid en vervolgens NMF+HA en daarna spf.

Hmm raar zeg dan. Weet je zeker dat je whiteheads van de azelaic acid komen?

1 like

Olaz heb ik ook een tijdje gebruikt. Werkte eigenlijk prima, maar toen overgestapt naar NMF van the Ordinary. Geen idee waarom eigenlijk, want het doet volgens mij niet heel erg veel voor mijn huid. Ik vind het vooral makkelijk om veel producten bij een webshop te kopen.

Geen idee, ik gebruik op dit moment niet veel andere producten, in de avond was ik mijn gezicht weer met squalane en gebruik dan buffet en nmf+ha en rosehip seedoil.

Ik krijg er ook white heads van, echt niet okay. Ik gebruikte ongeveer een erwt aan crème, wel op m’n hele gezicht. Al las ik ook wel dat azalaic acid ook voor purging kan zorgen, maar ik durfde het gewoon niet langer te gebruiken, want zonder heb ik veel minder last van puistjes ook

Vandaag dit hele topic gelezen en voel me zo dom nu. Ik heb geen idee wat ik nodig zou hebben en wat voor huid ik überhaupt heb. Ik ga morgen maar eens een dagje het internet doorspitten want heb wel echt behoefte aan een fatsoenlijke skincare routine.

Ben blij met je reactie, want begon al te twijfelen dat het aan iets anders zou liggen. Maar het is dus echt de azelaic acid. Ik ga er ook meteen mee stoppen.
Gebruikte jij het ook om roodheid te verminderen?

1 like

Ik heb ook geen idee wat ik op mn hoofd smeer. Maar ik heb foto’s gestuurd naar the ordinary en die hebben me een lijst gegeven. Heb alles besteld (want wilde mezelf ook even verwennen nu ik toch mn rekening niet leegplunder op het terras) en het werkt echt super. Je zou misschien foto’s van je huid naar ze toe kunnen sturen en dan kijken welk advies ze geven, je hoeft t immers niet per se te bestellen. Als je gewoon aangeeft wat je ervaart met je huid; zo heb ik mee eters en een vette T-zone, dan bevelen ze je bijpassende producten aan. Dan kan je misschien achteraf kijken of je denkt dat die producten daadwerkelijk bij je passen en ze bestellen. Ik had zelf namelijk 0 zin om die 10000 producten van the ordinary te onderzoeken :slight_smile:

Oh thanks voor de tip! Had geen idee dat dat kon. Dat zou wel een hoop zoekwerk schelen.

Ja! Of, nou ja, ik gebruikte het om roodheid van acne en littekens te verminderen. Daar gebruik ik nu alpha arbutin voor, en dat lijkt beter te gaan

Hahaha, er is echt al een paar keer in dit topic gezegd dat je the ordinary kan mailen met foto’s van je gezicht inderdaad. Heb je al gevonden hoe dat moet?

1 like

Haha ja niet blijven hangen blijkbaar. Nee nog niet gevonden maar moet zeggen dat ik er vandaag ook geen tijd voor heb gehad.

Heeft iemand het vitamine C-poeder 100 l-ascorbic acid powder? Waar meng je dit mee en wat vind je ervan?

En ik heb net de AHA/BHA peeling (die rode) besteld. Wat vinden jullie daarvan? Ik heb het idee dat dit wel een populair product is, maar ik vind het een beetje eng om te bestellen omdat je zo voorzichtig moet opbouwen:’)

Ik heb net advies aangevraagd via de website van the Ordinary! Er stond bij dat het druk is, hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie reactie krijgen?

Ik ben benieuwd! Wil het liefst nuuu allemaal dingen aanschaffen en uitproberen. Heb nu alleen de glycolic acid en dat caffeïne spul maar het doet weinig voor me. Ga die eerste niet opnieuw aanschaffen denk ik.

Ik heb 17 april hetzelfde gedaan en kreeg gisteren een mailtje terug dat het heel druk is maar ze me zo spoedig mogelijk helpen.

1 like