Of samen met vriendinnen bestellen? Ik bestel altijd in één keer mn hele routine (4 producten) en dan kom ik boven de 25 euro ofzo uit en dan is het gratis verzenden, dat kan ook
Niacinamide is weer op voorraad op de site van de Bijenkorf! @Blush @Appelflap en ik weet niet wie nog meer op zoek was
Top dankje. Heb hem eindelijk nu kunnen bestellen!
Ik kan ‘m niet vinden? Al weer op toch niet
Edit: gevonden
Edit 2: aaaand it’s gone, of ik word gek. Kan ook.
Nieuw product: niacinamide in poedervorm, ben benieuwd.
Werd er ook knettergek van en ben overgestapt op Revolution’s niaciamide. Die werkt gelukkig ook.
Ik wil mijn TO routine gaan uitbreiden, maar ik weet even niet hoe ik dat moet aanpakken.
Nu doe ik 's ochtends en 's avonds:
reinigen met Neutral facewash, toner
Niacinamide 10% + Zinc 1%
Hyaluronic Acid 2% + B5 Natural
Moisturizing Factors + HA
Mijn huid is van nature vochtarm (vooral voorhoofd), roodheden op m’n wangen en met wat mee-eters/puistjes op m’n kin en neus (hormonaal). Dus ik zat te denken aan exfoliëren met Lactic Acid 5% + HA of Azelaic Acid Suspension 10%. En misschien gaan beginnen iets van Retinoid tegen de eerste lijntjes. Of is er nog een ander wondermiddeltje waar ik overheen kijk? Ben niet zo thuis in de TO oils.
Anyway, vooral m’n dag- en avondroutine verschillend aanpakken vind ik spannend. Iemand tips?
Overigens was Niacnamide in mijn lokale douglas Leidenweer op voorraad (jeej)
Ik heb wel een vette huid maar ik vond de lactic acid 5% niet echt iets doen, heel mild! Maar ik denk ook dat m’n huid niet tegen aha’s kan, overigens. De azelaic acid vond ik op zich wel fijn, maar eerder voor vlekjes enzo.
Ik gebruik niacinamide nu een tijdje nadat ik zoveel goede recensies had gelezen maar ik twijfel zo erg of het voor mij wat doet… mijn poriën zijn wel zichtbaar kleiner en ik lijk minder hardnekkige ontstekingen te hebben, maar tegelijkertijd lijk ik er wel een andere soort van acne door te krijgen (terwijl ik niacinamide ben gaan gebruiken om mijn acne te bestrijden). Ik heb de laatste tijd ineens allerlei kleine rode/roze bultjes waar uiteindelijk een klein kopje opkomt, heb ik nooit eerder gehad. Het is geen hardnekkende acne maar alsnog ontsierend. Misschien herkent iemand dit? Zo ja, kwam het door het gebruik van niacinamide?
Ga nu dus maar even stoppen met het gebruik, kijken of het dan weggaat
Ik had ook zulke vlekjes ervan gekregen:( Heb recentelijk nog een moisturizer gekocht met ook niacinamide erin en daar kreeg ik het weer van, dus voor mij was het ook geen succes helaas.
Ah dan ben ik dus niet de enige, vervelend hè:( had onbewust best veel hoop gevestigd op niacinamide omdat het bij zoveel mensen hun hormonale acne leek te bestrijden/ maar zal dus helaas nog even door moeten zoeken naar een ander product dat voor mij gaat werken
Thanks! Azelaic acid klinkt dan wel als geschikt. Heb hier en daar ook vlekjes omdat ik niet van puistjes kan afblijven
Ja dat had ik ook gelezen dus hoopte eerst dat dat het was, maar het is een heel ander soort puistjes dan ik normaal krijg en ik gebruik het nu langer dan 2 maanden en het vermindert niet. Dus denk dat niacinamide gewoon niet voor mij is.
@Solsikke fijn dat de bultjes nu zo goed als weg zijn gegaan! Hoe lang heeft dat ongeveer geduurd? En heb jij een vervangend product gevonden dat wel voor je werkt?
En @zomerliefhebber dat had ik ook gelezen, maar de puistjes die ik ervan kreeg, waren heel anders dan m’n normale puistjes en zaten op plekken waar ik geen puistjes heb. Jammer dat het bij sommigen gewoon echt niet werkt:( Bij mij waren ze trouwens best snel weer weg! Ik denk wel na twee weken niet echt zichtbaar meer.
Als je met Retinol wil beginnen, dan kan ik je de Granactive emulsion aanraden. Heel fijn spulletje, en nooit onrust van gehad. Ben zelf inmiddels over op de Granactive 5% in squalane, en ik merkte in het begin duidelijk dat het sterker was. Bovendien is de squalane veel vetter (vind ik qua gevoel minder) dan de emulsion.
Verder zou je nog in je ochtend routine de Buffet kunnen toevoegen. Vind ik zelf ook echt heel fijn voor hydratatie. Ik ben inmiddels op de variant met Copper peptides over, maar die is dubbel zo duur, dus eerst maar even kijken of de gewone fijn voor je is.
Ben je al gewend met exfolieren? Zo ja, ga dan meteen naar de lactic acid 10%. De 5% was voor mij echt te licht. En het masker is ook een hele fijne voor zo af en toe.
In de pure vorm Niacinamide gebruiken kan inderdaad een reactie geven. Eerst even stoppen en je huid wat rust geven. Mocht je het dan nog een keer willen proberen, meng dan eens een druppel of 2 door je moisturizer. Dat wil nog wel eens helpen om het minder sterk te maken.
Wat @TanteBetje al zei was bij mij ook zo. Gebruik het nou al een tijd maar als ik mijn niaciamide niet met mijn dagcreme meng of meer dan 2 druppels gebruik dan heb ik die bultjes gelijk weer.
Thanks voor je uitgebreide reactie en tips! Ik heb mn mandje flink volgegooid
Heb net mijn niacinamide laten vallen, had hem net een week en nu helemaal kapot😭 nu maar wachten tot hij weet te koop is.
Ja dit vind ik ook echt een nadeel. Ik doe maar af en toe een olie ‘s avonds want vind het gevoel heel onprettig.
Weet jij wat de koper deeltjes precies voor benefit hebben?