Thanks! Azelaic acid klinkt dan wel als geschikt. Heb hier en daar ook vlekjes omdat ik niet van puistjes kan afblijven
Ja dat had ik ook gelezen dus hoopte eerst dat dat het was, maar het is een heel ander soort puistjes dan ik normaal krijg en ik gebruik het nu langer dan 2 maanden en het vermindert niet. Dus denk dat niacinamide gewoon niet voor mij is.
@Solsikke fijn dat de bultjes nu zo goed als weg zijn gegaan! Hoe lang heeft dat ongeveer geduurd? En heb jij een vervangend product gevonden dat wel voor je werkt?
En @zomerliefhebber dat had ik ook gelezen, maar de puistjes die ik ervan kreeg, waren heel anders dan mān normale puistjes en zaten op plekken waar ik geen puistjes heb. Jammer dat het bij sommigen gewoon echt niet werkt:( Bij mij waren ze trouwens best snel weer weg! Ik denk wel na twee weken niet echt zichtbaar meer.
Als je met Retinol wil beginnen, dan kan ik je de Granactive emulsion aanraden. Heel fijn spulletje, en nooit onrust van gehad. Ben zelf inmiddels over op de Granactive 5% in squalane, en ik merkte in het begin duidelijk dat het sterker was. Bovendien is de squalane veel vetter (vind ik qua gevoel minder) dan de emulsion.
Verder zou je nog in je ochtend routine de Buffet kunnen toevoegen. Vind ik zelf ook echt heel fijn voor hydratatie. Ik ben inmiddels op de variant met Copper peptides over, maar die is dubbel zo duur, dus eerst maar even kijken of de gewone fijn voor je is.
Ben je al gewend met exfolieren? Zo ja, ga dan meteen naar de lactic acid 10%. De 5% was voor mij echt te licht. En het masker is ook een hele fijne voor zo af en toe.
In de pure vorm Niacinamide gebruiken kan inderdaad een reactie geven. Eerst even stoppen en je huid wat rust geven. Mocht je het dan nog een keer willen proberen, meng dan eens een druppel of 2 door je moisturizer. Dat wil nog wel eens helpen om het minder sterk te maken.
Wat @TanteBetje al zei was bij mij ook zo. Gebruik het nou al een tijd maar als ik mijn niaciamide niet met mijn dagcreme meng of meer dan 2 druppels gebruik dan heb ik die bultjes gelijk weer.
Thanks voor je uitgebreide reactie en tips! Ik heb mn mandje flink volgegooid
Heb net mijn niacinamide laten vallen, had hem net een week en nu helemaal kapotš nu maar wachten tot hij weet te koop is.
Ja dit vind ik ook echt een nadeel. Ik doe maar af en toe een olie ās avonds want vind het gevoel heel onprettig.
Weet jij wat de koper deeltjes precies voor benefit hebben?
Ik gebruik nu de Retinol in Squalane, maar ik gebruik hem nog te kort om er iets over te zeggen. Nu ben ik nog aan het purgen, maar de lijntjes zijn wel al minder
Ik gebruikte de granactive retinoid 5% en nu wou ik de retinol 1% gaan gebruiken maar mijn huid is al weken onrustig (bultjes en echt āpijnlijkeā puistjes ook) en ik besef nu pas dat het van de squalane zou kunnen zijn dus nu heb ik als basic routine cleanser, bha en niacinamide (omdat ik zeker weet dat mān huid daar wel tegen kan), crĆØme en spf. Hoop dat het snel opklaart
Koperpeptiden hebben een antioxidante werking en helpen met de aanmaak van collageen en elastine. Ik had per ongeluk het verkeerde potje gekocht (dus met koperpeptide, ik geloofde er niet zo in) en had niet de mogelijkheid het te ruilen. Dus ben het maar gaan gebruiken. Na een maand realiseerde ik me dat mijn huid nog rustiger, nog zachter was. Heb het uit mijn routine gehaald en na 2 weken wist ik zeker dat het voor mij goed was.
Wat helpt echt goed om (bruine en/of rode) vlekjes na wondjes en puistjes sneller te laten verdwijnen? TO producten die ik momenteel al heb zijn: aha+bha peeling, lactic acid 10, niacinamide, buffet, retinol 0,2, ascorbyl glucoside 12, hyaluronic acid, marula oil, squalane en nmf. Wat kan ik toevoegen/vervangen?
Azelaic acid!
Weten jullie misschien een goede vervanger voor fe salicylic acid? Want die wordt al maanden geupdate en de mijne is op. Daarnaast wil ik graag een anti-aging toevoegen maar ik weet niet zo goed welke. Ik heb een gevoelige huid met ook wel een beetje couperose. Als jullie verder nog aanraders hebben hoor ik t ook graag.
Ik gebruik nu:
Squalane cleanser
Hyaluronzuur of buffet met koper (of is dit al genoeg anti-aging? Ben mod 20 zonder rimpels nog)
Moisturizing factors
Eigenlijk gewoon iedere ochtend en avond.
Normaal dus ook in de avond salicylic acid.
The inkey list of paulaās choice bha!
Voor alle liefhebbers van de niacinamide en peeling .
Op mijn werk bij douglas in regio zuid Holland hebben we gister 2 hele kratten binnen gekregen Dus het lijkt of de levering weer normaler op gang komt voor nu
Fijn! Er zijn nog een paar dingen die ik nodig heb, maar die al zo lang op uitverkocht staan. Hopelijk hebben ze ook weer alles binnenkort op hun webshop staan!
Beetje āsufā antwoord, maar de beste anti-aging is en blijft spf, zeker als je de 30 nog niet voorbij bent. Verder is de Buffet echt heel goed.
De beste salicylic acid vervanger is voor mij van Paulaās Choice. Ik heb de mini van 30 ml, want ik gebruik het op kleinere plekken, zoals neus of op (niet-rijpe) puistjes. Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voor de BHA van TO weer terugkomtā¦
Ik kan nog heel even vooruit met mijn salicylzuur van TO, maar mijn huidige potje is de laatste uit mijn stash helaas. De bha van PC wordt hier vaak aangeraden, maar welke is fijn van haar lijn (met 2% salicylzuur)? Ik zie de skinperfecting bha, de resist lijn en de clear-lijn.