Het The Ordinary / Deciem topic

Ik gebruik nu de Retinol in Squalane, maar ik gebruik hem nog te kort om er iets over te zeggen. Nu ben ik nog aan het purgen, maar de lijntjes zijn wel al minder

Ik gebruikte de granactive retinoid 5% en nu wou ik de retinol 1% gaan gebruiken maar mijn huid is al weken onrustig (bultjes en echt ‘pijnlijke’ puistjes ook) en ik besef nu pas dat het van de squalane zou kunnen zijn dus nu heb ik als basic routine cleanser, bha en niacinamide (omdat ik zeker weet dat m’n huid daar wel tegen kan), crème en spf. Hoop dat het snel opklaart

Koperpeptiden hebben een antioxidante werking en helpen met de aanmaak van collageen en elastine. Ik had per ongeluk het verkeerde potje gekocht (dus met koperpeptide, ik geloofde er niet zo in) en had niet de mogelijkheid het te ruilen. Dus ben het maar gaan gebruiken. Na een maand realiseerde ik me dat mijn huid nog rustiger, nog zachter was. Heb het uit mijn routine gehaald en na 2 weken wist ik zeker dat het voor mij goed was.

1 like

Wat helpt echt goed om (bruine en/of rode) vlekjes na wondjes en puistjes sneller te laten verdwijnen? TO producten die ik momenteel al heb zijn: aha+bha peeling, lactic acid 10, niacinamide, buffet, retinol 0,2, ascorbyl glucoside 12, hyaluronic acid, marula oil, squalane en nmf. Wat kan ik toevoegen/vervangen?

Azelaic acid!

2 likes

Weten jullie misschien een goede vervanger voor fe salicylic acid? Want die wordt al maanden geupdate en de mijne is op. Daarnaast wil ik graag een anti-aging toevoegen maar ik weet niet zo goed welke. Ik heb een gevoelige huid met ook wel een beetje couperose. Als jullie verder nog aanraders hebben hoor ik t ook graag.

Ik gebruik nu:

Squalane cleanser
Hyaluronzuur of buffet met koper (of is dit al genoeg anti-aging? Ben mod 20 zonder rimpels nog)
Moisturizing factors

Eigenlijk gewoon iedere ochtend en avond.
Normaal dus ook in de avond salicylic acid.

The inkey list of paula’s choice bha!

2 likes

Voor alle liefhebbers van de niacinamide en peeling .
Op mijn werk bij douglas in regio zuid Holland hebben we gister 2 hele kratten binnen gekregen :partying_face: Dus het lijkt of de levering weer normaler op gang komt voor nu

6 likes

Fijn! Er zijn nog een paar dingen die ik nodig heb, maar die al zo lang op uitverkocht staan. Hopelijk hebben ze ook weer alles binnenkort op hun webshop staan!

Beetje “suf” antwoord, maar de beste anti-aging is en blijft spf, zeker als je de 30 nog niet voorbij bent. Verder is de Buffet echt heel goed.

De beste salicylic acid vervanger is voor mij van Paula’s Choice. Ik heb de mini van 30 ml, want ik gebruik het op kleinere plekken, zoals neus of op (niet-rijpe) puistjes. Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voor de BHA van TO weer terugkomt…

2 likes

Ik kan nog heel even vooruit met mijn salicylzuur van TO, maar mijn huidige potje is de laatste uit mijn stash helaas. De bha van PC wordt hier vaak aangeraden, maar welke is fijn van haar lijn (met 2% salicylzuur)? Ik zie de skinperfecting bha, de resist lijn en de clear-lijn.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit qua lijn, maar wel qua substantie. Lotion is creme-achtig, vond ik niet zo fijn, want er bleven wat korrelige substantie achter op mijn huid, alsof het niet goed introk. De gel moet je echt van houden. Je kunt het makkelijk aanbrengen, maar ik vond het wat raar aanvoelen. Ik ben blij met de liquid, dat is als een toner, iets vloeibaarder dan die van TO.
Ik heb de Skin perfecting variant. Die van de Clear-lijn heeft een iets lagere PH, waardoor hij met hetzelfde percentage BHA toch nog iets sterker is. De resist-lijn is de anti-aging lijn en heeft meer extra verzorgende ingredienten erin. Daarom ook wat duurder.

Ah ik vroeg me al af waarom die extra strength hetzelfde % salicylzuurhad als de regular strength! Thanks voor je reactie, zo chill altijd jouw uitgebreide info over skincare! Weet jij of die clear extra strength een liquid is of meer een gel?

1 like

Oe, dat weet ik niet, ik dacht liquid. Maar pas op hoor, bij vriendin brandde haar huid erg van die extra strength!
En lief, je compliment.

1 like

Ai, mijn valkuil is ook echt dat ik vaak voor de ‘kill it with fire’ methode ga, dus misschien even oppassen met deze :sweat_smile:

1 like

Yess, het is weer op voorraad bij Douglas!

Ik heb een heel erg vette acnegevoelige huid (,die wel tegen wat kan) en de extra strength liquid was eigenlijk perfect voor mij besef ik nu ik de gel gebruik, die vind ik zelf fijner aanvoelen maar lijkt wat te mild voor mij haha

1 like

ohh klinkt wel weer verleidelijk :sweat_smile: Mijn huid kan op zich ook wel wat hebben, maar ik weet nooit of ik er goed aan doe om grof geschut in te zetten. Ik denk dat het aan de staat van m’n huid ligt welke ik tzt bestel.

Ik las op de site van TO dat het het beste is om Retinoids in de koelkast te bewaren. Doen jullie dat ook? :eyes:

Oh dat had ik nog niet gehoord! Ik dacht altijd dat van die ‘skincare fridges’ wat absurd waren en dat in de koelkast bewaren onnodig was maar nu ga ik toch eens bekijken of dat beter is