Nog nooit van gehoord, maar als ik google zie ik het idd ook staan. Hmmm ik denk dat het voor mij te laat is aangezien ik het al twee maanden gebruik. Zal het voor de volgende keer onthouden!
Heb je nog aanraders van PC? Wil gratis verzending dus moet nog iets uitzoeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer haha
Moeilijk, want ik heb niet heel veel ervaring met hun producten. Maar ik vond hun moisturizers (met en zonder spf) heel fijn. En er is een fijne body lotion met AHA die geweldig helpt voor droge benen. En bij hun boosters schijnen echt hele geweldige producten te zitten. De niacinamide is bijvoorbeeld veel âeleganterâ en minder agressief van PC dan van TO. De Vitamine C en Azaelic Acid bijvoorbeeld ook.
Ja, dat heb ik wel gedaan vanaf het begin. Dit is mijn eerste flesje, dus ik heb geen idee of het echt een verschil maakt.
Ik denk dat de producten van TO het toch niet zijn voor mij Ik heb nu HA, azaelaic acid, niacinamide, glycolic acid en alpha arbutin geprobeerd (niet tegelijkertijd) en eigenlijk werkt het allemaal niet.
Ik heb het allemaal minimaal een maand geprobeerd en heb daarna alleen maar meer onzuiverheden en ik blijf er grote ontstekingen van krijgen.
Ik heb ook een tijdje die rode peeling gebruikt en een retinoid gebruikt, daar krijg ik geen last van maar ik heb ook niet het gevoel dat het veel voor mân huid doet.
Ik baal echt zo, ik wil gewoon een keer een fatsoenlijke huid. Ik ga denk ik maar overstappen op Paulaâs Choice
Heb je wel eerst een patch test gedaan?
Yes, daarbij zag ik geen bijzonderheden. Ik ben nu even met alles gestopt en gebruik alleen dingen voor reinigen, dagcrĂšme en spf
Heb je hele ernstige acne? Anders kun je ook overwegen om bij de huisarts te vragen om tretinoine, evt. in een laag percentage. Het wordt dan eerst een tijdje erger, maar nadien kan echt de meest heftige acne opklaren.
Deze Reddit staat vol voorbeelden van het effect: https://www.reddit.com/r/tretinoin/
Dank voor de tip! Nee het valt allemaal heel erg mee. Normaal gesproken heb ik af en toe een puistje en wat onzuiverheden op mân kin vooral.
Het zou alleen zo fijn om een mooie huid te hebben
Ah ik snap je! In dat geval is tretinoine misschien wel teveel van het goede.
Hoe lang heb je retinol gebruikt? Ik was begonnen met retinoid 0,2% gevolgd door retinol 2% en de eerste maand had ik wel (zelfs meer) last van puistjes, wat een bekende âbijwerkingâ is. Maar nu alleen nog rondom mân menstruatie. Misschien heb je wel langer dan een maand geprobeerd hoor, maar just fyi. En je zou ook nog een vitamine C derivaat kunnen proberen.
Ik doe âs avonds retinol en âs ochtends ascorbic acid + alpha arbutrin of vitamin C suspension 23% (en SPF 50) en dat werkt voor mij perfect.
In het begin dacht ik: wow misschien wel overdreven exfoliatie, maar ik bleek er nul last van te hebben en heb er alleen een mooie en acne vrije huid voor teruggekregen.
Hopelijk vind je iets wat je helpt.
Beauty Within is een youtubekanaal wat over skincare gaat. Ze hebben deze week een Deciem week. Weet niet hoe diep ze op dingen in gaan maar ben wel nieuwsgierig.
Ben nu al een tijdje bezig met Retinol 0.2% in squalaan en ik ben nog steeds enorm aan het purgen. Nu heb ik van Cosrx de AHA/BHA toner gekocht en hopelijk ga ik nu resultaten zien. De droogtelijntjes op mijn voorhoofd zijn wel al veel minder.
Kan ook van desqualane komen, die is vrij vet. Hoeveel druppels gebruik je?
Anders zou ik je toch eerst de granactive aanraden om mee op te bouwen.
3 druppels op mijn gezicht en 1 op mijn huid. Ik gebruikte al eerder squalane en merkte toen niet zoveel ervan. De granactive kan ik nu ook nergens op voorraad vinden, maar ben idd van plan om die te kopen nadat deze op is. Ik hou het nog even vol
Ik had de granactive 5% maar denk dat mijn huid heel erg onzuiver werd van de squalane. Weet jij toevallig goede alternatieven die geen squalane bevatten?
Paulaâs Choice heeft er verschillende, allemaal in siliconen.
Ik heb altijd last gehad van acné, maar dat heb in nu aardig onder controle. Wel heb ik met name op mijn kin nog veel kleine pukkeltjes. Klopt het dat niacinamide hiertegen helpt? Of kan ik beter iets anders aanschaffen? En kan ik dit gewoon combineren met andere huidverzorging (niks spannends behalve een serum met vitamine c)?
Weet iemand of the Ordinary ook een product heeft dat helpt tegen striae?
Niacinamide kan helpen maar je mag dat niet samen gebruiken, daar kan je rosacea van krijgen. Ene product âs ochtends en andere âs avonds en dan zit je safe
Ah ok top dankje!