Het The Ordinary / Deciem topic

what a shame dat ik met deze gebruikersnaam nog nooit hier wat heb gepost! en om meteen met de deur in huis te vallen, ik ben benieuwd wat jullie van deze routine vinden (het is nog concept). ik wil vooral minder onzuiverheden en gewoon een mooie huid :slight_smile:

's ochtends:

• ik reinig meestal met een tonic
  • niacimide
  • caffeĂŻne solution
  • pycnogenol

's avonds:

Ben benieuwd naar jullie gedachten!

2 likes

Tonic is niet echt om te cleansen dus ik zou idd een cleanser en spf toevoegen, en crème ook voor 's ochtens. En eventueel ook nog een exfoliant (bha) voor het verminderen van onzuiverheden

@zomerliefhebber @sushi

Thanks!! Ik heb een dagcreme maar daar zit geen spf in, en helaas waren ze bij TO niet op voorraad. Als jullie aanraders hebben… Pycnogenol werkt ook tegen onzuiverheden, maar moet zeggen dat het nieuw voor me is!

Goeie over die tonic, zou ik qua cleanser dezelfde van bv 1 2 free kunnen gebruiken in de ochtend of moet het iets van micellair water zijn? Ik ben zo’n noob :sweat_smile:

Ik doe de rode peeling eens per week overigens’

Je kan zeker dezelfde cleanser 's ochtends gebruiken. Miccelair water is eerder een ‘stap 1’ van een double cleanse, dus om je makeup en zonnecrème enz te verwijderen en dat heb je 's ochtends niet nodig :blush:
Over de zonnecrèmes van Purito heb ik al goede dingen gehoord!

2 likes

Aaah dat is goed om te weten! Ik heb jarenlang enkel dus micelIair water gebruikt en een dagcreme en dit voelt wel als het moment to step up my game. Merci!!:revolving_hearts:

1 like

Thanks :smile: ja ik deed vanochtend mn ‘nieuwe’ ochtendroutine inclusief crème en ik glansde ff als een kerstbal, maar goed als het verder z’n werk doet vind ik het helemaal prima!

1 like

ik heb mijn advies binnen :slight_smile: ik zet het hier neer mocht iemand dezelfde huid hebben als ik. ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik ga even nadenken wat ik als eerste ga kopen, ik denk de Niacinamide of Azeliac acid.

Dit was mijn samenvatting:
SKIN CONCERNS: Uneven colour, dry and red after a shower and cleansing. However I do get shiny or oily skin during day . Occ. breakout on chin or next to lips (probably from touching my face). Fine lines on forehead and next to eyes.

I would like a more balanced skin that doesn’t feel oily or dry, a more even skin tone and reduced redness, and tackling ageing of skin.

DECIEM PRODUCTS YOU ARE CURRENTLY USING: Buffet (once a week)
Hyuralonic acid (once a week)

SKIN ALLERGIES / INTOLERANCES: None

en dit was 1 van de foto’s die ik gestuurd had

Dit is het advies:

Based on the information provided, you may wish to explore the following:

• The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
    A high-strength vitamin and mineral formula that visibly targets the look of blemishes and signs of congestion . Niacinamide has also been shown to have a visible brightening effect.

*Please note that Niacinamide cannot be used alongside L-Ascorbic Acid and Ethylated Ascorbic Acid as Niacinamide can affect the integrity of these forms of Vitamin C.

Please see the suggested order of application below:

AM

1. Clean

2. “Buffet”

3. Hyaluronic Acid 2% + B5

4. Niacinamide 10% + Zinc 1%

5. Natural Moisturizing Factors + HA

6. Sunscreen

PM

1. Clean

2. Hyaluronic Acid 2% + B5

3. Alpha Arbutin 2% + HA

4. Azelaic Acid Suspension 10%

5. Natural Moisturizing Factors + HA

We recommend avoiding unprotected solar exposure, gradually incorporating one new product into your regimen at a time and applying test patches first to see what works best for your skin.

Mag ik vragen wanneer je ze had gemaild voor je advies? Ik heb ook gemaild en ben de 3-4 weken wachten ruimschoots gepasseerd maar heb nog niets gehoord!

Ik blijf een wat rommelende huid houden, vettig en heb nu vanochtend inneens twee onderhuidse pukkels op m’n kin.
Ik denk dat mijn regime misschien teveel stappen bevat. Ben benieuwd wat jullie vinden.

AM

• alleen een verfrissende toner (wilde eigenlijk nooit cleansen, maar misschien toch maar doen?)
  • Buffet
  • Ascorbic acid 8% + alpha arbutrin 2% (heb hyperpigmentaties) of vitamin C suspension 23% + HA spheres
  • moisturizer (neutrogena of purito)
  • spf (biore)

PM

• double cleanse met purito oil cleanser en cerave hydrating cleanser
  • soms een tonic: iUNIK galactomynes of een nieuwe die ik heb met hyaluronic acid maar ben naam kwijt
  • niacinamide + zinc
  • granactive retinol 2% suspension of lactic acid 10% (wissel ik af)
  • moisturizer

En 2-3x week AHA/BHA peel

Misschien moet ik meer zuren toevoegen en de vitamine C eraf halen? Alleen zuren kunnen dan weer niet met buffet natuurlijk. Of toch de azaelic acid proberen? Maar lactic acid zou toch zelfde soort effect moeten hebben?

Ik heb een vochtarme droge huid. Sinds kort heb ik schilfertjes rond mijn ogen (eczeem) en ook hier en daar wat schilfertjes op de rest van m’n gezicht. Ik gebruik nu het volgende:

‘S ochtends

1. Cetaphil Hydraterende Crème gemengd met een 2 druppels 100% Plant-Derived Squalane
  2. SPF Biodermal Gevoelige Huid

‘S avonds

1. Nivea NIVEA Waterproof Oogmake-up Remover (als ik oogmakup draag)
  2. Squalane cleanser TO
  3. La Roche-Posay Lipikar AP+M
  4. 100% Plant-Derived Squalane TO

Ik heb de Hyaluronic Acid van TO geprobeerd, maar ik had het idee dat dit niet veel deed behalve rullen (ik maakte het vochtig).
Iemand een goed idee wat ik kan toevoegen, of misschien juist weglaten.

Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je de niacimide een tijdje weg laat. Daar kreeg ik echt veel onderhuidse puisten van

1 like

O echt! Ga ik dat proberen thanks!

Als je schilfertjes enkel rond je ogen zitten, misschien die oogmakeup remover weglaten en kijken of dat helpt? Hij staat er wel om bekend om eczeem te veroorzaken namelijk.
Als je je make up er goed af wil halen kun je het beste eerst cleansen met een cleanser op oliebasis en daarna eentje op waterbasis. (Nu gebruik je eigenlijk 2x olie.) De squalane cleanser is een olie dus die zou je oog make up moeten kunnen verwijderen. Daarna kun je nog reinigen met bijv. ene micelair water (of iets anders op waterbasis).

@lapzwans je kunt ook een product proberen met minder niciamide. 10% is best veel. Purito heeft geloof ik een minder sterke variant.

(Ps. al mijn info komt van tiktok.)

1 like

Dat klinkt heel logisch! Dankjewel!

1 like

De beste bron
Ik heb ook de niacinamide met Yuja van Best of Mi en die heeft 5% dus dan probeer ik dat inderdaad!

1 like

Ik heb net bij Deciem een bestelling geplaatst, want winter is coming. Met die chart heb ik even gecheckt of alles gecombineerd mag worden, maar ik ben benieuwd of ik iets over het hoofd heb gezien of als jullie nog tips hebben. Ik doe rustagh aan met introduceren op m’n hoofd natuurlijk. Ik heb een vochtarme huid die in de zomer top is, maar in de winter hangen de vellen eraan en krijg ik droge rode plekken en neiging tot eczeem. Verder ietwat vette t-zone. Ik draag geen make-up.

AM:
CeravĂŠ hydrating cleanser
TO Acid Toner
TO Hyaluron Zuur
TO granactive retinoid emulsion 2% (om de dag)
TO Lactic Acid 10% (om de dag)
La Roche Posay hydraphase Riche
La Roche Posay anthelios gel spf 50 (als ik naar buiten ga #quarantina)

PM:
Bioderma micellair water
TO The buffet
TO niacimide + zinc op t-zone

Je kan kijken of er een mildere oogreiniging is dan degene die je nu gebruikt. Heb in de winter ook last van die schilfertjes, bij mij irriteert eigenlijk alle twee-fasen reiniger (die je moet schudden), dus nu micellair water icm cerave hydrating cleanser/foam.

1 like

Ik zou de niacinamide en buffet naar de AM brengen en de granactive en lactic acid naar de PM routine. Vooral ook omdat je in de ochtend al de acid toner hebt. Daarnaast maken deze stoffen je huid lichtgevoelige, en zijn daarom beter in een avond routine.

2 likes

Thanks! Helaas kan de acid toner niet met the buffet, maar dan verplaats ik die ook wel naar de avond :).

De acid toner kan ook niet met granactive. Daarnaast wordt er ook geadviseerd om niet in 1 routine 2x een acid te gebruiken.

Let op met de acid toner. Dit is scherp spul en niet voor iedereen geschikt, zeker niet iedere dag.
(Op mijn gezicht nooit meer)