O echt! Ga ik dat proberen thanks!
Als je schilfertjes enkel rond je ogen zitten, misschien die oogmakeup remover weglaten en kijken of dat helpt? Hij staat er wel om bekend om eczeem te veroorzaken namelijk.
Als je je make up er goed af wil halen kun je het beste eerst cleansen met een cleanser op oliebasis en daarna eentje op waterbasis. (Nu gebruik je eigenlijk 2x olie.) De squalane cleanser is een olie dus die zou je oog make up moeten kunnen verwijderen. Daarna kun je nog reinigen met bijv. ene micelair water (of iets anders op waterbasis).
@lapzwans je kunt ook een product proberen met minder niciamide. 10% is best veel. Purito heeft geloof ik een minder sterke variant.
(Ps. al mijn info komt van tiktok.)
Dat klinkt heel logisch! Dankjewel!
De beste bron
Ik heb ook de niacinamide met Yuja van Best of Mi en die heeft 5% dus dan probeer ik dat inderdaad!
Ik heb net bij Deciem een bestelling geplaatst, want winter is coming. Met die chart heb ik even gecheckt of alles gecombineerd mag worden, maar ik ben benieuwd of ik iets over het hoofd heb gezien of als jullie nog tips hebben. Ik doe rustagh aan met introduceren op mân hoofd natuurlijk. Ik heb een vochtarme huid die in de zomer top is, maar in de winter hangen de vellen eraan en krijg ik droge rode plekken en neiging tot eczeem. Verder ietwat vette t-zone. Ik draag geen make-up.
AM:
Ceravé hydrating cleanser
TO Acid Toner
TO Hyaluron Zuur
TO granactive retinoid emulsion 2% (om de dag)
TO Lactic Acid 10% (om de dag)
La Roche Posay hydraphase Riche
La Roche Posay anthelios gel spf 50 (als ik naar buiten ga #quarantina)
PM:
Bioderma micellair water
TO The buffet
TO niacimide + zinc op t-zone
Je kan kijken of er een mildere oogreiniging is dan degene die je nu gebruikt. Heb in de winter ook last van die schilfertjes, bij mij irriteert eigenlijk alle twee-fasen reiniger (die je moet schudden), dus nu micellair water icm cerave hydrating cleanser/foam.
Ik zou de niacinamide en buffet naar de AM brengen en de granactive en lactic acid naar de PM routine. Vooral ook omdat je in de ochtend al de acid toner hebt. Daarnaast maken deze stoffen je huid lichtgevoelige, en zijn daarom beter in een avond routine.
Thanks! Helaas kan de acid toner niet met the buffet, maar dan verplaats ik die ook wel naar de avond :).
De acid toner kan ook niet met granactive. Daarnaast wordt er ook geadviseerd om niet in 1 routine 2x een acid te gebruiken.
Let op met de acid toner. Dit is scherp spul en niet voor iedereen geschikt, zeker niet iedere dag.
(Op mijn gezicht nooit meer)
Goeie! Mijn huid gaat gelukkig heel goed op de toner, ik gebruik âm al twee jaar.
ik heb 4-5 weken erop gewacht volgens mij! ze hebben inderdaad een erg lange wachttijd nu! hopelijk krijg je het snel
Vraagje! Misschien hoort die niet helemaal hier thuis en meer in het beautytopic maar toch.
Hoe doen jullie het met SPF/moisturizer in de ochtend, als je je daarna wilt opmaken. Soms gooi ik een bronzer op mân gezicht maar zolang de creme nog âvoelbaarâ is op mijn huid wordt dit heel schmutzig. In het weekend kan ik het dan wel even laten luchten en daarna pas aan poeders beginnen, maar doordeweeks moet het eigenlijk wel in één moeite doorkunnen. Normaal deed ik alleen 's avonds een creme maar omdat ik nu TO gebruik wil ik wel de deur uit met een SPF op.
Ik doe mijn routine tot dagcreme en doe dan bodylotion op. Nadien ga ik over op spf en kleren. Als ik aangekleed ben, doe ik Make-up op.
Ik doe ook mijn skincare routine echt als allereerste als ik wakker wordt.
Daarna ga ik omkleden, tandenpoetsen, tas inpakken etc, en dan opmaken.
Heeft er iemand ervaring met foundation van TO?
Ja, de serum foundation gebruik ik zelf af en toe. Ik heb een droge huid en merk dat 'ie wel behoorlijk vettig is, dus ik moet tussendoor wel poederen. Ik vind het vooral fijn dat de kleuren en ondertonen uitgebreid zijn, de formule licht is en het lang mooi op de huid blijft zitten. Het is lichte- tot mediumdekking, maar het is wel op te bouwen zonder dat het cakey wordt. Ik geloof ook wel dat er betere ingrediënten inzitten dan in mijn andere foundations; ik merk dat het in ieder geval minder comedogeen is.
Ik ben niet per se fan van de serum foundation. Ik heb een vrij vettige huid met wel wat plekjes die hard geaccentueerd worden. Qua dekking heel licht, waardoor het eigenlijk enkel mooi is wanneer mijn huid heel effen is. De kleurkeuze is wel goed! Als je dus eigenlijk al een heel mooie huid hebt, maar nog een beetje egaler wil, is het een aanrader, anders niet.
Het gerucht gaat dat deciem met een salicylzuur poeder komt! De vloeibare variant is al zo lang out of stock haha, ben benieuwd hoe dit gaat zijn.
Oh bah, ik ben helemaal geen fan van die poedersâŠ
Nu alles al binnen via Deciem