Het The Ordinary / Deciem topic

M’n salicylzuur is bijna op… Is er een alternatief bij The Ordinary?

Nope, helaas al tijden uit productie. Wachten op nieuwe versie. In de tussentijd is er wel een salicylzuur/charcoal masker uitgekomen, als je dat fijn vindt. En in de Peeling zit BHA. Anders richting Paula’s Choice of Inkey List.

1 like

Ik ook! Twee keer serieus geprobeerd maar conclusie is dat mijn huid er echt slecht op reageert. Precies het tegenovergestelde van wat het zou moeten doen!

Een masker vind ik minder fijn :slight_smile:
Ik ga m’n BHA dan maar vaker gebruiken. Die is ook uitverkocht nu… Hopelijk komen ze snel met een nieuwe versie :slight_smile:

Je weet toch dat BHA = salicyzuur? Aangezien je aangeeft dat je salicyl bijna op is maar daarna zegt nog BHA te hebben? :sweat_smile:

Ja dat weet ik :slight_smile: Ik combineer ze met elkaar. Alleen salicylzuur doet te weinig. In combinatie met BHA gaat het prima. Moet nu dus even uit gaan zoeken hoe vaak ik BHA kan gebruiken.

Maar wat denk jij dat het verschil is tussen salicylzuur en BHA? Of zijn het voor jou 2 verschillende producten? Staat er ook een percentage bij?

1 like

Ik ga toch weer stoppen met de niacinamide, ik heb het ongeveer 'n maand gebruikt maar mijn huid is er zó veel slechter van geworden. Hopelijk klaart het hierdoor weer een klein beetje op…

Ik hoorde dat het mischien met de zink te maken heeft. The ordinary heeft altijd niacinamide met zink en na wat googlenen zeggen sommige dat niacinamide niet echt irriterend is maar zink dat wel kan zijn.
Weet niet of mensen ervaring hebben met switchen naar niacinamide zonder zink maar lijky me wel interessant om het verschil op mijn huid te zien.

3 likes

Zou best kunnen idd!
Ik heb de niacinamide gebruikt en kreeg in die periode juist meer onzuiverheden, gebruik nu een toner waar het inzit en mijn huid ziet er nu veel beter uit dan toen

1 like

De granactive retinoid in squalane stinkt echt. Het ruikt naar verlepte bloemen in combinatie met het stinkende water in de vaas. Zo zonde want de granactive emulsie stonk helemaal niet.

Heb je wel eens een oliereiniger geprobeerd? Dat is beter dan een micelair water, omdat je het met water afspoelt en dus je huid echt reinigt. Bij een micelair water blijven de reinigende stoffen op je huid liggen en dat is uiteindelijk niet echt schoon.

Ik heb ook een droge en af en toe vochtarme huid, en houd niet van teveel reinigen. Ik gebruik in de ochtend vaak alleen wat water, in de avond een oliereiniger (DHC Oil cleanser) en milkreiniger (Sioris Cleanse me softly).

2 likes

Ik dubbel cleanse 's avonds. Maar als ik geen make up heb gedragen, of alleen mascara, dan gebruik ik alleen de oliecleanser. Die kun je voor veel geld bij de ICI krijgen, maar ik bestel ze beide altijd bij Yesstyle.

Edit: En van TO kun je als je een oliecleanser een keer wilt proberen natuurlijk de squalane cleanser proberen. Ik vind die andere prettiger, maar dit is ook zeker een optie!

1 like

Is er ook een apart skincare topic eigenlijk ff actief is?

Het beautytopic

Ik heb de oliereiniger van Balea (vochtarme huid, droog tot normaal, weinig tot geen make-up) en ik ben tot nu toe wel tevreden geloof ik! Als deze op is zou ik wel die DHC olie willen proberen, omdat deze een beetje stroef is, maar om te kijken of je het fijn vindt kan ik deze aanraden.

1 like

Hoe werkt de retinol 2% squalane voor jullie huid? Ik heb het idee dat ik er enorme (onderhuidse)puisten van krijg?

Even een korte vraag tussendoor (zonder het hele topic door te nemen)

Is de The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% High Strength Vitamin and Mineral Blemish Formula
samen met de The Ordinary Natural Moisturising Factors + HA
Een goede basis als dag verzorging? (mijn dagcrème is op en ik zoek iets wat goed hydrateert)
of adviseren jullie een andere combinatie / dagcrème?

Is prima, maar als je niacinamide in een moisturizer wil hebben kun je ook die van dr Leenarts kiezen. Wel meer geschikt voor een drogere huid. Met of zonder spf.

Ik heb ook een vraag!

Mijn huid heeft veel roodheid en nog wat acne littekens, dus zoals The Ordinary mij adviseert gebruik ik de Niacinamide & Hyaluronic Acid 2% + B5 Serum routine. Ik merk echter wel dat mijn huid erg droog is/daarvan wordt. Ik heb dus al de Moisturizing creme toegevoegd, maar die is ook niet héél voedend merk ik. Ik wil dan nog wel eens olie toevoegen - de Rose Hip Seed oil is fijn voor mijn huid, maar vraag me niet af of ik de oplossing niet ergens anders moet zoeken.

Tweede vraag naar aanleiding van deze routine: ik merk dat mijn poriën enorm zichtbaar zijn sinds ik deze producten gebruik, terwijl deze normaal eigenlijk niet zo duidelijk zijn bij mij. Niet zo’n fijne kwaal om erbij te hebben, vooral gezien mijn gezicht al wat te lijden heeft qua roodheid en littekens.

Ik gebruik The Ordinary nu al een hele tijd, veel producten ook geprobeerd, maar kom nu even hier met deze vraag. Wie me kan helpen, enorm bedankt :heavy_heart_exclamation:

Oja ik heb ook nog de AHA 30% maar toen ik weer met Niacinamide begon heb ik die even links laten liggen. En die droogt voor mijn gevoel ook uit, dus even pauze nog.