Worden producten deze maand ook weer aangevuld?
Wat gebruik je nu als routine?
De NMF is in ieder geval vandaag weer aangevuld, dus ik denk dat er wel meer wordt bijgevuld! Alleen zag ik op instagram dat ze voor de salicylzuur, glycolzuur en alpha arbutin nog geen datum in zicht hebben…
Jaaa, die moest ik hebben. Heb er gelijk twee besteld
Yes, ik. Ik geloofde er ook niet in, want inderdaad zijn de wetenschappelijke studies flinterdun. Maar ik had per ongeluk een potje met copper peptides, en kon het niet meer ruilen. Dus ik besloot het maar in gebruik te nemen. Na 3-4 weken vond ik mijn huid zo mooi, en toen besefte ik dat het enige dat anders was in mijn routine de copperpeptides was. Sindsdien die gebruikt en erg tevreden.
Ik heb nu deze routine;
Ochtend;
Cleanser
Hyaluronic Acid 2% + B5
Creme
Avond:
Cleanser
Glycolic Acid 7% Toning Solution
Hyaluronic Acid 2% + B5
Azelaic Acid Suspension 10%
Creme
2x per week AHA 30% + BHA 2%
Ik twijfel over toevoegen van vitamine C. Iemand die dit doet en ervaringen kan delen?
Dankje voor je uitgebreide antwoord! Waar in je routine pas je het in? Ben je tevreden over die jij gebruikt?
Ik kreeg zelf erg veel reactie van pure vitamine c, ook die van Paula’s Choice. Ik ben nu al een tijdje heel blij met de Ascorbyl Glucoside van TO. Is een erg stabiele en sterke Vit C derivaat, die vrijwel geen reactie geeft. Werk heel erg goed met Niacinamide (en alle andere vormen van C mag je daarmee niet mengen). Ik krijg er een fijne huid van.
Zie voor meer info dit artikel: https://www.byrdie.com/ascorbyl-glucoside-for-skin-4773538
Ochtend: hyaluronzuur, niacinamide en dagcreme
Avond: facewash, hyaluronzuur, borage seed oil en azelaic acid
Dit gebruik ik nu. Clenser, niacinamide en crème 2 keer per dag, die rode 1 keer per week. Ik ben iemand die langzaam op moet bouwen maar ondertussen kan er wel weer iets bij en aangezien er nu korting is wil ik iets nieuws gaan proberen. In de zomer gebruik ik hier de spf.trouwens bij maar nu niet.
Iemand een tip wat hier goed bij past?
Wat ik zelf nog beter zou willen is iets tegen puistjes en een egalere huid qua kleur. Ook heb ik hele donkere kringen onder mijn ogen.
Nee, maar ik heb het al sinds mijn 19e elk jaar in het najaar zo erg, sinds dat ik gestopt ben met de pil
Ik gebruik die rode savonds op zondag, ma en di zijn dagen dat ik nauwelijks buiten kom, vandaar geen spf!
En Ja ik zat aan Pycnogenol 5% te denken zelf en misschien ook Amino Acids + B5 of Granactive Retinoid 5% in Squalane?
Heb je wel eens een acid gebruikt? Ik zou beginnen met de lactic acid 5% en evt. een kleine verpakking van de BHA liquid van Paula’s Choice, voor speciaal je kaaklijn.
Oke ga ik doen. Dankje! En als je tijd en zin hebt, hoe gebruik ik dat?
Gewoon als serum, na reiniging. Je doet wat druppels (ik doe ong. 6-8) op je hand en smeert het uit over je gezicht. Laat het even intrekken en als je huid niet meer plakkerig is, en droog is het ingetrokken. Dan kun je verder met de rest van je routine. In de avond is het beste. En overdag spf dragen! De BHA voor de regio met de puistjes, dat is vetoplossend en zachter, dus die is beter voor die regio.
Naast de ‘usual suspects’ die hier vaak genoemd worden en in veel routines zitten, wil ik een paar producten even in het licht zetten. Voor als je op zoek bent naar een nieuw product in je routine.
Multi-Peptide Serum for Hair Density
Dit haarserum is geweldig voor gevoelige hoofdhuidjes, of als je hoofdhuid droog wordt in de winter. Het is een serum vol met ingredienten die je ook in de beste moisturizers aantreft, maar nu in een waterig serum dat je haar niet vet maakt. Denk aan glycerine, cafeïne, verschillende peptiden (zoals in de Buffet), groene thee extract en belangrijke aminozuren. Met het pipet kun je het precies op de hoofdhuid aanbrengen, bij voorkeur in de avond. Of het serum je haar voller maakt of meer haar geef, waag ik te betwijfelen.
Granactive Retinoid 2% Emulsion
Er is ongelooflijk veel onderzoek gedaan naar Retinol en hoewel dat goede resultaten geeft is het ook een product dat makkelijk en bij veel mensen een reactie geeft. Je moet het goed opbouwen en het zit altijd in een vettige stof opgelost. Zo ook die van TO. Maar dan de Granactive Retinoid Emulsion. Een cremig, waterig serum waarbij het percentage doet vermoeden dat het de mildste van alle retinoid producten is. Maar niets is minder waar. Naast het milde, maar effectieve retinol derivaat Hydroxypinacolone Retinoate zit er ook een ondersteunende hoeveel klassieke retinol in. Dat zit niet in de varianten in squalane, en daarmee is dit serum de mildste maar qua effectiviteit een van sterkste retinol-producten van TO.
Lactic Acid 5% of 10% + HA
Een heel makkelijk serum om een milde exfoliant in je routine op te nemen. Trekt razendsnel in je huid en als het helemaal is opgenomen kun je verder andere producten. Ruimt de overtollige huidschilvers op en haalt de dofheid weg, stimuleert je huid nieuwe huid aan te maken en je huid wordt daardoor minder droog. Rustig opbouwen maar je kunt het dagelijks gebruiken.
Tot slot nog een iets duurder product van NIOD:
Low Viscosity Cleansing Ester (LVCE)
Een milde reiniger, die je huid super schoon maakt zonder te strippen. Het lijkt een waterige facewash, maar er zit geen water in. Het voelt een beetje olieachtig als je over je huid wrijft, maar veel lichter dan een oliereiniger, meer als een micellair water. Pas na een paar weken merk je het verschil. Je huid wordt rustiger, serums worden beter opgenomen. Moeilijk uit te leggen. Gevalletje: je ziet het pas als je het door hebt.
Veel plezier met jullie aankopen!
Oh, dat van de GRE wist ik niet! Ik was na 2 flesjes hiervan overgestapt op de laagste met squalane, maar nu twijfel ik of ik beter terug ga naar GRE. Anderzijds reageer ik goed op mijn huidige retinol en ik vind het vettige niet erg… moeilijk!
Wat zijn verder jouw holy grails/musthaves van TO? Ook al zijn ze hier al vaak genoemd, ik lees graag jouw informatieve reacties.
Yes! Vooral goed je huid in de gaten houden. Als je geen irritaties voelt, mag je wat vaker gebruiken. Je kunt de werking ook verminderen door sneller je moisturizer (of de volgende stap in je routine) op te doen. Zodra de PH waarde stijgt, verminderd de werking van de lactic acid. Ook daarmee kun je spelen.
(een overge-exfolieerde huid voelt als een lichte schaafwond)
Hier kan ik niet zo snel iets over vinden. Wel dat roken de effectiviteit van vitaminen verminderd en dat je er meer van nodig hebt, om dat effect te compenseren. Dat geldt dus ook voor het eten van vitaminen. Stuur me even jouw bron, dan kijk ik er even naar.