Ik ken deze cleanser niet, maar er zit heel erg veel parfum in, dat lijkt me voor een huid met acne niet een aanbeveling. Heb je wel eens een reinigingsolie of -balm geprobeerd? Kijk eens bij de Bodyshop, die heeft goede, met kamille. Daar zit een klein beetje parfum in, maar niet zo heftig, en het is een zachte reiniging.
Als je droge huid krijgt van Niacinaminde of de HA, dan zou ik even met beide stoppen en kijken wat je huid doet. Mijn eigen ervaring is dat beide je huid juist plakkerig maken. En teveel niacinamide kan een reactie geven. Begin na een week of 2 met 2 druppels niacinamide door je moisturizer te mengen en kijk of dat wat doet. Pas als je tevreden bent, kun je beginnen met HA, niet meer dan 2 druppels. Die eerst opbrengen, en dan de moisturizer gemengd met niacinamide.
Hyaluronzuur kan tot 1000 maal zijn gewicht in vocht aantrekken. In warme landen met hoge luchtvochtigheid wordt het daarom als “stand alone” serum gebruikt. In ons klimaat echter, moeten we zorgen dat we onze huid afsluiten na gebruik van dit serum, anders wordt het vocht van onze huid naar de hyaluron getrokken, terwijl het in de huid moet blijven. Ik ben zelf niet zo onder de indruk van de HA van TO. Ik gebruik wel een HA toner, maar als eerste vochtinbrengende basis, en daar overheen serums en een goede moisturizer.
Om een droge huid minder droog te maken is exfolieren goed, vooral met een zuur. Je lost daarmee de bovenste loszittende huidschilvers op, waardoor nieuwe huid aan de oppervlakte komt. Je huid wordt daarmee gestimuleerd zich te vernieuwen. Je huid wordt er minder dof van, en kan beter producten opnemen, waardoor het minder droog aanvoelt. Er zijn 2 soorten zuur: AHA en BHA. Omdat jij aangeeft acne te hebben, zou ik de BHA (salycilzuur) adviseren. Deze is zachter voor je huid, en werkt ook vetoplossend, waardoor het ook in je poriën kan reinigen. Let wel op: zuren moet je nooit direct op open acne gebruiken. Helaas is het niet makkelijk een goed product met BHA te vinden. Ik vind zelf die van PC erg goed, maar in K-beauty webshops is soms ook wel iets te vinden. Een ander alternatief is die van de Inkey List. Helaas is het wel in plastic verpakt.
AHA is een zuur dat niet vetoplossend werkt, maar wel wat beter huidoplossend. Daarom heel erg geschikt voor droge huid. Als je eenmaal goed tegen de BHA kunt, kun je daarom dit afwisselen met een AHA, bijvoorbeeld de lactic acid 5% van TO. Dit zou ik in de avond doen, want Niacinamide en zuren wil je niet mengen in 1 routine, en je huid wordt iets lichtgevoeliger van zuren, dus liever 's avonds gebruiken. En liefst ook een SPF overdag.
Resume: 2 weken even geen producten. Dan in de ochtend 2 druppels niacinamide door je moisturizer mengen. Als dat goed gaat (2 weken testen), dan HA 2 druppels ervoor op je huid doen. 's Avonds je huid eerst een acid, dan een zachte rijke creme en/of olie.
(sorry voor dit lange verhaal)