Het The Ordinary / Deciem topic

Haha, helemaal niet gezien ergens? Oeps…
Ik ben niet grappig genoeg voor een titel, geloof ik? :rofl:

Oh sorry, die volg ik niet, dus nooit gezien… Ik ga kijken!

Thx voor je uitgebreide uitleg!
Ik heb even gegoogled hoe je huid eruit ziet bij zo’n niacinamide flush en dat heb ik nog niet gehad bij de combi toner + liquid exfoliant maar wel toen ik dat AHA/BHA masker van TO en die niacinamide toner kort na elkaar gebruikt had! Voelde inderdaad echt super onaangenaam! Nu weet ik dat het warschijnlijk die producten waren en niet mijn dagcreme of zo.
Ik begrijp uit je uitleg dat ik ze wel bijvoorbeeld savonds en sochtends kan gebruiken, dus in een afzonderlijke routine? Want als de ene de werking van de ander teniet doet vind ik het wel zonde hoor, ook van mn geld :stuck_out_tongue:
Ik kon geen percentage vinden maar ga ze gewoon niet meer combineren

1 like

Als ik dingen van The Ordinary wil gaan kopen en me een beetje wil verdiepen in bestanddelen en de hele wetenschap erachter, welk filmpje of artikel kan ik dan het beste checken?

Ja precies, je kunt ze heel goed in aparte routines gebruikt worden.

1 like

De hele maand november weer 23% korting!

Oh echt fijn thanks! Meteen weer ingeslagen.

1 like

Is er iets van the ordinary wat goed plaatselijk werkt voor puisten? Ik gebruik al een jaar dezelfde routine en ben daar tevreden over, maar in het najaar krijg ik altijd veel puisten op mijn kaak en ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet?

Worden producten deze maand ook weer aangevuld?

Wat gebruik je nu als routine?

I laf James Welsh en Hyram hiervoor :slight_smile:

1 like

De NMF is in ieder geval vandaag weer aangevuld, dus ik denk dat er wel meer wordt bijgevuld! Alleen zag ik op instagram dat ze voor de salicylzuur, glycolzuur en alpha arbutin nog geen datum in zicht hebben…

1 like

Jaaa, die moest ik hebben. Heb er gelijk twee besteld

1 like

Yes, ik. Ik geloofde er ook niet in, want inderdaad zijn de wetenschappelijke studies flinterdun. Maar ik had per ongeluk een potje met copper peptides, en kon het niet meer ruilen. Dus ik besloot het maar in gebruik te nemen. Na 3-4 weken vond ik mijn huid zo mooi, en toen besefte ik dat het enige dat anders was in mijn routine de copperpeptides was. Sindsdien die gebruikt en erg tevreden.

2 likes

Ik heb nu deze routine;
Ochtend;
Cleanser
Hyaluronic Acid 2% + B5
Creme

Avond:
Cleanser
Glycolic Acid 7% Toning Solution
Hyaluronic Acid 2% + B5
Azelaic Acid Suspension 10%
Creme

2x per week AHA 30% + BHA 2%

Ik twijfel over toevoegen van vitamine C. Iemand die dit doet en ervaringen kan delen?

Dankje voor je uitgebreide antwoord! Waar in je routine pas je het in? Ben je tevreden over die jij gebruikt?

Ik kreeg zelf erg veel reactie van pure vitamine c, ook die van Paula’s Choice. Ik ben nu al een tijdje heel blij met de Ascorbyl Glucoside van TO. Is een erg stabiele en sterke Vit C derivaat, die vrijwel geen reactie geeft. Werk heel erg goed met Niacinamide (en alle andere vormen van C mag je daarmee niet mengen). Ik krijg er een fijne huid van.
Zie voor meer info dit artikel: https://www.byrdie.com/ascorbyl-glucoside-for-skin-4773538

3 likes

Ochtend: hyaluronzuur, niacinamide en dagcreme
Avond: facewash, hyaluronzuur, borage seed oil en azelaic acid

Dit gebruik ik nu. Clenser, niacinamide en crème 2 keer per dag, die rode 1 keer per week. Ik ben iemand die langzaam op moet bouwen maar ondertussen kan er wel weer iets bij en aangezien er nu korting is wil ik iets nieuws gaan proberen. In de zomer gebruik ik hier de spf.trouwens bij maar nu niet.

Iemand een tip wat hier goed bij past?

Wat ik zelf nog beter zou willen is iets tegen puistjes en een egalere huid qua kleur. Ook heb ik hele donkere kringen onder mijn ogen.

1 like

Nee, maar ik heb het al sinds mijn 19e elk jaar in het najaar zo erg, sinds dat ik gestopt ben met de pil