Het The Ordinary / Deciem topic

Nu het buiten weer kouder wordt en de verwarming weer aanstaat merk ik dat mijn huid weer een stuk droger is. Vooral aan mijn neus en tussen de wenkbrauwen krijg ik velletjes :worried:

Mijn routine is momenteel vrij basic maar er zitten op zich wel redelijk wat hydraterende producten in. Iemand een idee waar ik nog zou kunnen aanvullen of wat ik zou kunnen swappen?

Omdat ik momenteel vrijwel geen make up draag is mijn AM/PM routine ongeveer hetzelfde (geen double cleanse):

• gentle oil cleanser (Klairs)
  • hyaluronzuur TO
  • buffet + copper TO
  • rose hip seed oil TO (soms overdag, altijd voor het slapengaan)
  • glow moisturiser van Huxley

1x per week masker, afwisselend tussen: red peel van TO, renaissance mask van Oskia, drink up intensive mask Origins, vitamine E mask Klairs, Glow Mask van Susanne Kaufman (Grijp nu meestal naar de meest hydraterende maskers)

Ik heb het 7 skins principe een tijdje uitgetest maar merkte weinig verschil.

Iemand tips?

Haha, dank voor mijn extra titel! Heel grappig! Thanks! (was jij dat?)

2 likes

Ik ben er zo een waar jullie een hekel aan hebben in dit topic, maar ik ga het toch doen: ik heb tips nodig en kan me er al maanden niet toe zetten me volledig zelf te verdiepen in dit alles.

Ik ben 34 en werk meeste van de tijd thuis of in de kelder van een ziekenhuis, zie niet bizar veel daglicht en kom ook niet heel veel buiten. Weet dat ik dan evengoed een spf zou moeten gebruiken, maar elke die ik tot nu toe heb geprobeerd krijg ik pukkels van, dus buiten de spf in m’n foundation gebruik ik niks daarvoor.
In m’n puberteit echt een dramatisch vette huid gehad altijd met een baggervette t-zone vol puistjes. Daar dus ook redelijk wat littekens van.
Inmiddels nu al jaren hetzelfde:
Redelijk normale huid overal, snel rood en gevoelig, bijna altijd wel een paar kleine pukkeltjes rond m’n neus, mond, kin, slapen of voorhoofd en behalve op m’n voorhoofd nog niet echt lijntjes of rimpels ergens anders. Heel af en toe droge plekjes op m’n wangen. Mn huid voelt in de winter trekkerig als ik onder de douche uit kom.

Ik gebruik nu in de ochtend:
The Body Shop - Camomile micellar cleansing water
TBS - Drops of Youth youth eye concentrate (roller)
The Ordinary - Hyaluronic Acid 2% + B5
TBS - Drops of Youth youth cream (zo goed als op, dus zoek iets nieuws hiervoor)

En in de avond:
(TBS - Camomile waterproof eye & lip make-up remover
TBS - Aloe calming facial cleanser, als ik make-up op heb gehad)
TBS - Camomile micellar cleansing water
TBS - Tea tree skin mattifying toner
TBS - Drops of Youth youth concentrate serum
TBS - Drops of Youth youth bouncy eye mask
TBS - Drops of Youth youth cream (zo goed als op, dus zoek iets nieuws hiervoor)

Op zondag:
Hele avond routine plus na schoonmaken en voor verzorgen:
The Ordinary - Salicylic Acid 2% Masque
En ipv de TBS - Drops of Youth youth cream doe ik dan de TBS - Drops of Youth youth bouncy sleeping mask

Daar doet m’n huid het allemaal redelijk oké op, maar heb dus wel nog steeds altijd wel 2 of 3 kleine pukkeltjes ergens.
Ik wil alles altijd vegan en cruelty free en hoop dus vooral op een goede tip voor een nieuwe dag- en nachtcrème.
Help en danku!

Ik gebruik als dag- en nachtcrème de NMF van TO (na de hyaluronic + b5), heb je die al eens geprobeerd? Ik weet dat sommigen hem niet voedend genoeg vinden, maar voor mij is het net genoeg en ik krijg er geen puistjes van. Als spf heb ik voor als het zonnig is de mineral spf 50 van Clinique, en voor niet-zonnige of binnenzit dagen die van TO in spf 15 (word ik heel bleek en een beetje roze van dus denk ik niet voor alle huidskleuren geschikt).

Binnenkort krijg ik de survival 30 van NIOD binnen, is ook een minerale zonnebrand (spf 30), ben benieuwd hiernaar!

1 like

Clinique is niet cruelty free en vegan helaas. De NMF ga ik even naar kijken, thanks.

Oh sorry daar had ik overheen gelezen! Misschien is de spf van TO of die van NIOD wel iets voor je.

1 like

Anders de CosRx Aloe Soothing Sun Cream? Reageeert mijn combihuid heel fijn op. Is een zonnebrand met ook dagcrème elementen erin en voelt veel fijner aan. Afaik is cosrx cruelty free en dit item is vegan. Ze hebben wel niet-vegan producten.

1 like

Ik haal dit straks weg maar ik zag vandaag toevallig een foto die ik destijds naar deciem stuurde (vorig jaar zomer geloof ik) en het verschil met nu is echt :eek:

(hier stond dus voor en na foto)

11 likes

Welke producten gebruik je? Fijn zeg!

1 like

Nu in de ochtend Caffeine solution (maar doet niet veel dus hou ik mee op als het flesje op is), cien cellular Serum, Azalaic acid, TO moisturising factor, spf30 van jetske ultee

Savonds caffeine solution, mandalic acid, ascorbic acid 8 + alpha arbutin 2 , cien cellular nachtcrème

En een keer per week aha + bha in de avond, waarna ik geen acids meer gebruik verder.

Mijn huid is niet 100% maar als je hebt gezien hoe het voor was (hobbelig en bobbelig) en nu (zo glad!!!) is het wel indrukwekkend

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn huid is vaak onrustig. Ik ben 26, maar de dagen dat ik geen last heb van puistjes zijn echt zeldzaam. Ik heb er vooral op de zijkanten van mijn kin last van, de rest van mijn gezicht is wel egaal. Ik vind het niet vallen onder acne, omdat het gaat om kleine hoeveelheden.
Ik heb vroeger van mijn huisarts vitamine A crème gehad en dat werkte onwijs goed tegen mijn puistjes, die verdwenen binnen no-time en ik had een prachtige huid.
Zou ik ook gebruik kunnen maken van een retinol van the ordinary om een soortgelijk effect te behalen? Of raden jullie mij aan om toch nog langs de huisarts te gaan?
Ik voel mij een beetje lullig als ik bij de huisarts kom en het gaat om zo weinig puistjes, al stoort het mij wel onwijs…

1 like

Retinol helpt wel een beetje, maar als je ermee zit zou ik gewoon naar de huisarts gaan hoor. Heb ik na 10 jaar ook gedaan en ik weet nu bijna niet meer hoe het is om puistjes te hebben.

Thanks! Ja je hebt gelijk, ik ga morgen wel even bellen want ben het zo zat met mijn huid.

1 like

OkĂŠ ik heb nu de TBS cream vervangen dus voor deze 2. Eindelijk iets met spf ook.
Ruikt wel alsof ik zonnebrand op m’n gezicht smeer nu in de ochtend en dat vind ik raar in november.

De linker is een nachtcrème (probeer ik vanavond voor het eerst), de rechter is de dagcrème (nu voor het eerst op).

Die rechter is al heel lang mijn favoriete dagcreme, ik vind hem superfijn! Maakt mijn huid niet te droog en niet te vet, mijn gezicht wordt lekker zacht en trekt heel snel in. Ik vond het in het begin ook een beetje wennen omdat het inderdaad naar zonnebrand ruikt en ook een beetje die substantie heeft. Hopelijk werkt hij voor jou net zo fijn!

1 like

Wat heb jij toen gekregen?

Weet iemand of de producten bij de Douglas ooit nog aangevuld worden? Ik wil al weken de Azelaic Acid opnieuw kopen.

1 like

Roaccutane

TO website zelf heeft nog korting geloof ik, en daar heb ik het wel kunnen krijgen

2 likes

Dank je! Net even gekeken en gelijk besteld.