Het The Ordinary / Deciem topic

Weet niet zeker of ik het hier moet plaatsen, want producten van een ander merk zijn ook welkom, maar:

Ik heb ook een vraagje. Ik heb namelijk over het algemeen een best okee huid. Alleen in de week voor ik ongesteld moet worden, krijg ik vaak last van puistjes op en naast m’n kin (ik gebruik geen hormonale anticonceptie). Is er iets dat ik in mijn routine kan toevoegen om dit zoveel mogelijk tot een minimum te beperken? En zo ja, is het dan beter om dat iedere dag te gebruiken of om juist alleen in die ene week te gebruiken?

Dit is mijn routine nu:

Ochtend:

Enkel wassen met water
ZARQA Reinigingstonic Clear Skin
TO Ascorbyl Glucoside Solution 12% Serum
TO Caffeine Solution 5% + EGCG Oogverzorging
e.l.f. Happy Hydration Cream Gezichtscrème

Avond:

Reinigingsmousse van Nivea
ZARQA Reinigingstonic Clear Skin
TO Ascorbyl Glucoside Solution 12% Serum
TO Caffeine Solution 5% + EGCG Oogverzorging
TO Lactic Acid 5% + HA 2% Gezichtspeeling (deze gebruik om de dag, niet iedere dag)
TO 100% Organic Rose Hip Seed Oil

P.S. op- en aanmerkingen over m’n huidige routine zijn ook welkom! Ben er best tevreden mee, maar tips zijn altijd goed haha.

Ik heb vorige week 2 flesjes besteld, de meest gebruikte volgens mij. De Hyaluronzuur 2% + b5 en de Nicacinamide 10% + 1% zink. Ik ben echt noob hierin maar wilde het graag proberen. Ik merk alleen nu dat ik heel veel puistjes en mee-eters (vooral op m’n kin) krijg sinds ik het 2 maal daags gebruik. Hoort dit, of zit er toch iets in waar m’n huid niet tegen kan?

Waarschijnlijk de Nicacinamide 10% + 1% zink, ging bij mij 2x meteen mis toen ik die ging gebruiken en lees dat dat bij veel mensen gebeurt (geloof door de zink?).

1 like

Nicacinamide wat minder gebruiken dan dagelijks, dat hielp bij mij heel goed!

2 likes

Oh super! Dankjewel, ga ik dat eens proberen.

Het enige wat bij mij werkt is salicylzuur en niacinamide. Maar die gebruik ik beide van Paula’s Choice. Ik merk dat mijn huid daar direct zoooo veel rustiger van wordt. Ik kan rond mijn menstruatie ook last hebben van onderhuidse ontstekingen en vaak zijn die de volgende ochtend al met de helft geslonken.

Het kan ook zijn dat je huid aan het ‘purgen’ is. Dat is een soort opruimreactie van de huid en dat komt geloof ik wel vaker voor bij niacinamide. Daarna wordt het als het goed is beter.

1 like

Helaas is de Azaleic Acid nog steeds uitverkocht bij Doulas en TO zelf dus wil eigenlijk met de volgende routine beginnen, huid is nu in de winter niet vet, maar ook niet heel droog, en heb vooral last van roodheid (zichtbare vaatjes/couperose):

AM:

• Hyaluronic Acid 2% + B5 Serum
  • Niacinamide 10% + Zinc 1% Serum

PM:

• Vitamin C Suspension 30% in Silicone

Ik heb genoeg aan een keer per dag crème. Ik weet dat de Niacinamide niet heel erg voedt, doet de hyaluronzuur of de de vitamine C creme dat wel ? Tips zijn welkom !

1 like

Toen ik net begon met HA werd mij aangeraden daarna Natural Moisturizing Factors te gebruiken. Ik doe dat nu elke ochtend en het werkt bij mij goed! Het is voedend voor mensen die geen extreem droge huid hebben (maar die heb jij zo te lezen niet).

1 like

Zeker in de winter moet je HA afsluiten met een creme. HA heeft de kracht om watermoleculen aan te trekken, zo kan het in een warm klimaat, vocht van buiten naar binnen trekken. Maar in ons koude klimaat zal de HA vocht uit diepere huidlagen naar boven trekken en zo zorgen voor een mooi resultaat. Maar dan moet het niet meteen aan de lucht verdampen. Dus afdekken met een laag creme. NMF is prima, in dit topic staan meer tips.

Verder heeft Paula’s Choice een (veel duurdere, maar) uitstekende Azelaic Acid serum. Wel een aanrader als dat ingredient goed voelt voor je huid.

2 likes

Nice, mooie ingrediënten!

1 like

Ja irritant, als je een goed product hebt gevonden, dat het dan uit assortiment gaat.
Ik ben dol op niacinamide, maar het zit al in mijn serum (TO), dagcreme (Purito) en SPF (Uncover), dus ik denk dat mijn huid genoeg krijgt… Maar heel benieuwd hoe deze bevalt. Want goed betaalbare hydraterende toners zijn altijd fijn!

1 like

Ik heb te horen gekregen dat de vitamine c van TO niet zoveel doet en dat die van PC veel beter is. Klopt dit?

Wil iemand me helpen een keus te maken tussen alle producten? Ik heb eigenlijk alles opnieuw nodig behalve maskers.
Dus cleaner, dag+nachtcrème, eventueel serum, toner, etc.

Heb een makkelijke huid, wel gevoelig. Geen puistjes, af en toe wat roodheid. Wel pigmentvlekjes. Exfolieren is belangrijk anders wordt het toch wat vettig soms, niet heel erg maar vind dat echt vies haha. Daarom ook liever geen olie, hou niet van dat gevoel.

Kennen jullie Revox ? Ben toch benieuwd naar de Azaleic Acid maar nergens te krijgen van TO. Revox heeft dat wel beschikbaar, het lijkt enorm op TO en is zelfs nog goedkoper dan TO maar merk wel dat ik daardoor weer ga twijfelen, want kan dat nog wel wat zijn voor die prijs ?

Wanneer wordt de voorraad weer aangevuld zit al maanden te wachten op de cleanser. Die van mij is nu al een maand pfff.

Hier hetzelfde! Heb uit nood die van The Bodyshop gehaald maar vind em verschrikkelijk :pensive:

1 like

Hoe kan ik Azalaic acid en hyaluronic Acid het best combineren?

Ik doe nu lidl cellular Serum - TO Azalaic acid - TO natural moisturising factor - vitaskin vitamin c oogcrème

In m’n H&B advent kalender zat een hyaluronic acid Serum dat ik wil proberen als m’n cellular Serum op is, maar na HA moet een moisturiser komen. Ik weet niet waar Azalaic acid dan in het rijtje past?

Ik deed altijd

Hyaluronic acid
Olie
Azelaic acid

Dat moest van TO

1 like

Zijn er ook mensen die het idee hebben dat de producten niks doen voor hen? Ik gebruik nu al een tijd niacinamide, azelaic acid suspension en de moisturizer. Die laatste vind ik wel heel fijn, maar bij die andere twee merk ik geen verschil, ook niet als ik een tijdje stop. Echt jammer vind ik.

1 like