Ja ik vond het ook heel vervelend! Gelukkig nu geen last meer van!
Ja hier dus ook!
Ja de groene! Goed om te weten dat de roze het niet heeft! Maar ik blijf toch bij mijn vertrouwde La Roche Posay, die bevalt mij het beste!
Ik gebruik na de squalane cleanser altijd nog een andere (milde) facewash omdat er anders nog een beetje een vettig laagje achterblijft, misschien dat dit nog helpt?
Bij mij houdt de reservatrol en ferulic acid mijn hormonale puisten wel goed onder controle
Vind het alleen vies voelen en mega lang plakkerig blijven
Hier nog 1 waarbij Biodermal enorm in de ogen prikt (en je wil juist de dunne huid rondom je ogen wel in kunnen smeren).
Ik gebruik nu de Suncover SPF30 van Jetske voor mijn lijf en gezicht.
Oh en dat is dus 250ml voor 15,95!
De suncover heb ik hier staan van afgelopen zomer. Even proberen of die “voor gewoon” niet te glimmend blijft.
ik gebruik de suncover nu als spf voor mn gezicht en ik glim bijna niet. Hij blijft wel vies ruiken haha
Jaa die geur! Ik weet nog dat ik daar van schrok de eerste keer.
Ik doe dit ook een tijdje, denk zo’n 2-3 maanden nu.
Ik gebruik voor de retinol op een schoon gezicht nog de glycolic acid toning solution van the ordinary.
Heb het idee dat mijn huid er van opgeknapt is! Mijn huid is een stuk egaler en ik kreeg zelfs complimentjes van mensen erover. Helaas is die toner overal uitverkocht. Had ergens gelezen dat het de werking van retinol vergroot, vandaar deze volgorde.
Ik heb inderdaad ook de roze, voor een gevoelige huid, en geen last!
Ik gebruikte eerst de 0,5 en ben na een tijdje overgestapt op 1, gaat ook goed!
Ik zou hoger gaan dan, ik gebruikte moeiteloos 2% en mijn huid werd er wel beter op. Je kan gewoon wat minder doen en aanlengen indien nodig.
Ja ik merkte het wel! Maar kan ook tussen mijn oren zitten hoor. Heb wel het idee dat mijn huid er echt baat bij had. Anders kan je ook proberen voor een hoger percentage te gaan?
Ik heb heel lang geleden al gemaild naar Deciem voor advies, maar nog steeds geen reactie. Mijn huidige producten raken op, dus wil toch TO gaan proberen.Ik heb een droge huid en last van couperose/roodheid. Vooral mijn huid onder ogen en wangen is dun en gevoelig. Daarnaast wil ik wat tegen dofheid en beginnende rimpels. Ik heb me een beetje verdiept en wil het volgende gaan proberen:
Ochtend:
- Wassen met water
- Buffet
- Hyaluronic Acid 2% + B5
- Niacinamide 10% + Zinc 1%
- Olaz dagcrème
Avond:
- Facewash (weet iemand een goeie?)
- Hyaluronic Acid 2% + B5
- Alpha Arbutin 2% + HA
- Azelaic Acid Suspension 10%
- Olaz nachtcreme
Wil het liefst ook iets tegen wallen haha, maar las over de cafeïne oogcreme niet veel goeds.
Iemand enig idee of deze producten bij mijn huid passen en met elkaar matchen?
Haha doet mij altijd aan mayonaise denken, gelukkig geurloos na intrekken
Je bedoelt waarschijnlijk de Granactive Retinoid 2% Emulsion. Dit is meest milde variant (voor je huid wat betreft reactie) maar met een redelijk medium werking. Dat komt omdat alleen in deze versie naast de HPR (de granactive retinoid) ook een extra deel klassieke retinol zit. Dat zit NIET in de versies met squalane. Daarom is deze ook nog sterker van werking dan de 5% Granactive Retinoid in Squalane.
De verschillende varianten van Vitamine A-ingredienten werken sterker, naarmate onze huid het ingredient minder hoeft om te zetten naar iets wat nuttig is. Maar hoe directer te verwerken door onze huid, hoe heftiger ook de reactie van onze huid. Tretinoine (Vitamine A zuur) is de vorm die direct door onze huid kan worden opgenomen en verwerkt. Dit is het enige ingredient dat bewezen huid kan verbeteren. Maar het geeft ook een heftige reactie en moet daarom voorzichtig worden opgebouwd. Het is daarom ook alleen op recept te verkrijgen.
Retinol is een afgeleide hiervan en een van de best onderzochte ingredienten in de skincare industrie. Het moet door onze huid eerst worden omgezet naar een molecuul die lijkt op tretinoide, en is dus minder sterk en je huid reageert wel, maar duidelijk minder. Wel moet je huid wennen, dus opbouwen van sterkte is aan te raden.
Andere retinoide ingredienten, zoals hydroxypenicolone retinoate, HPR, oftewel Granactive Retinoid, zijn veel nieuwer, moeten (waarschijnlijk) door onze huid 2x worden omgezet, eerst naar een retinol, en dan naar een tretinoide-achtige molecuul, voordat de huid het kan opnemen. Deze producten zijn veel minder gevoelig voor de huid, maar hebben dus ook een minder heftige werking. Toch zijn de resultaten van HPR in onderzoeken bijna vergelijkbaar met retinol-producten. Echter, dit ingredient wordt pas een jaar of 5 a 10 goed onderzocht, terwijl de onderzoeken naar retinol en tretinoide soms al 30 jaar oud zijn, en dus door veel meer resultaten kennen. Toch blijkt ook dat de combinatie van HPR en Retinol erg goed werkt. En die combi zit alleen de emulsie.
Bij TO zijn ze niet zo duidelijk in hun gradaties van werking. Op de pagina die je deelt, staan de emulsie en de squalane versie gelijk qua werking en irritatie (beide moderate strength, no irritation). Maar er is wel degelijk verschil, in de emulsie zit, naast de 2% granactive, ook nog retinol. 2% lijkt veel, maar het betekent dat je eigenlijk maar 0,2% hpr krijgt. Overigens zijn de percentages niet goed te vergelijken, zeker niet van verschillende derivaten. De Granactive emulsie heeft mijn huid trouwens veel beter gemaakt, en ik heb ook hyperpigmentatie. Ik gebruik iedere avond 3/4 druppels.
Ik heb me de afgelopen dagen verdiept in The Ordinary omdat ik steeds weer wat meer onzuiverheden krijg en mijn huid vochtarm is (denk ik). Vroeger veel last gehad van acne en een droge en gevoelige huid dus ik ben aan het kijken met welke producten ik het beste kan beginnen. Ik zat te denken aan het Hyaluronic Acid 2% + B5 serum en de Lactic Acid 5% + 2% HA peeling. Klinkt dat geschikt voor mijn huid of zie ik producten die beter passen bij mijn huidtype en problemen over het hoofd?