Het The Ordinary / Deciem topic

Blijkbaar doe ik graag aan zelfkastijding :woman_shrugging:

Straks zijn al hun producten gemaakt van foetussen ofzo…

3 likes

Is iemand al in de winkel in de Runstraat geweest, en kun je daar een beetje goed advies krijgen?

Die is dus dicht, toch?

Oh shit, ik had dit helemaal niet gezien! Raar zeg, ik liep er vorig weekend langs en toen was ie open. Had ik er toen even naar binnen moeten gaan… Wat een raar bedrijf zeg.

Gisterenavond was de website weer gewoon bereikbaar. Zag dat Deciem nu ook bij de Douglas in Duitsland verkocht wordt, dus zal er toch wel iets van een professionele organisatie achter zitten…

Bij mij is alles (weer?) rood :frowning:

Ik hoop echt dat het overgenomen gaat worden. Heb ik eindelijk iets gevonden wat werkt, stopt het bedrijf :sob:

1 like

Die site heeft toch altijd gewerkt? Alleen die van deciem was plat. En is nog steeds plat

Jullie hebben gelijk, ik ben direct op de site van the Ordinary terecht gekomen. Echt heel erg vreemd dit.

Misschien overdreven maar ik durf nu eigenlijk niks meer te gebruiken tot er wat meer bekend is. Terwijl er waarschijnlijk niks met de producten zelf is hoor, althans dat denk ik.

Het zou in de toekomst ook bij de Nederlandse Douglas verkocht gaan worden!

Wat een drama op de instagram van Deciem trouwens. Die CEO is op dit moment blijkbaar in Amsterdam en post aan een stuk door vage teksten en filmpjes, soort liveverslag van een mental breakdown. Staan ook wat dingen over een rechtzaak die Estee Lauder blijkbaar is aangegaan tegen hem (als dat klopt?).

1 like

Snel weer business as usual dus!

4 likes

Ben benieuwd wat dit betekent voor het verloop van Deciem, vooral qua prijzen en verkrijgbaarheid.

Hallo allemaal!

Ik stuitte gisteren op dit forum en lees lekker door al jullie comments heen. Zelf struggle ik wat met welke producten ik in 1 routine moet gebruiken. Ik verzorg mijn huid al sinds mijn 14e goed (ben net 25 geworden). Eerst Vichy, daarna een lange tijd Clinique en nu sinds 2/3 jaar veel K-skincare (Cosrx, Putiro, Swanicoco, Missha, A’pieu etc.) Paula’s choice eifolianten gebruik ik ook al jaren en heb sinds een maand ook wat producten van TO in huis. Ik heb een (naar mijn idee) erg makkelijke huid, heb nauwelijks last van puistjes, geen roodheid, trekkerigheid/droge plekken etc. Ook niet tijdens mijn menstruatie. Mijn grootste ‘’probleem’’ zijn mee eters en wat vergrote poriën op en rondom mijn neus. Natuurlijk wil ik de fijne lijntjes ook zo klein mogelijk houden/verminderen. Mijn huid is gecombineerd/vettig.

Routine:

  • BANILA Co. Clean IT Zero Cleansing Balm (oil cleanser)
  • Purito cleanser
  • Klairs Supple preparation toner OF Putiro Centella Green Level Calming Toner
  • Purito Fermented Essence

Dan heb ik de volgende TO producten welke ik wil rouleren, maar waarvan ik niet weet wat de beste combinatie is.

  • Niacinamide 10% + Zinc 1%
  • Caffeine Solution 5% + EGCG
  • Buffet
  • Alpha Arbutine 2%
  • Rose Hip Oil

Ik denk zelf aan de Niacinamide en Caffeine als combi, en dan de Alpha Arbutine en Buffet samen. Ik breng altijd alles één voor een aan, meng dus niets.

Ik gebruik zo’n 4 keer per week een exfoliant:
Paula’s choice Skin Perfecting 2% BHA Gel, TO AHA 30% + BHA 2%, TO Lactic Acid 10% + HA en TO Mandelic Acid 10% + HA (deze laatste moet ik nog uitproberen).

Als crème gebruik ik COSRX Snail Cream. In de AM nog een SPF van Paula’s resist line.

Dit is een veel langer verhaal geworden dan ik vooraf had bedacht (Ik begrijp het als je doorgescrolld hebt), excuus daarvoor. Ik hoop op wat leuke/handige tips van mensen die al langer TO producten in hun routine implementeren. Alvast dank daarvoor!!

Groetjes, Isabelle

1 like

@Isabelle Je kunt de water based serums prima mengen in je hand. Ik meng iedere ochtend de Niacinamide, de Buffet en de Ascorbyl Glucoside, en dat werkt prima. Dus de eerste 3 van je lijstje kun je ook prima mengen. De Alpha Arbutin weet ik niet zo, ken het product.

Ik heb een paar dagen geleden een bestelling geplaatst voordat ik achter de hele heisa kwam. Ik zag nergens echt staan dat ze niet leverden? Weet iemand hoe dat zit of kan ik mijn bestelling beter annuleren en het bedrag terug laten zetten op mijn creditcard?

Je hebt gewoon aankoopgarantie met je creditcard. Dus als het niet aankomt krijg je gewoon alsnog je geld terug.

https://www.mastercard.nl/nl-nl/consumers/find-card-products/card-benefits/wat-te-doen-als-je-bestelling-nooit-is-aangekomen.html

Ik heb ook een bestelling gedaan toen de site down was (10 okt) heb het binnen een paar dagen ontvangen (13 okt).

Wat lief dat je onderaan je post ‘groetjes Isabelle’ zet, ik smelt een beetje :blush:

3 likes