Het The Ordinary / Deciem topic

Bij pakketje die ik deze week binnen kreeg niets hoeven te betalen.

2 likes

Heb dit besteld voor m’n vochtarme huid:

Hoop dat het werkt, want word gek van m’n huid. Allemaal schilfertjes, maar toch ook plekken waar m’n huid snel vet wordt.

Wilde het bestellen en toen heeft m’n vriend betaald, dus dat is helemaal fijn :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Kan iemand mij hierbij helpen ? Ik gebruik nu -+ 1 maand Niacinamide 10 % + zink 1% wat al wat helpt bij mij roodheid en rode pukkeltjes. Zijn niet echt puisten. Maar nu wil ik voor de roodheid azelaic Acid 10 % erbij gebruiken. Maar ik kom er niet uit of het samen mag, heb al gegoogeld ?

Ja, dat mag samen. Azelaic Acid mag niet met de 100% Niacinamide poeder.

Hier is het (wat onduidelijke) overzicht:
https://deciem.com/en-nl/theordinary/theordinary_regimenguide.html
(kies voor Formulations by category)

3 likes

Bedankt voor je antwoord. Dan kan ik het bestellen !

Gisteren mijn pakketje binnen gekregen en ik hoefde ook niets te betalen.

1 like

Heb weer een paar favorieten ingeslagen met de 23% korting gedurende november, super fijn!

Een paar aanraders:

Flavanone Mud masker, werkt goed tegen onzuiverheden op m’n gezicht, die trekken zo weg als ik dit regelmatig gebruik. Wel tintelt m’n huid enorm na gebruik (komt doordat ik retinoïden gebruik) en lees op de site dat ook anderen dat zo ervaren. Die roodheid/prikkel trekt wel snel weg. De tube is relatief een stuk goedkoper dan het potje; tube is maar ~9 euro duurder voor een dubbele hoeveelheid & werkt een stuk makkelijker.

Modulating Glucosides is een serum dat ik graag gebruik als m’n huid wat gevoeliger is door vitamine A crème. Gaat irritatie tegen en werkt goed hydraterend. Ruikt naar stopverf maar dat heb ik er voor over :joy:

Er zijn nog een paar andere producten van NIOD en Hylamide die ik heel fijn vond (SDSM mist, CAIS, FECC, SubQ) maar het tikt allemaal bij elkaar best wel aan. Dus voor bovenstaande 2 gekozen!

Ohhh en voor het eerst gekocht om te proberen:

“B” Oil met o.a. squalane, arganolie en algenextracten.

5 likes

Offtopic, maar heb je die vit A crème op recept, of koop je die zelf?

Samenvatting

Niet op recept, maar kocht het voorheen op vakantie. Bijv. in Griekenland is/was het onder de merknaam Airol over the counter te koop in bijna alle apotheken. Maar de fabrikant stopt helaas de productie van Airol (en voorlopig zie ik mezelf ook niet op vakantie gaan), dus zal tzt op zoek moeten naar een alternatief…

Ik heb laatst een aantal dingen besteld en na een patch test gebruikt als routine, maar ik kreeg alsnog een reactie op iets :cry: overdag had ik nergens last van, maar na mijn avondroutine begon mijn huid erg warm aan te voelen en werd rood, alsof ik verbrand was door de zon. Zou iemand met mij mee kunnen denken hoe ik nu het beste erachter kan komen welke het is, of dat ik iets anders verkeerd heb gedaan?

lang verhaal wat ik heb gedaan

Op dag 1 gebruikte ik squalane cleanser, afgewassen in de douche en daarna hyaluric acid 2%+B5, alpha arbutin 2%+HA, buffet en natural moisturizing factors+HA en de biorĂŠ zonnebrand. Nergens last van.

In de avond gebruikte ik hetzelfde als avondroutine, maar ipv buffet azelaic acid suspension 10% (en geen zonnebrand haha). Vond toen dat mijn wangen na een kwartiertje ofzo warm aan begonnen te voelen maar ik dacht dat het gewoon door de verwarming was.

De volgende dag was het iets rustiger, maar alsnog wel flink warm en rood. Dus ik heb dezelfde producten gebruikt als de ochtend ervoor (ging er vanuit dat het die azelaic acid van de avond was), maar geen zonnebrand. Weer hele rode wangen en warme huid die naarmate de dag verstreek steeds rustiger werd, maar niet wegging.

In de avond heb ik enkel de cleanser gebruikt, en afgewassen in de douche waarna het ook weer erger werd.

De volgende dag was het nog steeds erg rood en warm, heb er toen een creme op gesmeerd die ik nog had liggen waarmee het binnen een paar uur echt compleet weg was.

De reactie was dus voornamelijk op mijn wangen, en licht op mijn voorhoofd. Op mijn wangen heb ik wat couperose/rosacea, zou het daar mee te maken kunnen hebben? Ik heb eigenlijk nog nooit zo’n reactie gehad van cremes of make-up, en dacht dat deze producten juist vrij licht/basic waren :sweat_smile:

1 like

Even een vraag: heb je de producten die je noemt een voor een op je huid geĂŻntroduceerd, met een minimaal een week ertussen? Of heb je de routine volledig in 1 keer uitgevoerd? En zijn alle producten nieuw voor je, of zitten erbij die je al langer gebruikt?

Ik weet dat rosacea maakt dat je huid flink kan reageren. Ook alleen al op aanraking of een smeerbeweging. Ik zou in. ieder geval een week wachten voor je weer iets probeert, zodat je huid echt rustig is. En dan stap voor stap proberen. Begin dan nog eens met de cleanser. Geen reactie? Dan een week uitproberen. Geen reactie? Dan kun de hyaluronic introduceren. Ook weer minimaal een week. En zo verder. Dan als je een reactie krijgt, dan weet je van welk product het komt.
Het kan best zo zijn dat je op 1 product reageert, en dat die reactie eerst tot rust moest komen.

Succes!

3 likes

Oh wat stom, alles was inderdaad nieuw voor mij en heb het tegelijk erop gedaan (behalve buffet en azelaic acid dan), dacht dat dat wel kon :clown_face: Ben ook lekker uitgebreid aan het smeren geweest met die cleanser want het voelde zo fijn en zacht aan haha. Zou jij aanraden om de cleanser dan nu eerst ook alleen in de avond te gebruiken, of wel zowel in de avond als ochtend? En als het dat eerste is, zou je dan aanraden om eerst het tweemaal daags gebruik op te bouwen, of eerst nieuwe producten te introduceren?

Nee hoor, ik begrijp het heel goed. Je hebt nieuwe producten en die wil je meteen testen. Heel normaal. Maar zeker met rosacea kan het geen kwaad om voorzichtig te zijn.

Voor wat je vraag over de cleanser betreft, dat is uitproberen. Maar omdat zo’n product niet lang op je huid zit en er af gewassen wordt, denk ik dat 2x per dag niet een probleem is. Ook dat kun je opbouwen. Probeer het een avond, en kijk het 24 uur aan. Gaat dat goed? Dan s’avonds en de volgende ochtend. Goed? dan een week volhouden. En zo verder.

Nieuwe producten in een routine zou ik altijd testen in volgorde van opbrengen, omdat dat ook wat zegt over de heftigheid of hoe lang het blijft zitten. En bij twijfel? Of stoppen en kijken of je huid beter wordt, of langer testen. Of beide.

3 likes

Bedankt voor je uitgebreide reacties, heel lief! Dan ga ik het over een tijdje opnieuw proberen met de cleanser :slight_smile:

1 like

Ik ben sinds kort wat TO producten aan het proberen en was begonnen met het hyaluronzuur serum en het vitamine C serum naast mijn cleansing routine en dagcreme.
Ik had al een vitamine C serum van Mad Hippie en eigenlijk beviel die wel heel erg goed ( na onderstaand verhaal ben ik hier ook weer op terug gevallen overigens), alleen is deze wel beduidend meer aan de prijs dan die van TO.

Maar wat ik zo vreemd vind aan het vitamine C serum van TO is dat ik na het opbrengen meteen zo’n geur ruik als dat ik ook heb als ik een zelf bruiner opbreng? En heb het gevoel dat ik er juist meer puistjes van krijg?

Of kan dit door het hyaluronzuur serum komen?

Heb eerder een gecombineerde / vette huid dan een droge, maar vond het zo’n gekke ervaring.
Herkent iemand dit of valt het te verklaren?

Die geur!!!
Ik was mn handen na het opbrengen en de ochtend erna had ik dus vreemd ruikende handen (niet fris, idd zowat zelfbruiner geur of zo), eerst geen idee waarvan het kwam maar na een paar keer ging het kwartje vallen.
Krijg er ook best een vette huid van vlak na het aanbrengen. Maar kan nog niet veel van het effect zeggen omdat ik het nog niet zo lang gebruik

1 like

Jaa! Oh gelukkig haha, dacht al dat ik gek werd. Jij bent het wel door gaan gebruiken dus. Benieuwd wat voor effect t je gaat krijgen! Ik ben toch weer terug gegaan naar mijn andere serum.

1 like

Ik gebruik al jaren alles van TO en heb vandaag Facetheory besteld met black friday korting. Past misschien niet helemaal in dit topic maar ik ben echt enorm benieuwd naar hun producten. Zij hebben allemaal gemixte producten ipv losse, dus je hoeft zelf veel minder uit te zoeken. Kon ook alleen maar postitieve reviews online vinden. Ben heel benieuwd!

1 like

Ik gebruik de azelaic acid van facetheory en die vind ik echt heel fijn. Veel fijner dan die van TO op siliconenbasis. Wat heb je allemaal gekocht?

1 like

Oh klinkt goed!
Ik heb de relaxing night cream, regena C20 vit C serum, Amil C-whip M5 en het porebright serum besteld. Wilde ook nog een cleanser en een toner bestellen maar dat werd wel heel veel, dus ik ga eerst eens dit proberen. Ik zal laten weten hoe het bevalt :slight_smile:

2 likes