De Amil C-whip is echt heel fijn!
Voor een paar jaar terug gebruikte ik ook de vitamine c 23 of 30 % (weet echt niet meer welke het was) en vond het na gebruik ook stinken naar zelfbruiner, zowel mijn gezicht als mijn handen de volgende dag. En als ik mijn handen niet goed waste na het aanbrengen waren ze de volgende dag gewoon oranje.
Beetje late reactie maar ik heb dezelfde ervaring! Ik heb ook een vette tot gecombineerde huid en kreeg echt heel erg last van (onderhuidse) puisten en hele vette huid, dus ben ermee gestopt. Ik dacht eerst dat het door de niacinamide kwam, maar die gebruik ik nu wel weer en ik heb nog geen puistjes gehad sindsdien
@Canaria ah! Dan Ben ik dus niet gek!
In dag geval: is er iemand die tegen verzendkosten de vitamine c wil overnemen? Heb denk ik niet eens 1/4 gebruikt!
@Uprooted @Pringles ik kreeg op mān kin aan 1 kant ook ineens allemaal mini puistjes dus ben er ook mee gestopt. Misschien dat ik ooit nog eens een poging doe maar ik ben momenteel al blij dat ik terug van die uitslag af ben dus zal niet voor snel zijnā¦
Ik heb onlangs wat dingen van the Ordinary aangeschaft, omdat ik eigenlijk wel allang had moeten beginnen met skincare. Nooit gedaan omdat ik van mezelf een redelijk egale huid heb, maar met name tegen rimpels.
Hiervoor maakte ik mān gezicht alleen ās ochtends schoon in de douche, gebruikte ik druivenpitolie en smeer ik sinds een aantal jaar heel trouw elke ochtend met spf30. Nu wil ik dus zowel aan mān ochtend- en avondroutine extra producten toevoegen
Wat ik heb gekocht:
- een cleanser (niet van the ordinary)
- buffet
- hyaluronic acid + B5
- retinol 0.2% in squalane
- moisturizer
Hoewel ik geen gevoelige huid heb (wel aan de droge kant), ga ik niet alles in 1 keer gebruiken, want dat leek me niet zo handig. Dit is nu mān ochtendroutine:
- gezicht wassen met water en droogdeppen
- druivenpitolie (ja sorry love dit)
- spf 30
Avondroutine:
- gezicht wassen met een cleanser en droogdeppen
- retinol
- druivenpitolie
- moisturizer
Na hoe lang kan ik de andere producten gaan toevoegen? En wat is bij het toevoegen de beste volgorde?
Sorry voor deze lange post trouwens haha
Je kunt na een week zonder problemen prima een product toevoegen. Begin eens met de Hyaluron toe te voegen aan je ochtendroutine (kan als je het fijn vind ook in avond). En als dat werkt, kan de buffet ook in de ochtendroutine. Niet in de avond, vanwege de retinol. Als je die 's avonds wil, dan om de dag afwisselen met de retinol.
Ah super fijn dit, dankjewel!!
Ik kreeg net een mail dat de salicylic acid eindelijk weer terug op voorraad is!
Ah ik heb hem meteen besteld! Het is wel een nieuwe formule, ben benieuwd hoe deze gaat bevallen. Ik zag dat ze ook een watervrije versie van salicyc acid hebben sinds een tijdje, die had ik nog helemaal niet gezien.
Ook voor het eerst iets gekocht! Voelt heel lekker, wil eigenlijk morgen dit nog kopen voor extra hydratatie The Ordinary Marine Hyaluronics āļø online kopen | DOUGLAS
Hele upgrade, mijn skincare routine was altijd: wassen met water en smeren met nivea soft +zonnebrand als ik veel naar buiten ging. Dus veel ruimte voor verbeteringš
Dank voor de info in dit topic! Heel interessant, jullie weten er echt veel van!
Iemand al ervaring met de shampoo en conditioner? Of met de Natural Moisturizing Factors + HA voor de hoofdhuid?
Ik heb de nieuwe salicylzuur gekocht van the ordinary, alleen vind ik het lastig om dit in mijn routine te verwerken. 's avonds gebruik ik al niacinamide en retinol, ik geloof dat het niet handig is om het hiermee te combineren maar in de ochtend salicylzuur lijkt me ook niet goed voor mijn huid nu met die zon. Iemand tips?
Gebruik je retinol elke dag? Ik zou zelf een van je retinol dagen vervangen met salicylzuur en dan eventueel niacinamide in de ochtend. Zou retinol/salicylzuur idd niet in de ochtend doen, zeker nu het zonnetje steeds feller wordt.
Ah ja goeie tip, retinol hoeft idd niet elke dag. Thanks
Iemand tips voor een getinte matterende spf voor het gezicht?
Ze zijn niet zozeer gelijk werkend als aanvullend en versterkend. Alpha Arbutin vermindert hyperpigmentatie ascorbyl glycoside verheldert de huidskleur (beetje plat gezegd).
Als je echte kanonnen tegen hyperpignentatie wil, zou ik de AA combineren met niacinamide.
Dan het samen gebruiken, dat kan prima in 1 routine, maar je moet wel per product testen. Ik zou dus de routine opbouwen door per week een product toe te voegen en te kijken of je huid reageert. Heb je een reactie, direct stoppen met dat product en kijken of de reactie weg gaat. Zo niet, dan verder afbouwen.
Ik zoek ook iets om pigmentvlekken te verminderen, maar als ik de regimen builder bij langs ga krijg ik de azelaic acid suspension aangeraden, die andere producten staan er niet bij (misschien omdat ik een beginner qua huidverzorging ben?). Is die ook effectief of zijn de twee die jij noemt echt beter?
Er zijn veel producten die wat tegen pigmentatie doen, maar ze werken allemaal een beetje anders. Je zou moeten kijken wat voor jou werkt. En hoe dieper de verkleuring in je huid, hoe moeilijker met skincare dit is te behandelen.
Ik weet natuurlijk niet goed hoe die regimen builder werkt, maar ik merkte dat er steeds wat anders uit kwam als ik kleine aanpassingen deed. Ik kan het niet goed verklaren, maar ik ben dan ook geen professional.
Wat ik wel weet is dat als je met skincare je pigmentatie wil aanpakken, dat je moet uitproberen en geduld moet hebben. Bij mij zijn zonnevlekken en verkleuringen door huidontstekingen (had er niet veel) zijn weggetrokken met consistent gebruik van niacinamide en direct acids. Hier is een routine die ik vaker tegen kom op websites, die Alpha Arbutin combineert met niacinamide in de ochtend en ascorbyl glucoside en Azaelic Acid in de avond. Het lijkt me wel een gebalanceerde routine.
Dankjewel, hier heb ik echt wat aan! Ik ga dat bestellen. Bij mij komt het door zwangerschappen. Het is gelukkig al een stuk minder, maar nu het weer wat mooier weer is, wordt het weer duidelijker aanwezig, ondanks smeren met factor 50. Ik gebruikte crĆØme van Eucerin maar hopelijk werkt dit nog beter.