Het The Ordinary / Deciem topic

Misschien kunnen andere lezers helpen met advies!

Ik weet niet al te veel van een heel onzuivere huid, maar je hebt een hele kleine routine en dat is al goed. Want te veel producten is niet goed voor een onrustige huid. Maar ze helpen je ook niet op dit moment.

Ingrediënten die je kunnen helpen zijn salicylzuur en azaelic acid. En misschien zou ik ook een andere cleanser proberen. Ken je de cleansers van Cerave? Die zijn heel zacht.

2 likes

Ik heb precies ditzelfde probleem! Geweldig spul, maar mooi wit dekbed is volledig verpest… het wast er ook niet uit. Ben wel benieuwd of dit aan de vitamine C als ingrediënt ligt of aan het product

Ben je het serum op je wenkbrauwen blijven gebruiken en gaf het goede resultaten? Ik wil een kaal plekje op mijn wenkbrauw proberen te vullen.

Ben niet heel consequent geweest maar heb het idee van wel!

Is The Ordinary nog wel eens in de aanbieding naast Black Friday? Bij Douglas is het steeds uitgesloten van alle aanbiedingen.

Het zat vorig jaar nog wel eens in hun Shopping Night, nu niet meer inderdaad. Volgens mij heeft TO aan hun wederverkopers dezelfde regels opgelegd als zij zelf doen. In november 20% korting en verder niet.

2 likes

Heeft iemand dat nieuwe oogserum al geprobeerd? Heb gelezen dat het gewoon een mindere formulering van een oud NIOD product is en ook behoorlijk aan de prijs voor TO… maar stiekem toch benieuwd.

2 likes

Vind het zo jammer dat The Chemistry Brand (van Deciem) er mee stopt, ze hadden een aantal fijne producten. Er liggen nu een paar producten van bij de TK Maxx in de schappen. Heb de handcrème in de roze & blauwe flacons meegenomen, kan ik toch nog even vooruit.

1 like

The Ordinary lanceert binnenkort een NMF voor droge huid. Deze heeft ook ceramiden en dubbel zoveel hydraterende ingrediënten.
(ik weet niet of deze link voor jullie zichtbaar is: Natural Moisturizing Factors + PhytoCeramides | The Ordinary)

Via The O lab kon ik vandaag deze voor lancering bestellen en het komt volgende week binnen. Ben zo benieuwd, want de gewone NMF is niet voldoende voor mij en ik vind het nogal een droog smeersel. Het zou fijn zijn als dit een beetje werkt, want ik heb sinds het verdwijnen van Decubal uit NL nog geen goede vervanging gevonden. En sinds Lyko dit product al maanden niet op voorraad heeft, ben ik opnieuw op zoek naar een vervanger. Ik hou jullie op de hoogte.

17 likes

Ik heb sinds donderdag de creme binnen en heb het nu een paar daagjes getest. Geen definitief oordeel, maar een eerste indruk.

Pro:

• Veel hydraterender en blijvend hydraterend dan de eerste versie (NMF+HA)
  • Rijke formule, niet zo droog, prettig smerend op je huid

Con

• Trekt maar moeilijk in. Maar ik moet zeggen dat ik nog zoekende ben naar de juiste hoeveelheid. Had gisteren teveel en vandaag te weinig op. Gisteren de hele dag tot een uur of 2 een “plakkend” gezicht, vandaag vanaf 2 uur een te droge huid.

Het is wel een fijne creme, en zeker een hele goede nachtcrème. Dat is ook fijn, je wordt wakker met een zacht huidje. Maar of het de ideale dagcreme is? Tot nu toe vind ik de Purito Deep Sea Pure Water cream een fijne formule, maar die is nu, tegen het einde van de winter echt te weinig voedend. Deze is wel goed voedend, maar blijft mij dan iets te lang plakken. Nog iets doortesten, en kijken of ik de juiste hoeveelheid kan vinden voor mijn huid.

9 likes

Bij mij deed het niks. Denk ook dat het eerder zou helpen tegen dikke ogen en niet tegen donkere kringen.

3 likes

Bij mij deed ie ook niks, kreeg er vooral plakkerige ogen van

Klopt, ik heb geregeld dikke wallen en daar helpt het goed tegen. @kienke

1 like

Ah wat chill dat het bij jou hielp, bij mij deed het ook niks voor dikke ogen :frowning: al voelde het wel lekker fris

2 likes

Bij mij hielp dit ook helemaal niet, zowel niet met kringen als dikke ogen

1 like

Ah wat jammer zeg. Het helpt bij mij goed, maar ik vind het tegelijkertijd ook de huid uitdrogen, dus echt ideaal is het niet

Ik wil gaan beginnen met retinol gebruiken om huidveroudering tegen te gaan. Ik vroeg me alleen af of jullie dan de granactive retinoid 2 emulsion of de retinol 0.2% in squalane zouden aanraden? Ik heb een gecombineerde vochtarme huid.

Wat is er trouwens veel veranderd in skincare land de afgelopen 10-15 jaar zeg. Ik dacht dat ik wel redelijk wat van skincare wist, aangezien ik lang met acne heb geworsteld maar dat valt toch tegen nu ik op zoek ben naar een nieuwe routine na een aantal op huid gebied zorgeloze jaren waarin ik maar wat aan rommelde.

1 like

De eerste! Die in squalane vind ik geen fijne textuur, volgens mij waren er meer mensen hier met dezelfde ervaring

5 likes

Ik zou eerder voor een ander merk gaan, de retinols van TO staan niet per se goed bekend vanwege de verpakking die niet luchtdicht is wat bij een instabiel (?) product als retinol ervoor zorgt dat het al snel niks meer doet. Plus bij die granactive is het volgens mij sowieso de vraag in hoeverre het wat doet. Ik weet er het fijne niet van maar ik kan je als beginner de Resurfacing retinol van Cerave aanraden. Zit in een pompje. Is alleen niet duidelijk hoeveel % er precies in zit maar wordt door veel tiktokdermatologen aangeraden. En al helemaal als TO de andere optie is. Ook goed qua prijs. En vind hem zelf ook fijn van structuur en niet irriterend en krijg er een zachte huid van.

Haha zit je misschien niet op te wachten en al mijn kennis komt van tiktok maar de mensen die er verstand van lijken te hebben zijn geen fan van de retinols van TO. Dus misschien kun je er wat mee!

4 likes

De Retinol varianten van TO, met name die in squalane, zijn niet zo aan te raden. Door de verpakking en de simpele formulering wordt het vrij snel instabiel. Daarnaast is retinol makkelijk irriterend. Merken als Paula’s Choice hebben daarom retinol in een mild serum zitten en meestal luchtdicht verpakt. Dat is meer aan te raden.

Ik kan wel de Granactive Retinoid Emulsion aanraden. Granactive Retinoid is de commerciële naam voor het ingredient Hydroxypinacolone retinoate. Het is een relatief nieuw ingredient, en daarom nog niet zo intensief onderzocht als retinol, maar de bestaande onderzoeken lijken aan te tonen dat het effectiever is dan retinol. Retinol moet nog door de huid omgezet worden om effectief te zijn en HPR niet. Het is aantoonbaar veel minder irriterend dan retinol en veel stabieler (na 6 maanden slecht 15% minder effectief) Daarom wordt dit ingredient ook gebruikt door meerdere artsen die hun eigen skincare uitbrengen, zoals Jetske Ultee en Sam Bunting. Bij beide is HPR de ster in hun vitamine A product.

Het is jammer dat veel onderzoek naar skincare (in het algemeen) voornamelijk door grote bedrijven als L’oreal. Procter & Gamble en Unilever wordt gedaan. Daarmee is de onafhankelijkheid moeilijker te vinden. Dat geldt dus ook voor de onderzoeken naar HPR.

De granactive retinoid emulsion van TO vind ik persoonlijk heel fijn. Ik merk het direct als ik het een tijdje niet gebruikt heb. Juist als ik het gebruik is mijn huid minder droog, zachter en soepeler. Ik gebruik het 2x per week. Trouwens in die emulsie zit ook een kleine hoeveelheid retinol en ik denk zelf dat dit het een heel krachtig product maakt.

7 likes