Het The Ordinary / Deciem topic

Ik heb nav de tips hier de Ordinary Retinoid Emulsion gekocht, die ik twee keer per week voor het slapengaan opdoe. Ik vroeg me af of jullie die ook gewoon onder de ogen smeren? Ik heb het gevoel dat mn ogen dan een beetje gaan prikken, ookal smeer ik het uiteraard niet in mn ogen haha.

1 like

Ja ik smeer het wel gewoon onder mijn ogen en heb nergens last van, maar moet zeggen dat ik dan ook geen gevoelige huid heb. De huid onder je ogen is normaliter wel dunner/wat gevoeliger dus als het irritatie geeft zou ik er iets voorzichtiger mee zijn. Is het alleen een beetje prikken tijdens het opbrengen of ook de dag erna geĂŻrriteerd?

1 like

Nee ik voel op de huid zelf verder niks qua irritatie, ook niet onder mn ogen. Dit wordt een gekke vergelijking, maar het voelt een beetje hetzelfde als wanneer je je tanden poetst en de menthol een beetje op je ogen slaat (of hebben jullie dit nooit? :joy:) Maar ik maak me geen zorgen als jullie dit ook allemaal doen en niet blind zijn. Thanks!

2 likes

Ah ja ik begrijp het! Hmm ik heb dat zelf niet, wel eens als ik daarna ga slapen en op m’n zij lig en er daardoor iets in m’n oog komt. Is niet zo goed als het in je oog komt, maar zolang je het niet direct in je oog smeert en gewoon voorzichtig bent zoals je ook zegt zou ik me geen zorgen maken.

1 like

Weet iemand toevallig de verschillen tussen deze producten, wat de voordelen van de ene ten opzichte van de andere zijn?

Zie ook het The Ordinary topic. Maar de emulsie is een melkachtige substantie, met Granactive Retinoide en een heel klein beetje retinol. Trekt snel in. De versie in squalane zegt het al, dit is Granactive Retinoid in squalane, een olie-achtige vloeistof. In deze versie geen extra retinol.

Wat je fijn vind, is persoonlijk. Ik ben zelf al jaren erg blij met de emulsie. Ik hou niet van dat vettige gevoel, en door de toevoeging van een kleine hoeveelheid retinol is het een van de sterkste retinoides zonder veel risico op irritatie (wat hogere percentages retinol wel kunnen geven).

1 like

Dankjewel! Ik had de verschillen inderdaad gezien, maar wist niet precies wat het inhield. Dingen als een vettig gevoel kan ik meer mee haha dan ga ik voor de emulsie!

2 likes

Ik ben totaal geen The Ordinary kenner, maar ik ben gestopt met de pil en heb helaas weer kleine bultjes op mn voorhoofd, dus heb die Niaciamide 10% + Zinc 1% besteld. Ik vermoed dat wel meer dat gebruiken, wat is jullie ervaring?

Volgens mij hebben hier veel mensen hele goede ervaringen mee tegen acné. Ik kan zelf (blijkbaar) niet zo goed tegen Niacamide, dus de eerst keer had ik te veel gebruikt en kreeg ik allemaal kleine rode bultjes/uitslag.
Heb 1 flesje uiteindelijk opgemaakt, maar voor mij deed het niet zoveel (maar heb ook niet echt acné).

2 likes

Ik vind het heel fijn spul, het maakt mijn wat rode huid veel rustiger en heb amper meer pukkeltjes. Maar ik hoor ook regelmatig dat het juist ontstekingen veroorzaakt dus helaas een kwestie van proberen.

1 like

Dank je! Ik lees op internet voornamelijk positieve reacties, en enkele die inderdaad zeggen wat jij zegt. Hoeveel druppels breng jij per keer aan?

Ja ik ben er wel royaal mee moet ik zeggen, maar ik gebruik het ook al jaren. Denk dat ik zou beginnen met 2 druppels voor je hele gezicht ofzo?

Welke volgorde kan ik het beste aannemen als ik in de avond de toner, retinol en gezichtsolie wil gebruiken?

Toner, retinol en dan de olie

3 likes

Voor de mensen hier die het hyaluronzuurserum gebruiken: als dit serum ‘bedorven’ is, geeft dit dag ook branderigheid en roodheid in jullie gezicht? Ik heb het serum een tijdje niet gebruikt. Toen ik onlangs weer startte met het gebruik kreeg ik dus doe klachten, terwijl ik er voorheen altijd goed op reageerde, dus vraag mij af of ik dit potje beter weg kan doen.

Er is vandaag 25% korting op veel producten bij ici paris en the ordinary doet ook mee!

6 likes

Ik gebruik denk ik al 4 jaar af en aan the Ordinary AHA 30% en BHA2%, maar is het weer eens fout gegaan (één keer eerder ook al). Het brand enorm in een kraaienpootje en het is rood en aan beide kanten van mijn neus twee rode vlekjes van 1cm2. Ik heb het nu maar goed ingesmeerd met de rosehip oil, maar prettig voelt het niet. :weary: Hoop dat ik morgenochtend niet wakker wordt met blaren of blaasjes o.i.d.

Ik denk dat ik ‘m maar weer een poosje in de kast laat staan.

1 like

Hoe is het vandaag? Wat was er gebeurt? Heb je het te lang opgehouden?

Ik time heb altijd precies 10 minuten, ik ben deze keer wel wat royaler geweest met aanbrengen volgens mij.

Het kraaienpootje is gister de hele dag nog gevoelig geweest en de twee plekjes op mijn neus zijn inmiddels droge plekjes geworden die een beetje schilferen. Ik voel dat ook wel een beetje bij mijn kaak. Deze keer was het misschien even wat te heftig voor me.

Ik zag al allemaal horror beelden op google met chemical burns. :sweat_smile:

1 like

The Ordinary heeft dit jaar ook weer de hele maand 23% korting op alle producten.

6 likes