Het The Ordinary / Deciem topic

Komt goed uit, mijn potjes beginnen allemaal bijna leeg te raken. Kan helaas het Multi-Peptide Serum voor mijn haar niet vinden op hun website

Ik heb 'm gevonden via de US website: https://theordinary.com/en-nl/multi-peptide-serum-for-hair-density-hair-scalp-treatment-100434.html
Heb je goede ervaringen met dit serum?

5 likes

Fijn dankjewel!
Ik weet niet of het echt effect heeft maar mijn haar wordt er in ieder geval niet slechter van. Ik vind het een fijn gevoel om wat extras voor mijn haar te doen

1 like

Ik gebruik nu zo’n 2x het niacinamide serum vanwege mijn onrustige huid. Ik heb wel gelezen dat je eerst meer puistjes kan krijgen, maar het is nu wel heel erg. Iemand een idee hoe lang ik dit moet volhouden voor ik kan zeggen of het kennelijk niet iets voor mij is?

Ik had dit met salicylzuur en dat ging na 3-4 weken pas weg. Was wel echt even doorzetten haha, blijkbaar heeft mijn huid echt een mega invloed op mijn zelfbeeld :smiling_face_with_tear:

2 likes

Dank voor je reactie… ik houd het nog even vol maar echt sjeessss heftig dit…

Ik geloof persoonlijk niet zo in het ā€œpurgingā€ effect. Dat kan wel, maar met name bij exfolianten en minder bij actieve ingrediĆ«nten als niacinamide. Als je in dit topic zoekt, vind je best een aantal posts van mensen die van deze niacinamide irritatie krijgen. Dat is ook een bekend effect. Niacinamide is een hele goede stof met bewezen goede effecten, maar is meest getest met percentages tussen 4 en 6%. Het hoge percentage van dit serum kan daarom een reactie veroorzaken.

Ik zou eigenlijk even stoppen en je huid rust geven. Over zo’n 3 tot 4 weken, als je het toch wilt proberen, zou ik max 2 druppels niacinamide in je dagcreme mengen. Zo gebruik je wat minder en verdun je het serum. Als je dan alsnog reageert, dan stoppen en dit serum niet meer gebruiken.

2 likes

Dank voor je uitgebreide antwoord (al is het misschien niet wat ik wil lezen haha). Heb je andere tips voor iets tegen onzuivere huid die ik kan proberen? Blijf altijd maar vette t zone houden, met mee eters en puistjes… inmiddels 34 dus je zou denken dat het een keer stopt… helaas

1 like

Gebruik je al een exfoliant? En heb je een idee dat er een product is dat gebruikt, dat de puistjes veroorzaken of heeft het een hormonale achtergrond? Of heb je misschien rosacea? Ik denk dat het nut heeft op zoek te gaan naar de oorzaak. Als je wil dat ik eens meekijk met de producten die je gebruikt, dan kan dat. Hier of per dm. Ik heb geen medische achtergrond, maar meedenken kan altijd.

1 like

Ah dat is lief! Ik voel me echt een noob hiermee en probeer ook maar wat… het is vooral hormonaal, al is het bijna nooit helemaal rustig. Vooral mijn kin is warzone, neus een beetje. Ik gebruik normaal de exfoliant bha 2% van paula’s choice, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar iets minder nauwkeurig ben geweest de laatste tijd. Ik gebruik sinds kort in de avond retinol, maar ik merk wel dat het soms ook wat gevoelig / branderig wordt.

Lastig vind ik ook als ik een hele lichte dagcreme gebruik lijkt dat weer niet voldoende voedend? Maar dat wordt wel aangeraden bij een vette huid.

1 like

Ik heb zelf een droge huid, maar in het Beautytopic heb ik veel gelezen dat mensen met een vette huid juist in de avond ook een olie gebruiken. Daarvan heb je ook lichtere (echte jojobae) en zwaardere. Google maar eens!

1 like

Ik lees overal dat de hyaluronzuur (2 %) niet meer zo goed is als vroeger, merken jullie dat?

Ik twijfel of ik m wil kopen

Ik reageer hier nog even op omdat ik eindelijk een goede vervanger heb gevonden, misschien heeft iemand anders er ook wat aan. Ik gebruik nu de serum foundation van Kruidvat eigen merk. De formule lijkt best wel op die van the Ordinary en het ziet er mooi natuurlijk uit. En nog goedkoop ook!

3 likes

De inci ziet er redelijk goed uit! Alleen aan het eind van de lijst diamond powder en parfum. Maar in kleine aantallen dus. Thnx for sharing.

2 likes

Mijn granactive retinoid emulsion is op en ik twijfel of ik weer hiervoor ga of matrixyl+ argireline ga proberen. Voor fijne lijntjes en huidveroudering zou het zijn. Iemand die ook die wissel heeft gemaakt? Naast elkaar gebruiken vind ik wel veel of is dit aan te raden? Ik gebruik daarnaast af en toe glycolic acid, 2x per week in de avond ongeveer en azalaic acid paar keer per week in de ochtend

Je mag matrixyl, argireline en retinol samen gebruiken. Ik was al gewend aan retinol (1% in squalane) en ben een maand of twee geleden die andere twee erbij gaan gebruiken. Ik merk helemaal niets qua gevoeligheid ofzo. Ze voelen ook meer aan als een serum dan als een active zoals retinol of een zuur. Je mag matrixyl+argireline alleen niet gebruiken op de dagen dat je een zuur gebruikt.

2 likes

Heeft iemand de nieuwe Retinal 0.2% Emulsion al geprobeerd?

2 likes

Wat vind je tot nu toe van de combi Matrixyl + Argireline? Zit er ook aan te twijfelen om ze aan te schaffen

2 likes

Prima! Smeert goed uit, trekt goed in en rult gelukkig niet. De fijne lijntjes op mn voorhoofd lijken iets vervaagd, maar aan mn frons merk ik het (nog) niet. Mn flesjes zijn nu bijna op en ik ga ze wel nog een keer opnieuw kopen.

2 likes

Ik gebruik het nu een tijdje naast elkaar (gebruikte eerst al een tijdje retinol, na een paar maanden argeriline + matrixyl toegevoegd) maar ik heb niet het idee dat het wat extra’s voor me doet. Sterker nog, heb soms het idee dat de matrixyl licht comedogeen is, heb het idee dat ik iets meer mee eters op mn neus en voorhoofd heb. Als m’n flesjes op zijn stop ik er dus weer even mee om te kijken wat er gebeurt.

1 like