Oké ik heb weke benen… AU! Wat pijnlijk lijkt me
Ik heb eigenlijk nooit dat ik niet durf te kijken, maar nu is dat wel het geval
Krijg gewoon pijn in m’n buik als ik me de pijn en het ongemak indenk beterschap!!
Omg het ideeeeee dat je dit zo open kon vouwen echt iehhhhhh. Mijn nagel heeft ook een keer los gezeten, niet zo erg als dit hoor, maar dat kon je ook zo open klappen echt mijn God heb er 25 jaar later nog steeds rillingen van als ik er aan denk.
Hoe is de pijn?
Update: hij heeft prima geslapen. Qua pijn valt het echt wel mee. Zijn nu het verband er af aan het halen (nogal wisselend advies over hoe lang laten zitten). Dat is even wat minder gezellig, omdat er witte watten op/ in de wond zitten (wel met een soort plastic
Barrière ding met gaatjes er tussen) en die vinger is een soort van raar plat bovenop. Dat er aan prutsen was wel vervelend. Ik kan normaal redelijk veel hebben, maar hier wel knoop in m’n maag van.
Ah yooooo. Goed dat je het in een spoiler hebt geplaatst. Erg akelig gezicht en ik heb erg met hem te doen! Wat ik me afvraag, groeit zo’n nagel nog terug? Of is dat nog maar de vraag?
Edit: Ik herhaal eigenlijk wat je al zegt in de eerste post. Brrrr!
Ik heb gisteren een oorbel bij laten piercen en net keek ik in de spiegel toen ik ging douchen en mijn hele oor zat gewoon onder het bloed? Moest tijdens het opkuisen gaan zitten want ik draaide helemaal weg , ik kan mijn eigen bloed echt niet verdragen…
Het ziet er (gelukkig?) helemaal niet heftig uit op de foto maar ik wilde gisteren met koken een mes uit de lade pakken maar het zat klem onder zo’n divider. Ik gaf er een ruk aan maar het mes bleef vastzitten maar mijn hand schoot uit en mijn middelvinger kwam langs een ander groot mes met kartelrand. Het deed echt ontzettend veel zeer en het bleef eerst maar bloeden.
Gelukkig daarna wel gestopt. Ik heb er nu een verbandje omheen maar als er ook maar iets tegenaan komt zak ik echt door de grond van de pijn
Ik heb het idee dat ik vandaag maar al te goed merk dat ik een onderdeel mis jn mijn lijf, de galblaas.
Gisteren heel erg vet gegeten, het idee dat het in mijn maag een frituurpan was. Dat merk ik vandaag op de wc.
Je lever maakt gal aan. Dit komt pas na je maag in je darmen bij de te verteren voeding. Dus je maagklachten staan waarschijnlijk los van wel/geen galblaas hebben. Misschien wist je dit al.
Yes! Maar het is toch normaal zo dat als je vet/ vlees eet dat het opgeslagen gal er bij komt wat normaal in de galblaas zit?
De galblaas slaat gal op, maar doseert het gal ook. De lever maakt gal en zonder galblaas komt dit ineens in je darmen. Minder gedoseerd, meer tegelijk dan voorheen. Maar je lichaam past zich hier in enkele weken op aan.
Je mist een galblaas?
Ja.
Daar zul je vast wat ongemakken van hebben? Lijkt me niet dat het een compleet overbodig orgaan is (?) dus ik kan me je gevoel goed voorstellen!!
Ik denk dat de galblaas van @Nox (net als de mijne) operatief verwijderd is ivm galstenen. Die galstenen kunnen zo’n pijn geven dat je hem dan liever kwijt dan rijk bent.
Mijn vaders galblaas is acuut verwijderd 40 jaar geleden omdat ie lekte. Hij heeft een heel groot litteken op z’n buik ervan.
Oh gatverdamme, wat pijnlijk moet dat zijn. Gaat het al beter nu?
Lief dat je het vraagt! Geen pijn voor alsnog - geen idee hoe dat dan mogelijk is…(alleen bij stoten). Begint nu wat te kriebelen.
Omg die pleister moet er ooit een keer af en die zal wel helemaal vast zitten, iehhhhhhhhh.